Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MKViborg
Jeg har haft dette tv i 10 dage og jeg må sige, at jeg ikke har oplevet de problemer omkring billede kvaliteten, som er omtalt i denne tråd. Jeg syntes det er et ganske fint billede. Det skal siges at jeg på det plan er ganske almindelig forbruger, som når alt skal frem i lyset, ville irritere sig grænseløst over for mig synlige billedefejl.

Langsomme menuer, ja, men de fungerer. Jeg har ikke oplevet fejl i menuerne og har da brugt dem en del her i starten til at indstille tv'et.

Jeg har dog et spørgsmål - Hvorfor kan tv'et ikke opskalere udsendelser i 4:3 format til fuld skærm - Dette kunne min gamle Panasonic og det kan mit andet Philips (7000 serien fra 2011) også uden problemer. Er det softwaren eller kan dette tv bare ikke det??

Jeg kan dog kun anbefale dette tv - Til den pris (7.000) - Vil man bruge 10.000 kr. på et tv (som alligevel er forældet om 2 år) så ville også vælge en anden model. Om Samsungs 8005 er et bedre køb til 10.000 kr. er nok en smagssag. Efter min mening går udviklingen bare for stærk til at skulle smide 15.000 efter et tv - Så hellere udskifte oftere, når der kommer nyt.
Af Nougatplovene
Billedekvaliteteten er som sådan virkelig god.
Det er selve behandlingen af hurtige panoreringer der er tvivlsom når du har sat HDNM til.
Prøv eksempelvis at se DR HD og så læg mærke til hvordan området lige omkring underteksterne bliver behandlet forkert af processoren
Brugeravatar
Af edinger
MKViborg skrev:Efter min mening går udviklingen bare for stærk.
Det synspunkt, tror jeg, at du står ret alene med.

I hvert fald, hvis du med udvikling tænker på fremskridt, hvad angår billedkvalitet samt ikke mindst eliminering af uønskede elementer. Læs: clouding/bleeding hhv. retention og buzz.

Disse fænomener har vi efterhånden levet med i flere tv-generationer, og der synes ikke rigtig at ske nogen udvikling.

I stedet lægges fokus på alskens tåbelige udenoms-features og gadgetmageri. Suk!

Men den debat hører til i en anden tråd.
Af MKViborg
Enig - det er nok et andet emne. Men jeg vil stadig ikke betale 15.000 for et tv. Som du selv skriver: Det perfekte tv findes ikke til den pris alligevel.

Og ja jeg mener det går stærkt med nye teknologier. For 8-10 år siden var det stadig billedrørs tv som var de mest solgte. Om 8 år ser markedet for tv igen helt anderledes ud - Derfor vil jeg ikke betale 15.000 pr. tv. jeg har (3 stk)
Brugeravatar
Af edinger
mortenjensen skrev:Lige en ting: er dette philips 6907 baggrundsbelyst eller et edge led?
Kun 9000-serien kommer med fuldt bagbelyst panel.
Af mortenjensen
Det skulle jo så faktisk være en fordel i forhold til varmeudvikling og ophængning på væg.

De sidebelyste LED er ikke så varme bag på, ikke? Mere i siden.

mvh
Morten
Af lennon
mortenjensen skrev:Så lige denne anmeldelse af vores tv: http://www.dinside.no/905408/test-philips-47pfl6907#/

Ret god - to fejl:
- menu-langsomhed.
- genskær fra skærmen.

Det sidste ved jeg ikke om er værre end på andre. Hvad tænker I?

mvh
Mortne
Tv'et kan være OK . Men nævnte Norske testsite er traditionelt total håbløs mht brugbare test af TV . Meget mere interessant hvad AVforums.com,Flatpanels og HDTVtest.co.uk kommer frem til .
Af mortenjensen
Men hvad tænker I om genskin? Jeg synes der er noget. Men er det mere end andre tv?
Morten
Af prebenkvist
Der er i sidste uge kommet en ny firmware. Hjemmesiden er ikke opdateret med det nye versionsnummer, men zip-filen indeholder alligevel den nye version.
Af MichaelKnudsen
prebenkvist skrev:Der er i sidste uge kommet en ny firmware. Hjemmesiden er ikke opdateret med det nye versionsnummer, men zip-filen indeholder alligevel den nye version.
Har jeg også erfaret mig :) .. denne opdatering har fjernet alle de fejl jeg har oplevet hid til! dog stadig langsomme menuer..
Af Nougatplovene
Jeg ved ikke om det er specielt relevant, men jeg kan da oplyse at jeg har modtaget min cash back i dag :)

Jeg valgte at beholde TV'et da jeg synes designet er fedt og billedet er ret godt når man tænker på at det i sidste ende endte med at koste mig 7.000 kr.

Langsomme menuer ja, men jeg kan leve med det.

Er der nogen som har foretaget en kalibrering endnu?
Jeg har svært ved at vurdere om der skal slås nogle af de kunstige indstillinger til.

Og er der en der kan forklare mig om Dynamic Backlight? Jeg kan se, at der stadig skulle være problemer med at det flimrer, men jeg har det ikke slået til og ved ikke om man burde. Det samme med Clear LCD osv.

Jeg kan se at Rasmus i sine kalibreringer som regel slår alt fra.