Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimdinho
Hej FP.

Jeg skal ud og købe et nyt tv for første gang i ca. 8 år nu. Jeg har et meget gammelt Sony 32", aner ikke hvilken model det er osv.

Men hvad skal jeg vælge. Jeg har været en del ude og kigge ved forhandler, og de kommer jo med deres samtaler, sidst jeg var i HiFi klubben i Odense, snakkede jeg med en ung gut, han mente ikke Plasma var bedst til sport? er det rigtigt?

men det er hvad jeg søger et TV til;

Fodbold
Netflix og/eller viaplay (viaplay er til fodbold)
PS3 gaming og film
ellers bare alm. tv kiggeri på de grå dage, via kabeltv.

Jeg har kigget på

Pana 50ST50
Pana 50GT50
Samsung 51E8005

Kan det betale sig at køre over grænsen, for at få et nyt TV?

budget er omkring de 9000,- plus/minus 1000,-
Af BudZa
kimdinho skrev:Kan det betale sig at køre over grænsen, for at få et nyt TV?
Du kan sagtens køre ned til Tyskland og købe dit fjernsyn, du skal bare være opmærksom på at du ikke skal bruge den indbyggede tuner i dit nye fjernsyn, hvis du modtager dit tv signal over antenne som f.eks. Boxer. Dette kan afhjælpes af en ekstern boks.
Af kimdinho
Jeg modtager via kabel, fra noget der hedder glentevejens antennelaug, som går direkte i TV'et.

MEn jeg tænker med menu'en, er den på dansk og kan den selv finde alle kanaler?

og hvad med garantien?
Af polski12
Helt klart vi jeg ta led samsung 8 serie.... :D
Af kimdinho
polski12 skrev:Helt klart vi jeg ta led samsung 8 serie.... :D
Tja, men nu vil jeg have et plasma til fodbold ;)
Af PeterD
..OG til film (bluray)

DET KAN JEG SGU' GODT FORSTÅ!!! ;)

Godt råd: DROP SÆLGERNE!!

De sælger dig den skærm de får mest avance på og når du går ud af døren, står de og tænker: "Sikkent en FJOLS"..

(Ved ikke hvad ham gutten i HiFi Klubben har røget, men ja. De har nogle FLOTTE salgslokaler og de koster vel en del penge at holde kørende, så de ligger sikkert lidt på skærmens pris..)

Plasma ER bedst til sport, bare check herinde. Whathifi.co.uk. Ljud og Bild.no og generelle anmeldelser selv i Søndagsavisen.....

Spørg tilråds herinde og så køb på nettet (SORRY TO SAY IT. ITS 2013 SOON. NOT 1985..." AND ITS YOUR MONEY!!)

Bl.a. Elgiganten.dk og Komplett.dk er nok de 2 steder hvor PRISERNE ER LAVEST og byttegarantien er bedst...

ARGH..Selvfølgelig kan man altid køre til udlandet og tanke op med Dåseøl/vand/masser af slik ( OFTE 3 KG Haribo Matador Mix for 120 kr. HURRA!!).....................
men hvorfor gøre det hvis du kun sparer 600-700 kr. og har besværet med byttegaranti, HVIS der skulle ske noget uventet.....?
og så med benzinprisernes himmelflugt....

Køre til grænsen (Skal--Skal ikke)

+ -

Billig øl Reklamationsmuligheder HVIS uheldet er ude
BILLIG SLIK Ingen sjov tur ud af det med vennerne
Af Gunraf
PeterD skrev:..OG til film (bluray)

DET KAN JEG SGU' GODT FORSTÅ!!! ;)

Godt råd: DROP SÆLGERNE!!

De sælger dig den skærm de får mest avance på og når du går ud af døren, står de og tænker: "Sikkent en FJOLS"..

(Ved ikke hvad ham gutten i HiFi Klubben har røget, men ja. De har nogle FLOTTE salgslokaler og de koster vel en del penge at holde kørende, så de ligger sikkert lidt på skærmens pris..)

Plasma ER bedst til sport, bare check herinde. Whathifi.co.uk. Ljud og Bild.no og generelle anmeldelser selv i Søndagsavisen.....

Spørg tilråds herinde og så køb på nettet (SORRY TO SAY IT. ITS 2013 SOON. NOT 1985..." AND ITS YOUR MONEY!!)

Bl.a. Elgiganten.dk og Komplett.dk er nok de 2 steder hvor PRISERNE ER LAVEST og byttegarantien er bedst...

ARGH..Selvfølgelig kan man altid køre til udlandet og tanke op med Dåseøl/vand/masser af slik ( OFTE 3 KG Haribo Matador Mix for 120 kr. HURRA!!).....................
men hvorfor gøre det hvis du kun sparer 600-700 kr. og har besværet med byttegaranti, HVIS der skulle ske noget uventet.....?
og så med benzinprisernes himmelflugt....

Køre til grænsen (Skal--Skal ikke)

+ -

Billig øl Reklamationsmuligheder HVIS uheldet er ude
BILLIG SLIK Ingen sjov tur ud af det med vennerne
Jamen det er da også bare fantastisk, at sidde og zoome konstant på sin plasmaskærm, fordi den ikke kan tåle kanal 6, 9, eurosport blablabla... :D

Den ER ikke nødvendigvis bedre en plasmaskærm.

