Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
Jeg kan ikke finde en indstilling på mit vt30, så jeg kan regulere lydstyrken.
Mit problem er at jeg på mit anlæg skal skrue voldsomt op før der reelt er et godt lydbillede når jeg vil have min tv-lyd over anlægget.

Jeg vil mene volumen er halveret ift når det er en blu ray jeg ser.
Nogen der har et bud?
Der er ingen indstilling på mit anlæg hvor jeg kan regulere en sådan ting heller
Af Gonardo
Hvad står der udfor: Lydstyrke for MPEG-lyd, i menuen...vælg 0dB

Tryk Menu og vælg Lyd...
Af bromberg
Gonardo skrev:Hvad står der udfor: Lydstyrke for MPEG-lyd, i menuen...vælg 0dB

Tryk Menu og vælg Lyd...
Hm ja det kan jeg ikke finde ihvertfald, det du lige nævner?

Billede

Billede

Er det det rigtige sted jeg kigger?
Af Gonardo
Har du valgt " hjemmebiograf " ud for Højttaler-valg, under Viera Link knappen ?

Har pana V20 kan se at vores menu ikke ligner hinanden...
Af bromberg
Gonardo skrev:Har du valgt " hjemmebiograf " ud for Højttaler-valg, under Viera Link knappen ?

Har pana V20 kan se at vores menu ikke ligner hinanden...
Hmmm når jeg trykker på knappen Viera Link, skriver den bare at funktionen ikke er tilgængelig??

Det kan jeg ikke helt forstå jeg ikke kan finde ud af:)
Af Gonardo
Ok, tryk menu-indstilling-link indstillinger-under viera link vælges TIL...exit og tryk så på viera link knappen...
Af bromberg
Gonardo skrev:Ok, tryk menu-indstilling-link indstillinger-under viera link vælges TIL...exit og tryk så på viera link knappen...
Det er der der ingen mening gir, for det er netop sat sådan op?
Af Gonardo
Fisk ;)

Er det ny reciever eller tv du har købt ?

På V20 kan man lave et master reset, ved ikke om det kan hjælpe på problemet...ved reset, slette man total alle indstillinger, så man skal indstille det hele engang til, og husk at koble USB HDD fra, inden reset ellers mister man alle optagelser, det har jeg prøvet ca.1,5Tb :((

Panasonic V20 Reset.: Hold V- inde på tv, og tryk 3.gange på ( i ) på fjernbetjeningen.
Sluk derefter på afbryderen på tvet.
Af bromberg
Gonardo skrev:Fisk ;)

På V20 kan man lave et master reset, ved ikke om det kan hjælpe på problemet...ved reset, slette man total alle indstillinger, så man skal indstille det hele engang til, og husk at koble USB HDD fra, inden reset ellers mister man alle optagelser, det har jeg prøvet ca.1,5Tb :((

Panasonic V20 Reset.: Hold V- inde på tv, og tryk 3.gange på ( i ) på fjernbetjeningen.
Tjae det kunne jeg selvfølgelig. Meeeeen det tror jeg at je springer over for nu da jeg ikke gider kalibrering og ikke mindst indstille kanaler igen:-).
Men godt du lige advarede mht harddisk, for det havde jeg aldrig tænkt på:-)

Tja der er et nyere anlæg, men det har nu hele tiden været sådan via tv lyden. (Bds870 h/k)
Af Alex B J
Jeg har Wt55 sammen med panasonics soundbar
Jeg har samme "problem"
Lyden på arc skal op på 40-50 før det er ordentligt,når jeg så skifter til radio skal den ned på under 10 ellers er det for højt,et underlig forskel...
Af Gonardo
bromberg skrev:
Gonardo skrev:Fisk ;)

Tjae det kunne jeg selvfølgelig. Meeeeen det tror jeg at je springer over for nu da jeg ikke gider kalibrering og ikke mindst indstille kanaler igen:-).
Men godt du lige advarede mht harddisk, for det havde jeg aldrig tænkt på:-)

Tja der er et nyere anlæg, men det har nu hele tiden været sådan via tv lyden. (Bds870 h/k)
OK.
Af Gonardo
Alex B J skrev:Jeg har Wt55 sammen med panasonics soundbar
Jeg har samme "problem"
Lyden på arc skal op på 40-50 før det er ordentligt,når jeg så skifter til radio skal den ned på under 10 ellers er det for højt,et underlig forskel...
Hvad med at kontakte forhandler, for at høre om de kan hjælpe dig...
Af bromberg
Gonardo skrev:
Alex B J skrev:Jeg har Wt55 sammen med panasonics soundbar
Jeg har samme "problem"
Hvad med at kontakte forhandler, for at høre om de kan hjælpe dig...
Tja det kunne godt blive eneste løsning, jeg har ihvertfald endnu ikke kunne løse det problem.