Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af simonww
Går og overvejer at investere i apple tv, men vil jeg få nogle funktioner som jeg ikke allerede har på mit smart tv? Jeg har et samsung d8005 tv.

Er lidt gadget freak, men vil ikke ud og anskaffe mig et apple tv hvis det ikke kan noget specielt som smart tv ikke kan.

Side spørgesmål:

Kan jeg bruge min ipad med mit samsung tv, eller er apple så indavlet at det "kun" kan bruges sammen med apple produkter?

Grunden til jeg spørger, er fordi jeg har en lille tablet som fulgte med fjernsynet, men batteriet holder kun i 1 time or so ved brug, og maks 1-2 dage på standby, og der er ipad jo en del bedre ;)
Af bromberg
simonww skrev:Går og overvejer at investere i apple tv, men vil jeg få nogle funktioner som jeg ikke allerede har på mit smart tv? Jeg har et samsung d8005 tv.

Er lidt gadget freak, men vil ikke ud og anskaffe mig et apple tv hvis det ikke kan noget specielt som smart tv ikke kan.

Side spørgesmål:

Kan jeg bruge min ipad med mit samsung tv, eller er apple så indavlet at det "kun" kan bruges sammen med apple produkter?

Grunden til jeg spørger, er fordi jeg har en lille tablet som fulgte med fjernsynet, men batteriet holder kun i 1 time or so ved brug, og maks 1-2 dage på standby, og der er ipad jo en del bedre ;)
Udedn at vide ret meget om dit samsung tv, er jeg dog ret sikker på at din ipad kun kan arbejde sammen med apple tv ift streaming, spejlning osv..
Har selv et apple tv og med iphone og mac i huset, mener jeg de 850 kr for et apple tv er givet fremragende ud.
Det er da også på flere hjemmesider kåret til bedste streaming enhed.
Men det er dog set i lyset af pris samt strømforbrug især
Af simonww
Tænkte nok der ikke var stor sansynlighed for de ku arbejde sammen...

Hvad med mulighederne i apple tv, hvad kan den? Og kan den noget som smart tv ikke kan?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad er det du synes dit Smart-TV kan?
Af lgowner
bromberg skrev:Det er da også på flere hjemmesider kåret til bedste streaming enhed.
Men det er dog set i lyset af pris samt strømforbrug især
største strøm og pris besparelse er vel i at han slet ikke investerer i ATV'n og bruger samsung funktioner som nu er tilstede? så er det vel klart billigst og besparende.
Torben Rasmussen skrev:Hvad er det du synes dit Smart-TV kan?
Jeg syntes Smarttv kan en hel del idag, inkl. streaming og apps kan du tilgå viaplay, netflix og andre funktioner hvis man virkelig gerne vil det.

ATV's streamer ikke mkv,avi og andet direkte fra NAS uden at du skal konvertere til m4a? så skal du gøre det med alt? og skal det ikke også igennem itunes før det er tilængelig? så når filmen skal startes kl. 21, så skal du lige varme op 30minutter før hvis vennen kom fra en NAS med andre formater lagret :(
Og ja, du kan bruge mirror af skærm til 3rd part afspilning af mkv's men så tabes en stor del af oplevelsen?
Plug'n'Play er vist ikke lige ATV'n.

Jo,du kan leje HD film, men er det ikke rimlig pepret?

når du via Plex, som nu vist også kører som app på Samsung tv ligesom LG, så får man lige pludselig adgang til endnu mere streamet indhold.

Så hvad er det ATV kan, som 2012 smarttv ikke tilbyder?, ligesom mirror af billed på samsung jo allerede eksisterer, hvor LG dog halter lidt på WiDi delen endnu, vistnok.

Kvaliteten er klart bedst på eksterne bokse, men så skal ens ATV jo være jailbreaket og det er jo ikke mange som vil. Så sidst må være at gå udenom den boks og vælge en anden ekstern enhed som kan supplere smarttv't hvor det halter.