Jeg er simpelthen så glad for, at jeg slap af med min VT50 og nu har en ES8005. Ja den anden var da god, men bare slet ikke brugbar til tv, og det er jo som regel der man ser sport ;) Men du måske kun sports-dvd'er hvor man undgår logoer :D
Af beatmore
Gunraf har desværre haft en dårlig oplevelse med hans plasma, jeg har et GT50 og det har absolut ingen problemer, jeg gør intet for at undgå retention eller burnin og har ikke set spor af det.

I øvrigt ang. valget mellem GT50 og ST50

ST50 er et super TV til prisen.
GT50 er et smule bedre TV, men ikke nok til at retfærdigøre den højere pris, så man skal ligge vægt på design og smartTV før det giver mening.
Jeg købte kun GT50 fordi jeg fik en demo model til en super pris.
Senest rettet af beatmore 17 dec 2012, 20:59, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
Nu vil jeg ikke hænge mig i at dit indlæg (Til Gunraf :) ) mangler et par ord nogle steder for at blive forståelig, og jeg er ikke ude på at genere nogen, men kan blot konstatere at en plasmaskærm giver det bedste billede

Men man skal da vælge et Samsung hvis man vil sidde og vinke til sit tv...eller hvis man vil blive sindsyg af at se på "bleedíng" i alle 4 hjørner når man ser alle mørke scener på blurayfilm- og nå ja.."clouding" er der jo også...Så hvis man er meget sart på dette, vælger man et plasma i stedet..9000 kr er også en slags penge....

ALLE kantbelyste tv lider i større eller mindre grad af disse fænomener..Men der er nok nogle herinde der er mere inde i dette emne end jeg...og kan poste nogle billeder ang. bleeding...(ses ved lyse scener i film et bred "bånd" som løber gennem skærmbilledet...

Men LED er vel tyndere, lettere og bruger mindre strøm end plasma, men om billedet er bedre...Tja...Forskellige meninger om dette...Men tror så også du skal sidde lige for skærmen. Sidder du skråt for kan billederne opleves lysere.

Både LED OG Plasma har ulemper...
Af kimdinho
PeterD skrev:
Det er jo det jeg gør nu ;)
Af Gunraf
PeterD skrev:Nu vil jeg ikke hænge mig i at dit indlæg (Til Gunraf :) ) mangler et par ord nogle steder for at blive forståelig, og jeg er ikke ude på at genere nogen, men kan blot konstatere at en plasmaskærm giver det bedste billede

Men man skal da vælge et Samsung hvis man vil sidde og vinke til sit tv...eller hvis man vil blive sindsyg af at se på "bleedíng" i alle 4 hjørner når man ser alle mørke scener på blurayfilm- og nå ja.."clouding" er der jo også...Så hvis man er meget sart på dette, vælger man et plasma i stedet..9000 kr er også en slags penge....

ALLE kantbelyste tv lider i større eller mindre grad af disse fænomener..Men der er nok nogle herinde der er mere inde i dette emne end jeg...og kan poste nogle billeder ang. bleeding...(ses ved lyse scener i film et bred "bånd" som løber gennem skærmbilledet...

Men LED er vel tyndere, lettere og bruger mindre strøm end plasma, men om billedet er bedre...Tja...Forskellige meninger om dette...Men tror så også du skal sidde lige for skærmen. Sidder du skråt for kan billederne opleves lysere.

Både LED OG Plasma har ulemper...
Ja jeg kunne godt se, at der vist manglede et par ord ;)

Men ja, det er vel hvad man ønsker at leve med. Jeg blev bare vitterligt skuffet, over de store problemer med VT50. Derfor turde jeg ikke, at forsøge med en ny, da jeg fik muligheden. Lever langt hellere med de 'problemer' jeg har nu, der her ihvertfald ikke været noget forstyrrende. Jeg er blevet langt gladere, for nu kan jeg virkelig nyde et tv. Det sker bare ikke i tilstand af ZOOM3 :D

Nå nok om det. Vælg hvad du vil opretter :)
Af PeterD
Det er altid spændende at have penge i budgettet til nyt tv. (Bare det var mig, så ville jeg prøve en hel masse)

Jeg håber bare med min hjælp at folk vælger det tv de vil blive mest glad for i de omgivelser de har til rådighed.

Det er dog glædeligt at folk i det mindste spørger herinde, i stedet for. som de fleste, bare går ned i butikken og spørg vildlederen, undskyld, sælgeren...
Af kimdinho
PeterD skrev:Det er altid spændende at have penge i budgettet til nyt tv. (Bare det var mig, så ville jeg prøve en hel masse)

Jeg håber bare med min hjælp at folk vælger det tv de vil blive mest glad for i de omgivelser de har til rådighed.

Det er dog glædeligt at folk i det mindste spørger herinde, i stedet for. som de fleste, bare går ned i butikken og spørg vildlederen, undskyld, sælgeren...
Har fulgt med på denne hjemmeside i et halvt år godt og vel. Men regner med at vente til start januar med at købe, skal lige se om ST50 kommer på udsalg.

ST50 er nok det, jeg har bestemt mig til at de skal være. så skal jeg nok også have en Surroundsystem :D

er der et i kan anbefale til omkring 2000-2500 kr ? :D