Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tredsa
Jeg er blevet den lykkelige ejer af et LM660S. Købt i Tyskland pga. prisen.

Jeg har fået alt til at virke, men mangler at få smart delen til at virke.

Jeg kan ikke få premium delen til at virke, heller ikke lgappstv.com da der ikke kan vælges dansk som land..

Nogle der kan hjælpe.. Eller måske komme med nogle hints.. :-)
Af jones31
Lad være med og købe parallel import så har du ikke de problemer.
Af tredsa
jones31 skrev:Lad være med og købe parallel import så har du ikke de problemer.
Flot svar..

Med de aftaler LG og andre har lavet i Danmark er der dsv. for mange penge at spare ved at købe i Tyskland/belgien eller england.

Et fjernsyn som det jeg har købt er der 4000 kr at spare.. For de penge kan jeg så købe en 3D blueray eller andet udstyr..

Det er kasse tænkning fra min og sikkert også andres side..
Af dk9000
Hvis dit smart tv overhovedet skal virker skal du ind og lave om på din dns, og selv derfra vil jeg tro det ikke kan lade sig gør >:)
Af Tom Nielsen
Hvor har du handlet i Tyskland, på nettet eller?

Er selv en af dem med der gerne vil spare lidt (meget) ved at handle på nettet og ser ingen problemer i det.

Har selv forsøgt at oprette mig som kunde på diverse Belgiske netsider som er nævnt herinde på flatpanels, men det er ikke muligt, Danmark kan ikke vælges ved oprettelse. Og ved henvendelse til dem på mail, svare de at de ikke sender til DK, surt! :O(

Håber under alle omstændigheder du får løst dit problem.
Af vlx
Har også selv kigget lidt på priserne i tyskland og på nogle modeller kan man spare en del.

Men har du tjekket prisen på nogle af dem her i forhold til det i Belgien:

http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... 0s-lg.html

Der er et par af dem som sender til danmark:
tec2buy.de
my-solution.de

Dog har jeg ikke prøvet at handle med dem, så man skal nok lige google dem og tjek hvor tilforladlig de er.

Man må jo håbe der er en måde at tweak firmware så den virker som den nordisk model
Af tredsa
vlx skrev:Har også selv kigget lidt på priserne i tyskland og på nogle modeller kan man spare en del.

Men har du tjekket prisen på nogle af dem her i forhold til det i Belgien:

http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... 0s-lg.html

Der er et par af dem som sender til danmark:
tec2buy.de
my-solution.de

Dog har jeg ikke prøvet at handle med dem, så man skal nok lige google dem og tjek hvor tilforladlig de er.

Man må jo håbe der er en måde at tweak firmware så den virker som den nordisk model
Jeg handlede via Ebay med dem her.

http://www.vollfarbdrucker.de/eshop.php ... ku471j1o17

Det virkede. Fik tracking via mail. Sendt med GLS til danmark og havde mit tv på 2 dage..

Fragt var billigt.. 25 Euro for et 42" fjernsyn må siges at være ok..

Betaling via Paypal.

7000 kr incl fragt for et LM660. Det er 4000 kr billigere en Experts Pris..
Af sbak
Hej Tredsa

Ærveligt du ikke kan få det til at virke

Jeg har selv overvejet at købe dette tv i tyskland. Virker Tv guide og optage funktionen som den skal ? Har du kabel tv?

Er du ellers glad for tvet?

Mvh Søren
Af janbau
Det er nu LM670 Ekspert sælger til 13000 kr . Bilka har Lm 660 til 12000 kr .

Men jeg har brugt ca 3 uger på at se efter Lm 670 Lm 660 og Lm 669 priser på netet .

Lm 669 koster ca 10600 kr med levering det billigste sted .
Lm 660 koster stadig 12000 kr i Bilka Prøvede at få den idag til 10999 som Lm 669 koster hos dem . Men det kunne jeg overaskende ikke . Men brugte nu ikke så meget tid på at presse prisen så måske lidt rabat .

Nu havde jeg fået en pris på 10999 kr for Lm 670 Hos Ekpert for ca 14 dage siden .

Så jeg tog ind til Ekspert idag igen og hørte til prisen og nævnte at Bilka ikke kunne sælge Lm 660 til 10999 kr og spurgte til prisen men spurgte til en pris med en trygheds forsikring og sagde at en sådan koster ca 995 kr i Bilka .

Sælgeren kom så med en pris men inden sagde jeg til ham at jeg havde en super pris hos Elgiganten på et Lm 760 T ( 200 mhz / 800 Mci ) og vi fik en snak igang om forskellen på de 2 Skærme ( Og jeg spillede jo på konkurensen imellem dem ) Da alle Lg skæme sælges inden for de 3 foretninger som ligger samme sted.

Og så kom han faktisk med et rigtigt godt tilbud på 11666 kr med 5 Års trykhedsforsikring ( Værdi vel ca 1600 Kr )

Så jeg kender ikke den pris jeg kunne få uden forsikring men jeg vil tro ca 10500 kr . ( 13000 Kr listepris )

Så der kan handles De er sultne efter at sælge noget .

Jeg endte med at Købe LM760 T på det super tilbud jeg har fået hos den flinke sælger hos Elgiganten .

Så den skal udpakkes nu og så skal der Testes om jeg har valg rigtig da den måske skal ombyttes til en Sony HX 8500 eller en Samsung E 7000 eller Panasonic.

Men jeg tror nu jeg har købt det rigtige tv jeg har brugt meget tid på at læse test diverse steder og også skrevet meget her på Flatpansdk .
Af Bjqrn
fik du det til at virke??
Af lgowner
Bjqrn skrev:fik du det til at virke??
det tror jeg helt sikkert han gjorde. Der er så mange andre tråde omkring LG skærme som er købt i tyskland el. Belgien og hvordan man får Danske menu'r og indstillinger på plads, så alt virker som en dansk model, vi har sågar Danske LG på banen og bekræfte det virker når man retter i service menu'n. Så jo, det kan man hurtigt skifte med en remote som sender service menu signalet, så er det på plads inden for kort tid.

udover tråden her er 6 mdr gammel, så er løsningen stadig den samme, som du finder flere eksempler på her på forum.
Af henrikpc
Nogle der har fundet ud af at lave nordic menu jeg kan ikke ringe finde noget her.
Hilsen Henrik
Af henrikpc
vil gerne betale en for at lave det.
Hilse henrik
Af lgowner
henrikpc skrev:vil gerne betale en for at lave det.
Hilse henrik
har du lige så svært ved det som denne person her, så har du nok ret og må købe hjælpen.

vigtigt er nok om du køber en remote som har knappen til servicemenu forudprogrammeret, så du enklere kan aktivere menu på tv. måske kan du få den samme remote som den anden måske hoppede fra på.
tricket er at du køber remote i elgiganten, og du får omprogrammeret til dansk på tv, og du går tilbage i elganten inden for 30 dage, og så har du yderligere fået det næsten gratis ;)