Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle
Jeg har fået et spørgsmål fra en på, hvilket led-tv, der giver mest for pengene til ca. 4000 kr i form af billedkvalitet (ikke features).
Samsung 5005 er kun 100 hz (2x 50 hz) og lagger tydeligvis.
Får man mere ved Philips eller LGs intromodeller?

Et godt bud på, hvad man skal gå efter?

mvh
Morten
Af mortenjensen
Tak for nogle gode links, spændende læsning!
Lige nu overvejer vi det her, Philips 4007, 200 mhz, http://www.bilka.dk/elektronik/tv/phili ... _other_ds)

Man kan selvfølgelig sige, at der ikke er nogen grund til at gå over 100 mhz if. artiklen - men Philipstvet står noget bedre, når man lige kigger på det.
mvh
Morten
Af DavidHimself
Glem alt om hertz funktioner... de fortæller lige så meget om billedkvalitet som farven på foden :)
Af mortenjensen
ja - men: der er så en tendens til, at de tv, der har høje hz af andre grunde har bedre billede, når man ser dem i butikkerne.

Kort sagt: hvad skal man så kigge efter?
Morten
Af Corax
Det bedste er at læse nogle reviews.
Udover her på Flatpanels er der f.eks. http://www.hdtvtest.co.uk.

I butikkerne skal du nok mest fokusere på design og funktioner på TV'et og mindre på billedet.

Men du får meget enkelt mest billede for pengene lige nu ved at købe plasma.
Af midtspace
Hejsa. Jeg har her i december nået at eje Philips 4007-modellen i 3 dage. Det lød som et godt køb, 42" LED i Føtex til blot 3795,-. Men jeg blev godt nok skuffet over billedkvaliteten, og leverede det retur igen (uden problemer skal det siges - Føtex har 14 dages ubetinget returret).

Billedet var, særligt ved mørke billeder/aften klip i fx. nyhedsudsendelser etc. meget grumset/grynet og uskarpt. Farverne stod ikke rigtig klart, heller ikke selvom jeg fulgte diverse kalibrerings artikler her i forumet.

Lyden drillede af og til - lyden var foran mundbevægelserne, og jeg er ret sikker på, at det var netop det her tv den var gal med - jeg havde stadig mit gamle tv, og med det opstillet ved siden af, kunne jeg fint sammenligne.

Slutteligt syntes jeg Philips 4007 reagerede langsomt i menu-systemet, og fjernbetjeningen var ikke af det bedste.

Så fra mig, kan jeg ikke anbefale tv'et, hvis man kan lide at se meget tv.

Jeg har i stedet ofret godt 1500 kr ekstra, og har købt et Sony KDL 40HX755 (HX753 er samme type). Dét er et anbefalingsværdigt TV, og bestemt de sidste 1500 kr værd.