Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Holmgang
Undskyld, jeg tillader mig lige at "hijacke" denne tråd, da jeg på baggrund af denne købte samme LG tv.

Nu har jeg lige kørt den automatiske kabel-dtv søgning. Den tog ca. 10 min. Nu når jeg så står på en radio kanal (tvet tændt, sort skærm), kan jeg se et ghost image af den hvide og lyserøde søgemenu fra kabel-dtv søgningen. Er det det dreadede burn-in? Jeg har forsøgt at tænde og slukke tv'et, men det er der stadig.
Af J.H.
Formentlig kun lidt hårdnakket retention. Kør den indbyggede rullebjælke (hvis den er der) eller find en dvd med break-in og kør den lidt tid, så burde det gå væk.
Af Holmgang
Hej J.H., tak for svaret.

Er som om det er forsvundet nu efter en aftens tv kiggeri
Af klog_joe
Selv efter mange hundredes timer tv kan man opleve en smule retention. Men enten forsvinder det af sig selv, eller også kan man bruge den indbyggede funktion / en dvd til formålet.. Jeg har ikke siden de første 100 timer været påpasselig med min plasma, og kæresten bekymrer sig ikke om at se kanal med logo 10 timer i streg :) Alligevel er der ingenting at se!
Af J.H.
Selv tak. Ja det kan sagtens gå i sig selv igen ved brug som du har oplevet.
Du kan jo bruge de andre muligheder hvis det kommer igen og kræver hårdere metoder.
Af THM
det er typisk med lidt retention af søgemeuen fra setup, men det er jo ikke en menu der vil være overrepresenteret på tv'et, og forsvinder derfor, som du i dit tilfælde ved alm. brug.

vær dog lidt forsigtig, skift evt aspect ratio engang imellem på den måde kommer logoer ikke til at stå det samme sted hele tiden(nederste højre hjørne på fjernbetjeningen).