Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Igzaw
Hej alle

Jeg har haft øje på et LG 47LM669T (eller en af de andre farver altså 660 eller 670, kommer lidt an på fruen :) ) Det står lige nu til 8799 i Bilka hvor man oveni får et gavekort til Bilka på 800 kr. Så man "sparer" en smule der.
Jeg så så tilfældigvis at man kunne få et Samsung plasma Samsung PS51E8005 til 8995. Der står dog at det er et PS51E8005GUXXE. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan en model der ender på GUXXE adskiller sig fra de andre som bare hedder E8005, og som er dyrere? Har ikke lige kunne finde noget på nettet.

Hvis i stod i mit sted, hvilken vej vil i så vælge at gå?
En anden, og måske dum ting, er at jeg er meget bange for burn-in på plasma skærme. Det er bl.a. fordi jeg kan finde på at pause et spil eller film i længere tid. Er det en frygt jeg burde se bort fra med de her lidt nyere skærme?

Sorry for de mange spørgsmål :)
Af Bent odense
Det er altid en god ide at læse købsanbefalinger/teste her på flatpanels først.Inden du smider 8000kr efter en skærm.
Af Igzaw
Det er skam også det jeg har gjort. Har kigget anbefalingerne igennem og fundet det mest passende i hht. pris og brug (begge tv står også på anbefalingslisten).
Har dog fundet ud af at 51" er for stort, da vores væg er lidt smal. Så det bliver ikke til det Samsung.
Af Bjqrn
Det står lige nu til 8799 i Bilka hvor man oveni får et gavekort til Bilka på 800 kr. Så man "sparer" en smule der.
Hvor ser du det? jeg har selv bestilt et 47lm660T som kan hentes fredag, så det ville da være fint at kunne få lidt penge med derfra:-)
Af Bent odense
Det er utroligt at folk ser mest på hvad de kan få med hjem af gavekort og andet skramel ved køb af et tv,Og ser ikke på hvad et tv kvaliteter skal have.
Af Bjqrn
Hvis man har bestemt sig er det vel ikke noget i vejen for at finde det så billigt som muligt/få det meste ud af det?. Men er da enig i at man ikke skal basere sit tv valg på dette grundlag, om man kan få gavekort, en ligegyldig tablet eller en havegrill med i handlen.
Af rkc
Jeg ville helt klar vælge samsung TVet,og GUXXE er bare hele modelnummeret, det der er vigtig er at det ender på 05 som det jo gør (8005) og er en nordisk model hvor du har samsung prestige service med hvis noget skulle være galt så kommer de ud og fikser dit problem,men også billedet er super godt, kan kun anbefale dette tv. :p
Af PeterD
Man kan også bare vælge en skærm som Flatpanels anbefaler, så får man en skærm som man ikke går galt i byen med....

SØG NU FOR AT LÆSE NOGLE TESTS FORSKELLIGE STEDER INDEN I KØBER EN SKÆRM VED BUTIKKERNES SÅKALDTE "SLAGTILBUD"

En god skærm til 3500kr. som er indstillet rigtigt (kalibreret) har et BEDRE BILLEDE end en skærm til 7000 kr. hvor DU selv bare har skruet op/ned for billedeindstillingerne..
Af Igzaw
Bjqrn skrev:Hvor ser du det? jeg har selv bestilt et 47lm660T som kan hentes fredag, så det ville da være fint at kunne få lidt penge med derfra:-)
Kan se tilbudet kun kørte fra den 25/11 til den 1/12, så det er der desværre ikke længere. Jeg har desværre også, som tidligere skrevet, fundet ud af at vores væg ikke er bred nok til et 51", så er gået væk fra Samsung tv'et.
Bent odense skrev:Det er utroligt at folk ser mest på hvad de kan få med hjem af gavekort og andet skramel ved køb af et tv,Og ser ikke på hvad et tv kvaliteter skal have.
Læs nu hvad jeg har skrevet tidligere. Mine valg er foretaget ud fra købsanbefalingerne på siden. Det at de begge er på tilbud, er bare en tilfældighed.
PeterD skrev:Man kan også bare vælge en skærm som Flatpanels anbefaler, så får man en skærm som man ikke går galt i byen med....

SØG NU FOR AT LÆSE NOGLE TESTS FORSKELLIGE STEDER INDEN I KØBER EN SKÆRM VED BUTIKKERNES SÅKALDTE "SLAGTILBUD"

En god skærm til 3500kr. som er indstillet rigtigt (kalibreret) har et BEDRE BILLEDE end en skærm til 7000 kr. hvor DU selv bare har skruet op/ned for billedeindstillingerne..
Jeg har, som skrevet tidligere, foretaget mit valg udfra købsanbefalingerne, og har selvfølgeligt tænkt mig at kalibrere fjernsynet i hht. det der er skrevet i testen.[/quote]