Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Neustatt
Hej Jeg har lige fået ovenstående skærm og søger derfor noget hjælp til kalibrering - jeg har ikke rigtig kunne finde noget her, måske en venlig sjæl kan være behjælplig med et link ? 8000`eren er identisk med 8005

Desuden ville jeg gerne kunne køre lyd ud over mit surround anlæg. Jeg har en Denon avr 3808 - som alt mit grej er forbundet til - receiveren er så forbundet til tv`et via et hdmi kabel - Er det muligt at trække lyden fra tv`et ud i anlæget uden at forbinde yderlige kabler ?

Håber i kan hjælpe :)
Af mcmejsner
Link til test herindefra:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1336395842

Hvis du følger indstillingerne fra testen giver det en ganske udmærket billedegengivelse. Dog vær opmærksom på, at det kan variere efter hvilke forhold dit fjernsyn står under. Brug evt. indstillingerne fra artiklen, og ret dem til, så de passer dit behov.

Vedr. at få lyd fra fjernsyn til anlæg, så skulle der være returlyd via HDMI1, hvis jeg husker rigtig, men ellers fremgår det i vejledningen.

Det kan dog være, at du skal aktivere returlyd på selve HDMI-porten i menuerne. Det skulle dog fint kunne lade sig gøre.

Håber dette kan være til hjælp.
8)

Har forresten selv ES8005, og er meget glad for det. Streamer fint 3D film via netværket, så det performer helt fint. :p
Af Gunraf
mcmejsner skrev: Vedr. at få lyd fra fjernsyn til anlæg, så skulle der være returlyd via HDMI1, hvis jeg husker rigtig, men ellers fremgår det i vejledningen.
Det er i HDMI2. Ved ikke om det er noget standard, for det var også sådan på min forrige skærm.

Er der forresten nogle der kan bruge tastatur på mobil/tablet, hvis i benytter remote-appen og skal ind i Netflix eller Viaplay?

For hos mig, er der intet tastatur, det kommer dog frem hvis jeg åbner en webbrowser på skærmen. Så tænkte det måske er noget med de respektive app's.
Brugeravatar
Af MigSelv
Din Denon understøtter ikke ARC, så hvis tv har digital lyd ud ( optisk/coax ), så behøver du endnu et kabel fra tv til receiver.
Af Neustatt
hej - Når jeg har været igennem opsætningen som er linket til længere oppe, er indstillingerne gemt fint nok, men når jeg køre noget via hdmi er indstillingerne default - burde de definerede indstillinger ikke være gemt til skærmen generelt ?
Af Mysen
Nej. Tv'et skal indstilles i alle de indgange og tuners, du bruger.
En Wii skal f.eks. indstilles til spilprofilen, mens din Blu-ray skal indstilles til film. På denne måde behøver man ikke rode med disse indstillinger fra gang til gang.
Af Neustatt
Hej - tak for dit svar, men lige for at forstå det 100% - Jeg har brugt film indstillingen som udgangspunkt - men når jeg så slår over på en HDMI "kanal" så skal jeg lave setuppet igen, også selv om jeg vælger film som indstilling ?
Af Mysen
Ja du skal indstille HDMI-indgangen som du også indstillede billedet for tuneren. Dvs. du sætter den på filmprofil og indstiller efter en DVD, eller du kopierer indstillingerne fra testen. Når det er gjort denne ene gang, så skal du ikke tænke på det mere. Det er først, hvis du finder et nyt apparat, der sættes til i en af de andre indgange, at du skal have indstillet igen igen.
Af Neustatt
Hej - tak for hjælpen.