Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NemliJa
yakken skrev:En TN baseret skærm kan også kun vise 16.2 mio. farver. Hvis du læser andet i specifikationerne så er det forkert. Eftersom A og S problematikken går på 22" paneler fra hhv. AUO og Samsung, så kan jeg ikke se at det har nogen relevans for 206BW modellerne.
Og nu da jeg har fået min 206BW, kan jeg informere om, at den er med A panel, som du sagde ikke havde relevans for modellen....
Brugeravatar
Af Erroneus
NemliJa skrev: Og nu da jeg har fået min 206BW, kan jeg informere om, at den er med A panel, som du sagde ikke havde relevans for modellen....
Det er så ikke sikkert det har samme betydning på 206 modellerne, måske der kun findes "a paneler" til 206 modellen.
Af NemliJa
Erroneus skrev:Det er så ikke sikkert det har samme betydning på 206 modellerne, måske der kun findes "a paneler" til 206 modellen.
Jeg tvivler da på, at samsung, der selv producerer paneler, laver en skærm, som er baseret på en 3. parts komponent - jeg tror nærmere at S vs. A også gælder for 206'eren, da det jo blot er en mindre udgave af 226'eren - ellers samme specs.

Det svarer lidt til, at man bestiller en mercedes, og når den kommer, så ligger der en skoda motor under kølerhjelmen :-|
Brugeravatar
Af Erroneus
NemliJa skrev: Jeg tvivler da på, at samsung, der selv producerer paneler, laver en skærm, som er baseret på en 3. parts komponent - jeg tror nærmere at S vs. A også gælder for 206'eren, da det jo blot er en mindre udgave af 226'eren - ellers samme specs.
Du misforstår.

Det jeg mener, er at betydningen A i 206 serien, muligvis ikke betyder det samme som i 226 serien.

Det kan være A i 206 serien betyder første revision af skærmen og intet andet.

Og ja det er stort set samme specs, men det er en mindre størrelse og dermed et andet panel der sidder i.

Naturligvis vil det være kedeligt hvis det A også betyder et ringere panel i 206 serien, men lad værd med at konkludere med det samme at sådan er det, fordi så let hænger det ikke sammen :D
Af NemliJa
Erroneus skrev:Du misforstår.

Det jeg mener, er at betydningen A i 206 serien, muligvis ikke betyder det samme som i 226 serien.

Det kan være A i 206 serien betyder første revision af skærmen og intet andet.

Og ja det er stort set samme specs, men det er en mindre størrelse og dermed et andet panel der sidder i.

Naturligvis vil det være kedeligt hvis det A også betyder et ringere panel i 206 serien, men lad værd med at konkludere med det samme at sådan er det, fordi så let hænger det ikke sammen :D
Det er da muligt, men det er alligevel påfaldende, at 206 også har det "A" efter model og [R] bagpå...

Når det er sagt, så synes jeg, at min skærm har et rigtigt godt billede. Der er ikke noget klattet kontrast, og billedet ser helt jævnt ud over det hele. Hvis jeg gør skærmen helt sort, kan jeg se en smal stribe øverst og nederst, hvor billedet er lidt lysere, men det er umuligt at se ved normalt brug. Min skærm har en enkelt pixelfejl - en (sub)pixel, der lyser. Men den kan jeg kun se, når skærmen er meget mørk, og da den sidder i et hjørne, er den ret ligemeget.

Mit eneste rigtige problem er, at så snart jeg skruer bare den mindste smule ned for lyset (brightness), så begynder skærmen at komme med en ret generende (og rimelig høj) brumme-lyd. Jeg ved ikke, om det er noget der er normalt, men jeg vil bestemt kontakte enten samsung eller forhandleren, for skærmen er ret svær at kalibrere til at vise gode farver, når man ikke kan justere lyset.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis I virkelig vil lave et stort postyr ud af A og S paneler for 206BW også, så er der jo en af jer der må ofre sig og skrue bagsiden af skærmen og se hvilket panel der sidder indeni.
Brugeravatar
Af Erroneus
Postyr og postyr er vel så meget sagt, folk vil vel bare gerne have facts på bordet, når Samsung nu begynder på sådan usle metoder.
Af NemliJa
Jeg har ikke lige tænkt mig at skille min nye monitor ad, for at finde ud af hvad der er i den. Jeg ved alligevel ikke hvad jeg skal kigge efter ;)

Så vidt jeg ved, er det ikke kun samsung der gør det nummer med 3. parts paneler - det er nok nærmere et udbredt fænomen. Samsung har da så i det mindste valgt en af de bedre 3. parts leverandørere nu det skulle være.

