Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg håber at en venlig sjæl kan hjælpe mig. Jeg har købt en 55" LG 960V i Tyskland i bedste tro om at dette kunne anvendes i DK.
Til min forskrækkelse konstatere jeg, at der ikke er nordisk menu på, men at jeg kun kan vælge UK som nærmeste land. Dette medfører, at jeg ikke kan se alle kanaler, samt at jeg ikke kan få de samme tjenester på TVét som normalt...

Jeg har hørt, at man kan åbne med en såkaldt service kode og derefter indstille nordic menu på fjernsynet. Er der nogen der på nogen måder kan hjælpe mig videre?
KE skrev:Hej

Jeg håber at en venlig sjæl kan hjælpe mig. Jeg har købt en 55" LG 960V i Tyskland i bedste tro om at dette kunne anvendes i DK.
Til min forskrækkelse konstatere jeg, at der ikke er nordisk menu på, men at jeg kun kan vælge UK som nærmeste land. Dette medfører, at jeg ikke kan se alle kanaler, samt at jeg ikke kan få de samme tjenester på TVét som normalt...

Jeg har hørt, at man kan åbne med en såkaldt service kode og derefter indstille nordic menu på fjernsynet. Er der nogen der på nogen måder kan hjælpe mig videre?
Hvad sagde forhandleren, da du spurgte ham/hende?
Af lgowner
det er mange tråde her på flatpanels som kan hjælpe dig.

på at søg på nordisk menu og LG , så burde du finde nogle der involverer en Harmony 300i remote og hvordan du sender koden så service menu åbnes og du kan skifte til NordicUI :)
jng skrev:Hvad sagde forhandleren, da du spurgte ham/hende?
ved netkøb så siger forhandleren nok ikke ret meget, da det jo er sparet hvad man spørger om :)
så derfor nok denne overraskelse. især når nyeste serie fra LG er med samme versionsnr nu.
KE skrev:Hej

Hvor har du købt tv'et, over vejer også at anskaffe mig et fra Tyskland
Af hedi
Hej

Du skal have dit tv på værksted, hvor de har forstand på LG-tv.

Her har de en service fjernbetjening hvormed de kan give dig nordisk meny og aps.

Det koster ca. 550 kr.

Men du mangler jo dekoderne til TV når den er købt i Tyskland dvs. MPEG4

Henrik
Af lgowner
hedi skrev:Hej

Du skal have dit tv på værksted, hvor de har forstand på LG-tv.

Her har de en service fjernbetjening hvormed de kan give dig nordisk meny og aps.

Det koster ca. 550 kr.

Men du mangler jo dekoderne til TV når den er købt i Tyskland dvs. MPEG4

Henrik
helt ærligt!
er du branche medlem eller?

en logitech 300i hos elgiganten til 249,- klarer tricket, dog skal man lige på webben og check lgopentv her og lær hvordan du sætter din harmony remote op.

og så er det problem afsluttet. ingen besøg på værksted, ingen lange ventetider eller dages venten på det kommer tilbage med beskeden ingen fejl fundet, service gebyr 500,- tak.
hedi skrev:Men du mangler jo dekoderne til TV når den er købt i Tyskland dvs. MPEG4
Nej da, der er jo MPEG2 som virker meget bedre LOL !:( ;;) :s
Hvad er det lige mpeg4 gør og hvorfor skulle Tyskland kun have dette og ingen andre europæiske lande?
Af hedi
Helt ærlig jeg er ikke branche medlem eller har skumle bagtanker, prøver bare at hjælpe manden med hans problem....så stop det

Jeg har selv haft mit eget LG760 på værksted og fået ændret til Nordic menu uden de vilde problemer.

Det blev ordnet samme dag med en service fjernbetjening.

Nu er der jo ikke tale om en fejl så gebyr i den anledning kommer der nok ikke, ellers kan man jo tale med værksteddet først.

Hvis du vil bøvle med at købe fjernbetjeninger og læse vejledninger osv. i timevis så ok med mig, men det gider jeg ikke bruge min tid på, så hellere betale lidt mere og så er problemet løst uden en masse bøvl.

Hver sin løsning på problemet.

