Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gunraf
kimdinho skrev:
PeterD skrev:Det er altid spændende at have penge i budgettet til nyt tv. (Bare det var mig, så ville jeg prøve en hel masse)

Jeg håber bare med min hjælp at folk vælger det tv de vil blive mest glad for i de omgivelser de har til rådighed.

Det er dog glædeligt at folk i det mindste spørger herinde, i stedet for. som de fleste, bare går ned i butikken og spørg vildlederen, undskyld, sælgeren...
Har fulgt med på denne hjemmeside i et halvt år godt og vel. Men regner med at vente til start januar med at købe, skal lige se om ST50 kommer på udsalg.

ST50 er nok det, jeg har bestemt mig til at de skal være. så skal jeg nok også have en Surroundsystem :D

er der et i kan anbefale til omkring 2000-2500 kr ? :D
Køb en soundbar, og spar op til et 'rigtigt' surroundsystem. Måske du også bare kan leve med tv'ets højtaler :)
Af fredizy
Gunraf skrev:
PeterD skrev:..OG til film (bluray)

DET KAN JEG SGU' GODT FORSTÅ!!! ;)

Godt råd: DROP SÆLGERNE!!

De sælger dig den skærm de får mest avance på og når du går ud af døren, står de og tænker: "Sikkent en FJOLS"..

(Ved ikke hvad ham gutten i HiFi Klubben har røget, men ja. De har nogle FLOTTE salgslokaler og de koster vel en del penge at holde kørende, så de ligger sikkert lidt på skærmens pris..)

Plasma ER bedst til sport, bare check herinde. Whathifi.co.uk. Ljud og Bild.no og generelle anmeldelser selv i Søndagsavisen.....

Spørg tilråds herinde og så køb på nettet (SORRY TO SAY IT. ITS 2013 SOON. NOT 1985..." AND ITS YOUR MONEY!!)

Bl.a. Elgiganten.dk og Komplett.dk er nok de 2 steder hvor PRISERNE ER LAVEST og byttegarantien er bedst...

ARGH..Selvfølgelig kan man altid køre til udlandet og tanke op med Dåseøl/vand/masser af slik ( OFTE 3 KG Haribo Matador Mix for 120 kr. HURRA!!).....................
men hvorfor gøre det hvis du kun sparer 600-700 kr. og har besværet med byttegaranti, HVIS der skulle ske noget uventet.....?
og så med benzinprisernes himmelflugt....

Køre til grænsen (Skal--Skal ikke)

+ -

Billig øl Reklamationsmuligheder HVIS uheldet er ude
BILLIG SLIK Ingen sjov tur ud af det med vennerne
Jamen det er da også bare fantastisk, at sidde og zoome konstant på sin plasmaskærm, fordi den ikke kan tåle kanal 6, 9, eurosport blablabla... :D

Den ER ikke nødvendigvis bedre en plasmaskærm.

Jeg er simpelthen så glad for, at jeg slap af med min VT50 og nu har en ES8005. Ja den anden var da god, men bare slet ikke brugbar til tv, og det er jo som regel der man ser sport ;) Men du måske kun sports-dvd'er hvor man undgår logoer :D
Hvad for problemer har du præcist oplevet med din VT50'er?
Af Gunraf
fredizy skrev:
Gunraf skrev:
PeterD skrev:..OG til film (bluray)

DET KAN JEG SGU' GODT FORSTÅ!!! ;)

Godt råd: DROP SÆLGERNE!!

De sælger dig den skærm de får mest avance på og når du går ud af døren, står de og tænker: "Sikkent en FJOLS"..

(Ved ikke hvad ham gutten i HiFi Klubben har røget, men ja. De har nogle FLOTTE salgslokaler og de koster vel en del penge at holde kørende, så de ligger sikkert lidt på skærmens pris..)

Plasma ER bedst til sport, bare check herinde. Whathifi.co.uk. Ljud og Bild.no og generelle anmeldelser selv i Søndagsavisen.....

Spørg tilråds herinde og så køb på nettet (SORRY TO SAY IT. ITS 2013 SOON. NOT 1985..." AND ITS YOUR MONEY!!)

Bl.a. Elgiganten.dk og Komplett.dk er nok de 2 steder hvor PRISERNE ER LAVEST og byttegarantien er bedst...

ARGH..Selvfølgelig kan man altid køre til udlandet og tanke op med Dåseøl/vand/masser af slik ( OFTE 3 KG Haribo Matador Mix for 120 kr. HURRA!!).....................
men hvorfor gøre det hvis du kun sparer 600-700 kr. og har besværet med byttegaranti, HVIS der skulle ske noget uventet.....?
og så med benzinprisernes himmelflugt....

Køre til grænsen (Skal--Skal ikke)

+ -

Billig øl Reklamationsmuligheder HVIS uheldet er ude
BILLIG SLIK Ingen sjov tur ud af det med vennerne
Jamen det er da også bare fantastisk, at sidde og zoome konstant på sin plasmaskærm, fordi den ikke kan tåle kanal 6, 9, eurosport blablabla... :D

Den ER ikke nødvendigvis bedre en plasmaskærm.

