Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige nu et 5 år gammelt Pioneer som jeg dengang købte på grund af en test her på siden. Desuden har jeg en ældre Cambridge Azur 549R forstærker. Har minipod fronthøjtalere samt den centerhøjtaler der passer til, baghøjtalere er micropod

Nuværende setup

Tv: Pioneer Kuro tv jeg købte efter at have læst en test herinde ca. 5 år gammelt. Vil gerne udskifte det fordi jeg bliver drillet lidt med kvaliteten når man ser bold, det er ligesom billet hakker en smule.

Forstærker: En ældre Cambridge Azur 549R med HDMI

Lyd: Scandyna Minipod og center højtaler baghøjtalere er Micropod. Har også en sub der passer til sættet.

Krav til nyt udstyr:

Maxpris: ca 25.000

Størrelse: Sidder ca. 3,2m fra skærmen så vil tro at jeg skal have min 55"?

Jeg har ingen særlige krav til mærke, men det må meget gerne være lidt fremtidssikret. Skulle gerne kunne følge med de næste par år. Bruger det mest til at se tv (Viasat ) på, ser mest sport og lidt film. Har dog projektor til xbox og film i kælderen så det er primært til at se tv på.

Jeg har været en tur i Elgiganten men følte ikke jeg fik noget ud af det så derfor sætter jeg nu min lid til jer. Har kigget på kigget på Samsung ES8005 og den LGD 65LM620 nogen skriver om under tilbudsjagten. Vil være taknemlig for al den hjælp jeg kan få.
Af PeterD
Hvis du er forvent med Kuro kvalitet og du fortrinsvis skal bruge dit setup til at se tv på, syntes jeg ikke du skal falde i niveau og gå ned på LG/Samsung niveau, du bliver bare skuffet....

Så derfor: Glem at spørge en sælger i Elgiganten (Som ellers har de bedste priser). De vil helst sælge dig en koreansk skærm. (Ikke der er noget galt med det, men en kvalitetsskærm kommer fra Japan!!)

HOLD DIG I STEDET TIL PANASONIC PLASMA OG SE NÆRMERE PÅ VT50
Kig i stedet på Elgiganten.dk og komplett.dk. 2 steder hvor priserne er fornuftige..

Tror du vil blive skuffet hvis du vælger andet........

KVALITET KOSTER, (men det ved du da du blev forelsket i Kuro...)
Af BudZa
Det var da godt nok en ordentlig gang mundgøjl Peter.

Hvorfor er Koreanske mærker dårligere end japanske?
Af Gunraf
PeterD skrev:Hvis du er forvent med Kuro kvalitet og du fortrinsvis skal bruge dit setup til at se tv på, syntes jeg ikke du skal falde i niveau og gå ned på LG/Samsung niveau, du bliver bare skuffet....

Så derfor: Glem at spørge en sælger i Elgiganten (Som ellers har de bedste priser). De vil helst sælge dig en koreansk skærm. (Ikke der er noget galt med det, men en kvalitetsskærm kommer fra Japan!!)

HOLD DIG I STEDET TIL PANASONIC PLASMA OG SE NÆRMERE PÅ VT50
Kig i stedet på Elgiganten.dk og komplett.dk. 2 steder hvor priserne er fornuftige..

Tror du vil blive skuffet hvis du vælger andet........

KVALITET KOSTER, (men det ved du da du blev forelsket i Kuro...)
VRØVL med dig. Ja den har da en god skærm sådan VT50Men den er simpelthen også så problemfyldt. :)Jeg er ikke blevet skuffet, efter jeg gik fra VT50 til ES8005.

Oprette kan dog godt kigge på denne, men bør helt sikkert også kigge hen mod Samsung ES8005 eller Panasonic WT50.
Af PeterD
Prøv at modbevise min fremlægning Budza...

Nu ved jeg ikke om der laves statistiker men insider viden fra Elgiganten, Komplett viser med al tydelighed at der ombyttes/retuneres langt flere koreanske skærme med elektronikfejl/skærmfejl end ditto fra Japan...

Nuvel..Du kan påstå at koreanerne også sælger 3 gange så meget. Ja, fordi EU har lavet frihandelsaftale med Korea som gør deres varer billige i Europa så de dumper priserne...

Men spørgeren skal selvfølgelíg vælge et koreansk mærke, hvis det er pænere og passer mere til budgetet end et Japansk produkt..Men han/hun skal nok ikke brokke sig hvis det ikke lever op til forventningerne eller der pludselig er en eller anden mærkelig fejl på produktet..
Af PeterD
Ja ja..Det bliver en lang tråd hvis alle skal komme med deres mening. Tillykke med din ES8005, jeg ville nok have valgt noget andet....men bestemt en af de bedre og en udemærket og kompetent skærm.

