Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det fungerer ret smertefrit. Da jeg sendte min 209'er videre til min far fik jeg prøvet det med at udvide fra 2 TB til 2x2 TB og det var en leg.
Af Andersss
Super super.
Så tror jeg efterhånden jeg er ved at være klædt rimelig godt på.
Mangler bare lige et jalbreak til Apple tv 3 og så er den ved at være der.
Af Tjano
Lige et spørgsmål her,

Har selv en synology 2412+ og den har Mac file service og itunes et eller andet som jeg ikke kan huske.

Kan appletv ikke finde det der ligger på den, når denne understøtter itunes? for der ligger alle min film samt musik.

Eller er der andet jeg skal gøre for at jeg er fri for at smide alle film i itunes, hvilket kommer til at fylde hele min mac.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En Apple TV kan kun snakke sammen med iTunes programmet - ikke den service, som identificerer din NAS overfor iTunes. Du kan dog godt have filmene liggende på NAS'en uden at de skal over på din Mac. Du tilføjer bare filmene direkte fra kataloget på NAS'en i iTunes og slår "konsolidér mapper" fra. Jeg har selv alt mit iTunes indhold liggende på NAS'en og intet på PC'en uden problemer. Men du kan altså ikke slippe for at have Mac'en tændt, da din NAS ikke fungerer som iTunes klient, selvom navnene på de to services antyder det.
Af lordt_nelson
@:Torben
Måske lidt dumt spørgsmål

Kan man godt nøjes med at havd ipaden tændt. Så den virker som klient
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan godt sende film fra iPad'en til en ATV, hvis det er dét du spørger om. Hvis filmene skal hentes fra NAS'en og sendes via iPad'en, så skal de app du bruger til afspilning understøtte Airplay for at det kan sendes videre til ATV. Generelt, så hører jeg ikke så meget godt om at bruge iPad som afspiller af HD-film fra netværket - og slet ikke hvis det skal sendes videre.