Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thomas_86
Kære bruger. Vil høre om der er nogen herinde der kan fortælle mig hvordan jeg får den fulde opløsning på mit samsung es8005 serie, har siddet og rodet lidt med det, men kan desværre ikke finde ud af det.
Af Mysen
Du får den opløsning, som kilden sender, og så skal tv'et nok sørge for at få det ud på alle pixels. Hvis du mener, at der står 576i, når man trykker info, så er det altså kilden, den viser, og tv'et kan jo ikke lave dette signal om, men kun skalere det op.
Af Thomas_86
Har normalt kørt på 1920x1080750p opløsning, men nu er den gået ned til 720x576/50p så det forstår jeg ikke så meget af:/ Men en af mine venner var inde i videoindstillinger på min playstation 3 i går så ved ikke om har har pillet ved noget der!
Af Chaui
Som mysen skriver, så viser dit TV blot hvad det modtager. Så når du siger du ikke har 1920x1080 lige pt. så må det altså være f.eks. din Playstation som ikke står rigtigt.

Gå ind og rod rundt i dens video indstillinger. på tv'et kan du intet gøre.
Af Thomas_86
Så det vil sige det er inde i mine indstillinger på min playstation der er noget galt med. Men hvis der er nogen der har en ide om hvad der kan være galt i mine indstillinger så må de meget gerne hjælpe, for er ikke expert i de indstillinger, synes det er lidt uoverskueligt:/
Af Chaui
hvis du går ind under video indstillinger, mener jeg næsten PS3'en klarer det selv. når man vil vælge opløsning finder PS3'en selv ud af hvad dit TV kan klare.
Af Thomas_86
Har lige været inde og kigge på det og har fået fuld opløsning på min playstation men ikke på min tv så det forstår jeg virkelig ikke noget af. Der er jo mange indstillinger inde under videoindstillingen, så ved ikke hvad du mener?
Af Mysen
Hvad afspiller du med din playstation? Vel ikke en DVD?
Af Thomas_86
Det er gran turismo 5 der er i playstation hvis det er det du mener mysen? Men er der ikke nogen herinder der har haft samme problem, for kørte med en 1920x1080/60p opløsning i går og ved ikke hvad jeg har pillet ved inde i videoindstillingerne;/
Af Mysen
Din Playstation afspiller simpelthen ikke Gran Turismo i 60 hz mere? Det virker besynderligt. Hvis det var en DVD, så var der ingen is på koen, men hvis den afspiller i nedskaleret opløsning på et spil, så er den gal med dine indstillinger på PS3. Prøv at rykke hdmi ud af tv'et og ind igen, og se om den registerer andet end 576; blot for at udelukke, at det er tv'et, den er gal med.
Af Thomas_86
Nu har jeg hevet alle stik ud og sat dem i igen så nu virker det som det skal, for står det køre 1920x1080/50p som det også har gjort tidligere, så jeg takker mange gange for hjælpen Mysen:)