For at være kort og kontant: Vælg den skærm UD FRA TESTS som du syntes om..Det kan være designmæssige forskellige som er pænere på den ene frem for den anden...

Enig i at man kunne se nærmere på VT50..

Men søg for at vælge en som Flatplanel.dk, ljud och bild, evt. Whathifi.co.uk, anbefaler så går du ikke galt i byen...

Eller søg lidt rundt i gamle indlæg her på siden. Der er (næsten) altid nået brugbart..

Men med 25 K i baglommen burde det også være muligt at finde en skærm du vil blive tilfreds med, og ellers kan den vel byttes inden 14 dage..((Igen: Nettet: Wupti.com.Komplett.dk/Elgiganten.dk osv..)

Selv en Ferrari eller Lamborghini kan løbe tør for benzin eller punktere. Dermed sagt..Alle skærme kan have fejl..dyre som billige!

Herinde bliver vi aldrig enige. Nogle kan lide kæresten/konen. Andre kan lide datteren (forudsat hun er over 18år)....
Af Bent odense
Men det er barer sådan,Hvis man vil nærme sig billegekvalitet/detaljer i billedet,Som et panasonic plasma har,Så skal man over i baggrundsbelyst led tv.Så er prisen også en anden.
Af BudZa
PeterD skrev:Prøv at modbevise min fremlægning Budza...

Nu ved jeg ikke om der laves statistiker men insider viden fra Elgiganten, Komplett viser med al tydelighed at der ombyttes/retuneres langt flere koreanske skærme med elektronikfejl/skærmfejl end ditto fra Japan...

Nuvel..Du kan påstå at koreanerne også sælger 3 gange så meget. Ja, fordi EU har lavet frihandelsaftale med Korea som gør deres varer billige i Europa så de dumper priserne...

Men spørgeren skal selvfølgelíg vælge et koreansk mærke, hvis det er pænere og passer mere til budgetet end et Japansk produkt..Men han/hun skal nok ikke brokke sig hvis det ikke lever op til forventningerne eller der pludselig er en eller anden mærkelig fejl på produktet..

Hvorfor skal jeg modbevise dig?? Det er dig der snakker om insiderviden, statistikker and what not. Jeg spurgte bare simpelt hvorfor du mener japanerne laver bedre fjernsyn end koreanerne. Efter hvad jeg kan se er der en del flere fjernsyn under købsanbefalinger der er produceret i Korea, end i Japan.

Hvad med at du istedet kom med noget faktuelt som tråd opretter kan bruge?
Af PeterD
WHAT!!! Flere koreanske tv anbefales end japanske...Der må ha' været kravlenisser på spil.....Eller lobbyisme fra importøren ;)

Selvfølgelig skal manden ikke købe et plasma tv, hvis man har stærk og generende sollys DIREKTE ind på skærmen og IKKE har mulighed for at kunne lukke persiennerne/gardinerne for..Men det samme gælder vel næsten også ved LEDtv...

Nu vil jeg så opfordre trådopretter til at kigge andre emner igennem og se om det emne her ikke har været oppe og vende før..og så også kigge på udenlandske sider, før smøren kastes ud efter en ny flad..

Vi bliver nok alligevel aldrig enige....
Af jones31
PeterD skrev:WHAT!!! Flere koreanske tv anbefales end japanske...Der må ha' været kravlenisser på spil.....Eller lobbyisme fra importøren ;)

Selvfølgelig skal manden ikke købe et plasma tv, hvis man har stærk og generende sollys DIREKTE ind på skærmen og IKKE har mulighed for at kunne lukke persiennerne/gardinerne for..Men det samme gælder vel næsten også ved LEDtv...

Nu vil jeg så opfordre trådopretter til at kigge andre emner igennem og se om det emne her ikke har været oppe og vende før..og så også kigge på udenlandske sider, før smøren kastes ud efter en ny flad..

Vi bliver nok alligevel aldrig enige....

Hvorfor skal han lytte til dig Peter??? Hvem siger du ikke bare lukker l... ud. Alle de indlæg handler jo kun om at fremhæve panasonic plasma tv.
dn8883 skrev: Bruger det mest til at se tv (Viasat ) på, ser mest sport og lidt film.
her er det bedste alternativ.

