Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Ja, den er bedre end en LCD til denne pris.
Nej, der er ikke andre plasmamodeller, der gør det bedre.

Eneste anke er, at 42" er noget mindre end 50", som er noget mindre end 65"; og mange tommer er faktisk for de fleste mere kærkomment end man skulle tro.
Af Andersss
Komplett har haft det flere gange til 5000 kr.
GS2012 skrev:Budget er 6000 kr. helst for en 42 tommer fjernsyn.
Intr i 2d viewing ikke 3d.
Kommer ikke rigtig til at brug smart tv funktion
Er denne plasma bedre en LED til denne pris/størrelse/behov?
Er der en alt/bedre plasma til samme pris?
Mange tak for input!!
Skulle jeg købe i den prisklasse, ville jeg vælge denne skærm. Evt. ville jeg dog kigge på, om der ikke kunne være råd til 50" istedet for, men helt klart en anbefalelsværdig skærm.
Af PeterD
Tror ikke du bliver skuffet...

Plasma giver det bedste billede til sport og bluray, så kort sagt. Ja, der er måske andre skærme men pris/kvalitetsmæssigt er ST50 et røverkøb..

Bare husk at indstille det efter flatpanels.dk tests og du får det bedste billede i sin prisklasse...

(Jeg er ked af jeg ikke kunne sige det samme om et Samsung, Philips, Loewe eller LG skærm, men der kan kun være 1 sejrherrer..)

Ps. Hvis du køber hos komplett.dk kan du spare en 5'er....

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749388
Af THM
PeterD skrev:Tror ikke du bliver skuffet...

Plasma giver det bedste billede til sport og bluray, så kort sagt. Ja, der er måske andre skærme men pris/kvalitetsmæssigt er ST50 et røverkøb..

Bare husk at indstille det efter flatpanels.dk tests og du får det bedste billede i sin prisklasse...

(Jeg er ked af jeg ikke kunne sige det samme om et Samsung, Philips, Loewe eller LG skærm, men der kan kun være 1 sejrherrer..)

Ps. Hvis du køber hos komplett.dk kan du spare en 5'er....

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749388
st50 er ikke testet på flatpanels.
og så kunne man jo godt argumentere for at Loewe er af bedre kvalitet end panasonic, selvom de nok ikke kan slå dem på billedkvalitet...
Af zappedronningen
En af grundene til at jeg valgte plasma var også, at det efter sigende skulle være bedst til sport. Men hvad hjælper det, når mange af sportskanalerne har meget lidt plasmavenlige logoer. Ikke meget ved kun at kunne se 1-2 timer om ugen på f.eks Eurosport og helst fordelt på flere dage. Eller skulle zoome billedet til ukendelighed :(( . Men okay det ville være nemmere at leve med, hvis det "kun" var et ST50, jeg havde købt og ikke et VT50 til næsten det dobbelte. Og nej det er ikke kun de første par hundrede timer, der er problemer.
Af PeterD
Hverken LCD ELLER PLASMA skærme er perfekte.

Ser man på LCD kontra Plasma's billedmæssige svagheder, er det trods alt stadig en plasmaskærm der leverer det bedste/ mest præcise billede samt farvegengivelse...Men man skal selvfølgelig vælge et LCD hvis man syntes billede er bedre dér,....... men at fravælge plasma pga. fare for burn in og evt. blæserstøj, er som at tømme pungen for kreditkort og kontanter inden man går ud til en festlig aften på byens bedste restaurant i frygt for at blive overfaldet....

Hvis man behandler sit nye kæreste eje som man ville behandle sin kæreste så burde burn in/ og ikke plasmavenlige logoer ikke være et problem, og slet ikke hvis man indstiller det efter FP's billledindstillinger..

Men ellers må man jo få byttet sin plasmaskærm ud til en LCD skærm, men så er sansynligheden for at man føler sig skuffet når man sætter en bluray på lidt større...
Af Gunraf
PeterD skrev:
Hvis man behandler sit nye kæreste eje som man ville behandle sin kæreste så burde burn in/ og ikke plasmavenlige logoer ikke være et problem, og slet ikke hvis man indstiller det efter FP's billledindstillinger..

Men ellers må man jo få byttet sin plasmaskærm ud til en LCD skærm, men så er sansynligheden for at man føler sig skuffet når man sætter en bluray på lidt større...
Det passer så ikke helt.. Men fred være med det.

