Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dok3r
For ikke at løbe ind i nogle af alle de problemer i andre har gjort jer,kunne jeg godt tænke mig hjælp til at bygge en god hjemmebio/gamer rum.Det er tænkt som et rum som er forebeholdt de mandlige personer der befinder sig eller kommer i huset.
Skærm/tv skal hænge på væg.
Afstand fra flyde sofa til skærm 3,5m hvad er max størrelse på skærm?
(Film/ps3)
Pris ca. 7000-15000 kr.
Surround.??? er helt blank men omkring 3000-5000 kr
grunden til at jeg er helt blank er jo mere man kigger på flatpanels og andre hjemmesider jo mere forvirret bliver man.Så jeg håber at der er nogle der har nogen erfaringer som i vil dele.
Af DavidHimself
Når vi snakker TV'et er jeg personligt mest til billedkvaliteten på plasma, og jeg mener det klart er at foretrække til film, DOG skal man være lidt mere varsom når det er til spil. Selv om plasma TV også her (efter min mening) levere det bedste billede, skal være opmærksom på burn-in.
Og med den afstand du beskriver, vil jeg ingenlunde anbefale under 50" (gerne noget mere).

Bud på TV:
LG 60PM970T - et plasma, husk forbeholdene ovenfor :)
På LED siden har sharp lavet nogle glimrende TV som dog ikke helt når samme billedkvalitet til gengæld, slipper man for burn-in hvis man er bange for det: Sharp 60LE741S kunne være et bud

Surround budgettet er ikke til det helt store setup med 5.1/7.1 højttalere og en receiver (selv om en løsning med en mindre Onkyo/Pioneer receiver og nogle rimelige højtallere nok kunne udfylde behovet). Efter min mening er der ikke kæmpe forskel på de "færdige" anlæg...
Af Dok3r
Tak for det første svar.
Jeg er nok mere til noget led, da jeg kan være bange for burn in da de yngre mandlige deltagere sagtens kan lade hele være tændt efter de er skredet ned til en kammerat.
når du skriver + 50 tommer. Hvor meget er det så, inden det bliver for stort jeg mener (tennis effekten) evt. under tekster?
Af Dok3r
David tak skal du have.Så blev jeg lidt kloger,men det ser ud som om at jeg skal lede efter en 55 - 60 tommer skærm.
Kan det svare sig at købe noget brugt med den udvikling der er på fladskærme idag?
Af DavidHimself
Man kan vel altid være heldig at gøre en god handel - personligt ville jeg aldrig gøre det :) det er der 4 grunde til: TV priserne er ret lave, garanti-hensyn (selv om man sjældent skal bruge dem), man ved ikke hvordan produktet er blevet behandlet og det er lidt mere magisk at pakke noget ud fra helt nyt af ;)
Af Supergris
På den afstand kan det ikke blive for stort. Overvej en projektorløsning, hvis der er mulighed for mørklægning...