Jeg er simpelthen så glad for, at jeg slap af med min VT50 og nu har en ES8005. Ja den anden var da god, men bare slet ikke brugbar til tv, og det er jo som regel der man ser sport ;) Men du måske kun sports-dvd'er hvor man undgår logoer :D
Hvad for problemer har du præcist oplevet med din VT50'er?
Retention, selv efter 10-15 min på kanal 4, som ikke just er den kanal der bliver set. 6eren lavede det samme.
Derudover gik der vel 14 dage til 3 uger, så var skærmen blevet fejlramt, idet at ca 20 cm af højre side af skærmen, fandtes en bred 'lys' stribe, denne kunne man specielt se på grøn baggrund. Temmelig irriterende når jeg så fodbold.
Derudover skulle man jo knap nok stå i menuen, på min PS3, så havde den også lavet retention. Tør da ikke tænke på, hvis den havde været der bare 20 min.
Et tv der ikke skal vise tv :D Men det var fantastisk til film :)
Af PeterD
Efter en "indkøringsperiode" spiller jeg masser af FIFA 12 og Formula1 2012 på mit Panasonic...Op til 3-4 timer når vennerne er på besøg og jeg har ALDRIG oplevet problemer...Men jeg passer også godt på mine ting
:-)

Men mit Pana er så knap så dyrt som et VT50'er, men er dog stadig et af de bedste skærme til prisen...

Men spiller man HVER DAG 4-5 timers ps3, lader skærmen være tændt mens man går ned og spiser pizza med drengene eller smutter i byen, hvor skærmen står med et statisk PS3 logo...ja, så tør jeg ikke garantere for noget...Ja, man kan godt spise pizza på 20 minutter...

At fravælge plasma pga. faren for retention og burn in er som at ligge sin pung og dankort derhjemme før man går i byen, af fare for tyveri. Nej jeg gør ikke grin, men du kan ALTID finde folk som ikke er tilfredse hverken med det ene eller andet..

PS. Jeg siger ikke at plasma er bedre end LCD. Der er fordele og ulemper ved både plasma OG LCDskærme..
Af zappedronningen
PeterD skrev:Efter en "indkøringsperiode" spiller jeg masser af FIFA 12 og Formula1 2012 på mit Panasonic...Op til 3-4 timer når vennerne er på besøg og jeg har ALDRIG oplevet problemer...Men jeg passer også godt på mine ting
:-)

Men mit Pana er så knap så dyrt som et VT50'er, men er dog stadig et af de bedste skærme til prisen...

Men spiller man HVER DAG 4-5 timers ps3, lader skærmen være tændt mens man går ned og spiser pizza med drengene eller smutter i byen, hvor skærmen står med et statisk PS3 logo...ja, så tør jeg ikke garantere for noget...Ja, man kan godt spise pizza på 20 minutter...

At fravælge plasma pga. faren for retention og burn in er som at ligge sin pung og dankort derhjemme før man går i byen, af fare for tyveri. Nej jeg gør ikke grin, men du kan ALTID finde folk som ikke er tilfredse hverken med det ene eller andet..

PS. Jeg siger ikke at plasma er bedre end LCD. Der er fordele og ulemper ved både plasma OG LCDskærme..
Det er bare en temmelig stor ulempe, at et tv ikke kan bruges til at se tv..... Jeg kan absolut heller ikke anbefale et VT50 til fodbold på Kanal 6, 9 Eurosport mm. Jo hvis man kun ønsker at se en halv kamp om ugen og kan leve med derefter at kunne se logoet i dagevis på lys baggrund eller synes det er fedt at zoome billedet til ukendelighed.....
Af THM
Gunraf skrev:
Retention, selv efter 10-15 min på kanal 4, som ikke just er den kanal der bliver set. 6eren lavede det samme.
Derudover gik der vel 14 dage til 3 uger, så var skærmen blevet fejlramt, idet at ca 20 cm af højre side af skærmen, fandtes en bred 'lys' stribe, denne kunne man specielt se på grøn baggrund. Temmelig irriterende når jeg så fodbold.
Derudover skulle man jo knap nok stå i menuen, på min PS3, så havde den også lavet retention. Tør da ikke tænke på, hvis den havde været der bare 20 min.
Et tv der ikke skal vise tv :D Men det var fantastisk til film :)
hvor længe blev denne retention hængende?
Af THM
til trådstarter:
med det forbrug du har ridset op, vil jeg mene du har fat i de rigtige skærme.
du kunne evt. også kigge på samsung ps51e6505, den har den fordel fremfor e8005 at dnr kan slås helt fra(ifølge hdtvtest).

samsungs plasmaer er ifølge cnet og andre kilder mere modstandsdygtige overfor retention og burn in. samt ingen dfc og bedre bevægelseshåndtering på 50hz signaler.

panasonic har bedre sort og bedre forudindstillede billedprofiler(thx).
samt en aspect-ratio knap på fjernbetjeningen, hvilket jeg syntes er rart at ha ;)