Jeg er bestemt glad for mit skifte, glæden er ligeså stor. Om end faktisk større, fordi jeg nu kan se tv dagen lang, uden konstant zoom.
Film er ligeså stor en oplevelse, selvom billedet da ER godt på VT50. :) Men det kan så sandelig ikke opveje den konstante zoom, så mistes det gode billede ligesom.
Brugeravatar
Af edinger
PeterD skrev:Hvis man behandler sit nye kæreste eje som man ville behandle sin kæreste så burde burn in/ og ikke plasmavenlige logoer ikke være et problem.
At det ikke burde være et problem, er en ringe trøst, når det notorisk stadig forekommer. Hvilket zappedronningens historie vidner om.

Det er derfor ikke rimeligt at latterliggøre folks (berettigede) bekymringer.
Af PeterD
Her nu her. Jeg skriver jo at ingen skærme er perfekte...

Jeg er ikke ude på at latterliggøre folk og jeg BEKLAGER MEGET hvis du/ i læser det på den måde..

Som jeg også skriver, så må man vælge en anden skærm næste gang stuealteret skal udskiftes..

Jeg tror så også garantere at en anden skærmtype OGSÅ kan volde store problemer..Det gælder LED/LED,PLASMA...

Den perfekte skærm findes ikke endnu...Nej, Heller ikke Kuro....(og det var også en kommentar til trådstarter GS 2012..)

Peace?
Af THM
zappedronningen skrev:En af grundene til at jeg valgte plasma var også, at det efter sigende skulle være bedst til sport. Men hvad hjælper det, når mange af sportskanalerne har meget lidt plasmavenlige logoer. Ikke meget ved kun at kunne se 1-2 timer om ugen på f.eks Eurosport og helst fordelt på flere dage. Eller skulle zoome billedet til ukendelighed :(( . Men okay det ville være nemmere at leve med, hvis det "kun" var et ST50, jeg havde købt og ikke et VT50 til næsten det dobbelte. Og nej det er ikke kun de første par hundrede timer, der er problemer.
de må da virkelig være blevet mere følsomme siden min g20, som dog også en overgang var ret følsom(uden det var så slemt som du beskriver). har dog siden spillet en hel del fifa på den. og de gamle fastbrændinger er ikke længere syndlige for mine øjne.

på mit LG har jeg heller ingen problemer andet end retention som dog ikke bliver hængende længe nok til jeg anser det som et problem.

samsungs plasmaskærme skulle også være ret hårdføre, så måske de bekymrede skulle kigge enten mod samsung eller lg's plasmaskærme, hvor man også får rigtig meget billedkvalitet for pengene...
Af Gunraf
THM skrev:
zappedronningen skrev:En af grundene til at jeg valgte plasma var også, at det efter sigende skulle være bedst til sport. Men hvad hjælper det, når mange af sportskanalerne har meget lidt plasmavenlige logoer. Ikke meget ved kun at kunne se 1-2 timer om ugen på f.eks Eurosport og helst fordelt på flere dage. Eller skulle zoome billedet til ukendelighed :(( . Men okay det ville være nemmere at leve med, hvis det "kun" var et ST50, jeg havde købt og ikke et VT50 til næsten det dobbelte. Og nej det er ikke kun de første par hundrede timer, der er problemer.
de må da virkelig være blevet mere følsomme siden min g20, som dog også en overgang var ret følsom(uden det var så slemt som du beskriver). har dog siden spillet en hel del fifa på den. og de gamle fastbrændinger er ikke længere syndlige for mine øjne.

på mit LG har jeg heller ingen problemer andet end retention som dog ikke bliver hængende længe nok til jeg anser det som et problem.

samsungs plasmaskærme skulle også være ret hårdføre, så måske de bekymrede skulle kigge enten mod samsung eller lg's plasmaskærme, hvor man også får rigtig meget billedkvalitet for pengene...
Det kan være, at du ret. Tilgengæld så kan designet på nogle plasmaskærme, bare slet ikke leve op til VT50, og det er nu også en væsentlig faktor synes jeg.
Så måtte man tage det næstbedste, LED fra Samsung ;)

Men ak, design er jo en smagssag :)
Af Sunbaodk
Ja det er sørgeligt, at man bliver tvunget til at vælge en anden skærm end hvad man helst vil. Men gambles skal er squtte med pegene.

så nøjes med en es8005 til 9999. Med gavekort på 800 til bilka og en tab der kan sælges til en 12-1400 så tv'et kommer til at havde kostet ca 8000.