Men jo... Man sidder lidt med fornemmelsen af at man muligvis har købt B&O med ProSonic indmad - hehe ;)
Af Mc_Fly
Har lige bestilt denne skærm, og må tilstå at det ikke betyder så meget, for mig, om jeg får den ene eller anden paneltype. Hvis det absolut skal være, så har S-panelet nogle fortrin frem for A-panelet og omvendt. Men hele denne "S vs A-panel" er efterhånden, efter min mening, blæst så kraftigt op, at det virker fuldstændig latterligt. Skærmen kommer fra Samsung - og så lad dog det være det. :)
Senest rettet af Mc_Fly 06 apr 2007, 22:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Erroneus
Hvis der er dårligere kvaltiet på A panelerne, så syntes jeg bestemt ikke det er blæst op.

Samsung laver en sjat med S paneler og smider ud på markedet, så de første anmeldelser fra sider og brugere bliver gode, for derefter at sænke kvaliteten og sikkert også deres produktionspris.

Det er dybt forkert og vil heller ikke blive tolereret inden for nogle andre brancher.
Af NemliJa
Erroneus skrev:Hvis der er dårligere kvaltiet på A panelerne, så syntes jeg bestemt ikke det er blæst op.

Samsung laver en sjat med S paneler og smider ud på markedet, så de første anmeldelser fra sider og brugere bliver gode, for derefter at sænke kvaliteten og sikkert også deres produktionspris.

Det er dybt forkert og vil heller ikke blive tolereret inden for nogle andre brancher.
Læs lige sidste indlæg i denne tråd (engelsk), inden du fortsætter flamingen af AUO panelerne :)

http://forums.pureoverclock.com/showthread.php?p=5911
Brugeravatar
Af Erroneus
Flaming og flaming, vil bare gerne have facts på bordet og fact er jo der er forskel på panelerne, hvilket er naturligt pga. det er fra forskellige producenter :)

Men hvis det viser sig at panelet ikke er dårligere, så fint, men der mangler stadigvæk at komme facts på bordet og ordenlige sammenligninger 8)
Af NemliJa
yakken skrev:Hvis I virkelig vil lave et stort postyr ud af A og S paneler for 206BW også, så er der jo en af jer der må ofre sig og skrue bagsiden af skærmen og se hvilket panel der sidder indeni.
Synes bare lige jeg ville aflive tvivlen om hvor vidt A & S også gælder for 206'eren, hvilket det desværre gør. I service-menuen (sæt brightness & contrast til 0 og hold "Source" knappen inde i ca. 5 sekunder), kan jeg se, at min skærm har et "AU M201EW02" panel - hvilket er lavet af AU Optronics ;;)

Min skærm lider lidt af banding, idet at forskellige farve-overgange bliver klodsede og ikke flydende. Forskellige sider på nettet flimrer (flicker), når jeg scroller (eks. baggrunden på tvguide.dk). Desuden "brummer" skærmen når jeg skruer ned for brightness, og dette er vold-irriterende. Min skærm har desværre en enkelt pixelfejl - heldigvis på et sted, hvor den ikke generer. Sidst men ikke mindst, så "hænger" teksten, når jeg scroller. Hvis jeg feks. går ind på shg, og får vist en vare (i popup vinduet), så hænger der en alt for tydelig blå skygge efter teksten, når jeg scroller (svært at forklare).

Eftersom dette er min første fladskærm, ved jeg ikke om disse symptomer er normale for TFT, men jeg håber på lidt feedback... Men jeg tror nu nok, at skærmen ryger tilbage igen - jeg havde absolut forventet bedre af en samsung skærm :(
Af Tonnet
Bestilte en 226BW fra SHG, på deres side stod der at de fik den på lager d. 11/4. Senere fik jeg en mail om min ordre var i restordre o.0 (Ukendt leveringstid)

Så derfor bestilte jeg også skærmen hos Express Delivery, der skulle få skærmen på lager tirsdag d. 10/4. Skal nok poste om det bliver et A eller S panel :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17