Henrik
Af lgowner
hedi skrev:Hvis du vil bøvle med at købe fjernbetjeninger og læse vejledninger osv. i timevis så ok med mig, men det gider jeg ikke bruge min tid på, så hellere betale lidt mere og så er problemet løst uden en masse bøvl.
kører du så selv ned til service gruppen og afleverer det, og får du en regning på at de ændrede menu til nordisk? de må da få seriøse problemer med LG , når de sådan ændrer et tv til nordisk.

men igen, 500 i service besøg + fragten enten bil eller postman per, så er det jo en del mere end dine egne interesse timer til 0 + 249,- kr.
men kan du ikke , så er det klart, så betaler man ved kasse 1 for det.

præcis som dem som må betale andre for at få pc'n til at køre igen eller dem med vvs problemer og de ikke kan rense blandingsbatteriet. der findes alle typer og vurderinger af det man ikke kan, som andre kan.

"Du skal have dit tv på værksted, hvor de har forstand på LG-tv. " - gav ikke helt mening når dit forslag så KUN var et alternativ til andre. det lyder mere som eneste mulighed og ordet værksted får det til at lyde som et service. der er jo masser af forum personer som også har forstand på det, og de forklaringer koster 0.
Af KE
Hej

Tak for den foreløbige hjælp.

@Heidi
Jeg har kontaktet LG som det første. Jeg blev videreformidlet til et servicecenter som ikke var hjælpsomme i forhold til udfordringen. De satte spørgsmålstegn ved om det kunne lade sig gøre og ville i øvrigt have en skriftlig erklæring fra LG for overhovedet at ville påbegynde arbejdet... :((

@LGowner
Jeg har invetsteret i en harmoni 300i i elgiganten og har koblet den til via min PC. Jeg forstår dog stadigvæk ikke hvordan man kan komme ind i service menuen? Jeg har prøvet at læse kapitlet "harmoni 300i" og sat fjernbetjeningen op på følgende måde:

1. Indtastet fjernsynsmodel: Lg 55LM960V-UC
2. Kigget efter tilføjelsesknapper og der kommer ingen som hedder "Service menu".

Jeg ved ikke hvordan jeg kommer ind i service menuen og ændre indstillingerne?
Af lgowner
KE skrev: @LGowner
Jeg har invetsteret i en harmoni 300i i elgiganten og har koblet den til via min PC. Jeg forstår dog stadigvæk ikke hvordan man kan komme ind i service menuen? Jeg har prøvet at læse kapitlet "harmoni 300i" og sat fjernbetjeningen op på følgende måde:

1. Indtastet fjernsynsmodel: Lg 55LM960V-UC
2. Kigget efter tilføjelsesknapper og der kommer ingen som hedder "Service menu".

Jeg ved ikke hvordan jeg kommer ind i service menuen og ændre indstillingerne?
du sprang min link til openlg.tv over som var ved navnet, der læser du mere om indtastning af koder så remote får en knap som sender den Servicemenu åben action. og husk koden er normalt 0413
og være opmærksom på kun at rette region, alt andet kan ødelægge tv't og gøre det ikke starter op, og her er der en garanti som normalt dækker.
men alt er ok, sålænge du bruger region alene og sætter NordicUI til 1 og lukker/restarter tv .
Af KE
@LG
Jeg har været inde på openLG og læse under afsnittet "Harmoni 300i" i deres WIKI men bliver ikke klogere på, hvordan jeg skal taste koden ind (0413)? Eller i øvrigt hvordan jeg åbner service menuen...
Af Bent odense
Det er næsten ikke uden bøvl med køb af tv i tyskland.Og hvad har man så lige sparet ved det.Nu kommer der mange tv"er på tilbud her til januar.Som også er testet her på flatpanels.Og har nordisk menu.
Af Bjqrn
#KE

tror der skal laves en "custom" knap på din universal fjernbetjening, som gør at tvét går til service menu og her tastes koden for at få adgang til at ændre i dit tv
Af lgowner
Bjqrn skrev:#KE

tror der skal laves en "custom" knap på din universal fjernbetjening, som gør at tvét går til service menu og her tastes koden for at få adgang til at ændre i dit tv
præcis.

når man så får remote opdateret, så peges på tv, og man trykker på den nye customknap, og wupti, så spørger tv om koden. så tastes 0413 og du går til country group/region som på billed her, der findes "region" på nyere modeller, hvor du også finder NordicUI som ændres. Husk Servicemenu knap er også tilbage knap i menuen, du kan ikke bruge andre.
Billede[/img]
Bent odense skrev:Det er næsten ikke uden bøvl med køb af tv i tyskland.Og hvad har man så lige sparet ved det.Nu kommer der mange tv"er på tilbud her til januar.Som også er testet her på flatpanels.Og har nordisk menu.
er det ikke primært kun LG som har problemet? syntes ikke mange taler om samsung/panasonic eller philips skærme købt i udlandet. Måske er LG bare for dyre i Danmark og kunne være billigere?