Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hapseleg
Hejsa flatpanels :)
Har tænkt mig at købe mig et nyt tv da jeg synes mit panasonic tx-42g10 er ved at være lidt outdated og det kunne være sjovt med noget større.. ;)

Jeg har været i Fona og se lidt på hvad de havde og der kiggede jeg så på forskellen mellem plasma og led/lcd og der ville jeg nu sige jeg hældte mest til plasma igen.
MEN

Fordi jeg har en utrolig god hørelse (har en diagnose som indebærer det) bliver jeg nemt irreteret af lyde som fx blæser støj og det synes jeg mit nuværende tx-42g10 har, og når det skal vise noget meget lyst kommer der også en elektronisk summen fra det og derfor tænkte jeg så:
Har plasma fjernsyn også det problem i dag? Hvis ja hvor slemt er det så iforhold til fx mit 3-4 år gamle plasma?

Og så lige til sidst hvilket plasma ville i anbefale hvis man snakkede max 15000 og 55"? :)

Mange tak på forhånd!
-Hapse
Af Vinterbird
Personligt har jeg oplevet ubehageligt meget buzzing fra mit Panasonic ST50, og har været i byttekrig med forhandler i et godt stykke tid lige nu.

Afhængigt af hvem du spørger vil svaret være forskelligt. Jeg ser nogle sige, at et plasma vil buzze uanset hvad, andre siger at et plasma ikke skal buzze så meget at du kan høre det osv.

Plasma har exceptionel billedekvalitet, men det kan tiltider være en udfordring at få den uden et stort kompromis.
Af hapseleg
Tak for svaret ;)

Tja et plasma vil egentlig altid sige en summe (jo mindre det slukket :P)

Hvordan oplever du din buzzing? mit g10 er mest bare blæser støj jo mindre billedet er meget lyst så kan jeg høre buzzen, hvor langt væk sidder du fra det?

Og ja billedekvalitet er altså os bare mere mig, jeg synes billedet er for "kunstigt" på LED skærme :)
-Hapseleg
Af Bent odense
Troer du skal blive ved panasonic,Brug søgemuligeheder der er mange gode svar der omhanler buzzen osv.
Af PeterD
Plasma har KLART det bedste billede hvis konkurrenterne er LCD/LED skærme, men ja, der er desværre en del buzzzzzzing på mange skærme..hvor meget og hvor lidt er vel en subjektiv vurdering..

Hvis du er, som du beskriver, meget belastet af det, skulle du måske se på noget andet, f.eks. en tynd LED skærm, men ja, så er billede næppe så godt (præcise farver/sortniveau/hudtoner), medmindre du er villig til at betale en del mønter for det...

Har selv et Pana discountmodel. 2,5 år gammelt. Kan kun høre noget (Nu er jeg pernitten) hvis jeg lægger øret til bagpanet og lyden står på 3-4 stykker... og billedet samtidig skifter fra f.eks. helt sort til helt hvidt...Så snart jeg er 30 cm væk (fra en 42" skærm) er der ingen problemer...Og da slet ikke i sofaen 2,8 meter væk....

Bare et råd mens du sparer op til et ST50....Køb dog et par trådløse Sennheiser Høretelefoner (Er vel det bedste mærke inden for det felt?) og se film, fjernsyn med dem på. Ingen Buzz (Lightyear), og du høre Springsteen/AC-DC for fuld udblæsning uden buzz og uden konen, hunden eller genboen brokker sig...

Alternativt kúnne være et par brugte til en 3-400 kr på dba.dk?

Med sådan en god hørelse må du næsten arbejde for Oticon, Widex eller måske er du ørelæge...? :)

Håber for dig, du ikke bor på en indfaldsvej til København eller en mellemstor dansk provinsby...så vil du kunne høre trafikstøj :s
Af PeterD
He He ;)

Man er vel altid lidt kreativ. 8)
Af bullerfnis
Jeg har et Panasonic VT20, det er lidt forskelligt hvor meget jeg kan høre, men hvis der er meget lyse scener kan jeg godt ane buzzen hvis det er til normal tv, hvor lyden er lav/normal, men ved film med god volume på, så er det intet problem :)

Uden at vide det, så vil jeg sige at der er risiko for at ALLE plasma TV har buzzing, så køb online eller elgiganten eller lign, hvor du har returret..

De køre lige pt tit VT50 50 eller 55" til 12-13k :) Det er sku en fin pris!
Af hapseleg
@PeterD
Haha ja du må da være i reklamebranchen :D

Tak for alle svarne :) har overvejet det med summen en del og jeg tror sku godt jeg kan leve med det når man tænker på hvor meget mere billedekvalitet man får for pengene :)

Nu siger i alle sammen ST50, hvordan kan det være flatpanels ikke har fået lavet en test på den? :((

-Hapse
Af Fredtoft
hapseleg skrev:@PeterD
Haha ja du må da være i reklamebranchen :D

Tak for alle svarne :) har overvejet det med summen en del og jeg tror sku godt jeg kan leve med det når man tænker på hvor meget mere billedekvalitet man får for pengene :)

Nu siger i alle sammen ST50, hvordan kan det være flatpanels ikke har fået lavet en test på den? :((

-Hapse
Rasmus har vist tidligere skrevet, at han jo rent praktisk ikke kan teste alle modeller som kommer på markedet. Både GT50 og VT50 som minder meget om ST50 er testet på flatpanels. ST50 har dog ingen blæsere, så den larmere en smule mindre.

GT50: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1337674172

VT50: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1339053745
Af Mysen
Skyldes det god opdragelse, at du ikke lokker folk fra et andet testsite over til din side?

Jeg har ingen annonceintægter nogen steder, så jeg linker da gerne til den iøvrigt ganske glimrende test du/I har lavet af ST50:

Test af ST50: http://www.av-blog.dk/test_fladskaerm_p ... x-p55st50/
Af Gunraf
Jeg oplevede nogen buzzing på VT50, men dog ikke noget det kunne genere mig.

Men hvis du som du skriver, er meget overfølsom, kunne du muligvis godt have lagt mærke til dette.
Brugeravatar
Af edinger
Mysen skrev:Skyldes det god opdragelse, at du ikke lokker folk fra et andet testsite over til din side?

Jeg har ingen annonceintægter nogen steder, så jeg linker da gerne til den iøvrigt ganske glimrende test du/I har lavet af ST50:

Test af ST50: http://www.av-blog.dk/test_fladskaerm_p ... x-p55st50/
@Fredtoft:

Vi mangler dog stadig de annoncerede optimale indstillinger for ST50 på din side (?)