Nyt abbo på CanalDigital, så får du 100% bedre kvalitet fra deres HD kanaler og flere af dem og bedre pris.
et 55LM760 enten parallel import eller fra en forhandler i DK, du kan dog spare boksen til canaldigital og sætte parabol direkte i TV hvis du finder din LM760S model i Tyskland, så er du kørende med DVBS2 :)

det var så mit forslag på en 25K løsning og inkl. rabatter.
Af PeterD
Prøv nu at se lidt voksent på det (+ 18 år), i stedet for at komme med beskyldninger og bruge sådan et sprog som de bruger på bold.dk ....

Der er ingen skærme der er perfekte. Hverken LG, Samsung, Philips.Pioneer Kuro ELLER Panasonic...

Jeg ønsker bare manden bliver tilfreds med sin skærm. Hvad enten det er det ene eller andet..

Jo, Manden har 25.000 kr. til legetøj. Han ønsker noget af det bedste, hvorfor så ikke vælge en skærm som har fået de højeste score i anerkendte fagblade/internetsider i Danmark, Sverige, Tyskland, England osv.

Det er en generel opfattelse af at man får meget for pengene ved Panasonic's topmodeller, hvor pris og "værdi for pengene" passer godt sammen. F.eks. et billede som er meget naturligt. Havde det været Goldstar, Philips, Grundig ville jeg da foreslå manden sådan en skærm..

Det er ikke tilfældet, hos mange af konkurrenterne...Bevares LG, Samsung, Philips laver gode skærme. Ja. Bestemt. Men ser man hvilket BILLEDKVALITET man får for pengene hos Panasonic er det svært at komme uden om..ELLER DET LG SOM FLATPANELS ANBEFALER (TILFREDS?)

Jeg kunne også bare sige: "Fint. Køb det dyreste Samsung, Sony eller LG. Det er mega fedt for det har jeg selv. Det spiller max når de viser bold" Men hvis manden ikke bliver tilfreds med valget, så er det noget skidt.

Jeg er fuldstændig klar over at der kan forekomme "Buzz" lyd fra plasmaskærme, men INGEN SKÆRME ER PERFEKTE (endnu)

Det er jo mandens eget valg hvad han vælger. Jeg håber bare med min vejliedning at han ikke vælger forkert...

Men igen. Vælg en skærm som Flatpanels.dk anbefaler. og check generelle anbefalinger på nettet, så går det nok..

Jeg ville personilig ALDRIG smide 25.000 afsted efter nyt udstyr til stuen, men igen. Folk er forskellige og hvis manden vil købe et LG, Samsung, Goldstar, Finlux eller Medion, så "Go Ahead"...Go fornøjelse...

"Just don't say I didn't warned you"
lgowner skrev:
dn8883 skrev: Bruger det mest til at se tv (Viasat ) på, ser mest sport og lidt film.
her er det bedste alternativ.

Nyt abbo på CanalDigital, så får du 100% bedre kvalitet fra deres HD kanaler og flere af dem og bedre pris.
et 55LM760 enten parallel import eller fra en forhandler i DK, du kan dog spare boksen til canaldigital og sætte parabol direkte i TV hvis du finder din LM760S model i Tyskland, så er du kørende med DVBS2 :)

det var så mit forslag på en 25K løsning og inkl. rabatter.
Tak men det er mest dansk fodbold jeg ser så kan ikke undvære TV3+ :p
Af dn8883
PeterD skrev: Jeg ville personilig ALDRIG smide 25.000 afsted efter nyt udstyr til stuen, men igen. Folk er forskellige og hvis manden vil købe et LG, Samsung, Goldstar, Finlux eller Medion, så "Go Ahead"...Go fornøjelse...

"Just don't say I didn't warned you"
Jeg siger heller ikke at jeg nødvendigvis behøver at bruge alle pengene. Kan godt være at jeg overgjorde mit spørgsmål. I bund og grund vil jeg bare have en skærm på omkring de 55" som er nogenlunde fremtidssikret. Jeg er på ingen måde nørdet med hensyn til mit TV og tvivler stærkt på at mit 5år gamle Pioneer leverer et så godt billede at jeg ville blive skuffet over en sprit nu Samsung eller lignende.

Er bare meget i tvivl om de bedste tilbud og om tiden til at købe tv er ok nu eller om man skal vente på de nye modeller der vel kommer først på året næste år?

Nogen der kan fortælle mig lidt om denne Sharp http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... lc60le636s?
Svarer den nogenlunde til denne 70" de har testet her? http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1330694968

Takker for de indput jeg har fået ind til videre.