Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michsq
Hej Flatpanels.

Jeg står og skal have anskaffet mig noget bedre lyd, da jeg har fået hængt min 55HX855 op på væggen og efter lyden i foden er forsvundet, så mangler jeg lyd, når jeg ser tv.

Jeg har tænkt et 2.1 system af en art, da det vil besværliggøre projektet væsentlig, hvis jeg skal have trukket ledninger til baghøjtalere, ligesom prisen formentlig også vil stige.

Der er tale om en stue på maks 5x5 meter og med trægulve, derfor er jeg også lidt bange for at for kraftige højtalere vil kunne skabe noget klang i rummet og jeg derfor ikke får det optimale ud af et par gode højtalere.

Der hvor min tvivl opstår, er hvor man får mest value for money. Der er hele tiden receievere på tilbud til næsten ingen penge og det samme med højtalere. Havde reelt forelsket mig i et sæt Jamo 606, men dem kan Elgiganten ikke længere få hjem, så mit spørgsmål er hvad jeg bør gå efter, når det er en receiver, to højtalere og eventuelt en subwoofer.
Af J.H.
Reciever: Onkyo er altid et godt bud. God lyd, mange features og konkurrencedygtige priser. Fra 600-serien og op.

Højttalere: Jamo er skam udemærkede men markedet er stort. Særligt hvis du inkluderer brugtmarkedet hvilket jeg så absolut vil råde dig til.

JBL, Jamo, System Audio, Dali, XTZ, Tannoy, KEF, Monitor Audio, Klipsch, Yamaha, Audio Vector, Dyn Audio osv osv. udvalget er enormt.

Subwoofer: Igen, kæmpe udvalg. Til et budget ville jeg nappe f.eks. en XTZ 10.16. Den vil kunne ryste stuen efter behag og fåes under 3000,- ny.

Sæt du bare et par satellitter op med det samme. De kan købes for meget billige penge og med kabelbakker og kabel (til bagkanaler) fra Harald Nyborg kan du nemt lave en lille budget-bio.

En center bør så vidt muligt matche fronter klangmæssigt.