Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af karlthegreat
Jeg skal købe et nyt fladskærms tv og det skal, helst være meget billigt. Mit budget ligger på maks. 3500 Kr.

Jeg har allerede overvejet følgende modeller:
Samsung 32" UE32ES5505
Panasonic 42" TX-P42X50E

Fjernsynet skal stå i et forholdsvist mørkt rum uden vinduer. Det skal primært bruges til at se film og sekundært skal det bruges til normale tv udsendelser som nyheder og lign.

Den umiddelbare store forskel mellem de to fjernsyn er nok at opløsning på X50 kun 1024*768 imod ES5505s 1080p men er opløsning alt?

Jeg har endnu ikke været i besiddelse af et fuld HD tv endnu.
Derudover er jeg bedøvende ligeglad med smart tv og andre smarte påfund. Det eneste jeg vil have er så godt billede som jeg kan få for ovennævnte sum ;)
Af DavidHimself
Hvis jeg var dig, ville jeg se om ikke jeg kunne spare op en måned til og ligge en plovmand ekstra i puljen og købe dette TV:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=746310

Ikke nok med at du får ekstra tommer, så får du også et VÆSENTLIGT bedre TV end dem du nævner! :)
Af PeterD
Sådan er det jo altid...Du vil få mere for pengene hvis du spiser pasta/dåsemad i en måned og har råd til at lægge flere penge..

Skal vi tage udgangspunkt i de 2 skærme du selv foreslår, så snup Panasonic'en. Opløsningen er IKKE alt..Vil nok mene at et bedre sortniveau og en mere elegant skærm er det.
Af Squeak
Billige plasma skærme flimrer ekstra meget. Overvej kraftigt om det er det værd for bedre farvegengivelse.
Af PeterD
Hvor står det?

Du får bedre billedekvalitetet end på tilsvarende billige LED/LCD...
Af BudZa
Davidhimself har fat i den lange ende. Det lg fjernsyn er et godt køb til den pris.
Af rkc
Ville også helt klart vælge Samsung ps43e455,den er nok best value tv lige pt. :p dem som siger andet har ikke set den hos en privat bruger (B
Af PeterD
Til gengæld er Elgiganten gode til at bytte inden for 14 dage hvis du ikke er tilfreds med mærket eller med billedekvaliteten..og de ligger over hele landet..

Du kan altid få en billigere og bedre model jo længere tid du venter...

Husk på at de nye modeller lander i butikkerne i februar/marts måned, så der er nok også mulighed for at købe en god skærm til en god pris da lagerne skal ryddes....

Søg nu for at vælge en skærm som er gennemtæsket af Flatpanels.dk, whathifi.co.uk etc.. Her er ofte også gode kalibreringsindstillinger, så du får et godt billede...

Dette er fra en anden tråd herinde:

Skrevet: Ons 10. okt 2012, 12:47

--------------------------------------------------------------------------------

Hejsa

Har set lidt på dette TV hos Elgiganten og ville derfor lige høre
om det er et ok tv til PS3, lidt film og TV kiggeri?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... E455XXE/sa msung-43-plasma-tv-ps43e455

"Skrevet: Ons 10. okt 2012, 12:54"

Et glimrende eksempel på at du får vad du betaler for. Nogle gange får man mere - men her betaler du en billig pris og får et billigt TV

Det er et OK TV, men lige frem at sige at det har en "fremragende billedkvalitet" det er lige at stramme den!"