Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperElmbo
Hej.

Jeg ved godt jeg nok langt fra er den første til at spørge, men som den klovn jeg er, til sådan noget her kan jeg rigtig godt bruge noget hjælp.

Situationen er sådan, vi skal have nyt TV.

Størrelse 40"-42"
Prisklasse ca. 5-8000 (såfremt det kan lade sig gøre)
Et Apple-tv skal kunne tilsluttes.

Men.... Udover det åbenlyse såsom billedkvalitet osv. så ligger vi meget vægt på hvordan tv'et ser ud. Altså hvormeget tv der er rundt om skærmen. Kanten rundt om skærmen skal helst være så smal som muligt. (designet)

Jeg har selv forsøgt at undersøge markedet, men jeg forstår jo ikke en dyt af hvad de forskelle der er på de forskellige mærker.
Ydermere har jeg også forstået at Apple bikser lidt med at lave et tv. Er det måske noget man skal vente på?

Er jeg helt væk fra vinduet, eller findes der et tv der kan opfylde mine forventninger?
Af JesperElmbo
Måske SAMSUNG UE40ES6715 LED-TV eller LG 42LM669T LED-tv..?
Af OleA
JesperElmbo skrev:Hej.

Et Apple-tv skal kunne tilsluttes.

Ydermere har jeg også forstået at Apple bikser lidt med at lave et tv. Er det måske noget man skal vente på?
Apple-TV kan tilsluttes alle nye TV.

Hvis du vil vente på Apples eget tv bliver det næppe det første halve år du får købt og det bliver helt sikkert ikke inden for dit budget.

De 2 ovenstående bud er ikke så tossede, når designet er vigtigt.
Af Bent odense
Undersøge markedet.Det for du ikke noget ud af.Det bliver du barer merer forviret af.Læs nogle tests her på fl,Eller brug søemuligheder her på fl,Det er svært for andrer at vælge et tv til jeg.For man har en personlig holding til hvordan et tv skal værer til ens brugsmønster.OG det er ikke sikkert i kan bruge det til noget.
Af janbau
Vil du ofre de 8000 kr er denne fladskærm på tilbud til en rigtig god pris , en af Lg 2012 Topmodeler . Kan lige pt fås i Elgiganten dog med lidt leveringstid hvis du da ikke bor omkring Ålborg eller Gentofte .

Har taget en af deres alm fladskærme med så du kan se forskelen , den billigste 2012 model koster 7000 kr lige pt . Så for 500 1000 kr får du virkelig et god fladskærm .

Og den opfylder dine krav til fulde :::
Men.... Udover det åbenlyse såsom billedkvalitet osv. så ligger vi meget vægt på hvordan tv'et ser ud. Altså hvormeget tv der er rundt om skærmen. Kanten rundt om skærmen skal helst være så smal som muligt. (designet)

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... gigantenDK

Og så er der også denne muglighed til ca 9000 kr Sony s bud på topfladskærm og der følger en Sony Blurayafspiller med så det er også et godt tilbud ved dog ikke om det kan fås billigere andre steder som feks Sonycenter ved at de tidligere har været på bud der .
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... nd-50-boks