Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt dette:

http://www.harald-nyborg.dk/p1682/vaegb ... 8-463-sort

...og hængt mit Pioneer LX5090 (33,5kg) og med det ca. 20-25cm fra væggen.

Det hænger egentligt fint, men jeg synes beslaget bliver meget deformeret. Plejer ophængene at blive det, for jeg vil jo nødigt ha' at tv'et falder ned... ;)
Senest rettet af ThomasT1976 05 dec 2012, 12:41, rettet i alt 1 gang.
Af J.H.
Nej det plejer de ikke og det skal de ikke.

Som minimum ville jeg skubbe skærmen ind til væggen når det ikke var nødvendigt at have det ude fra væggen (hvis muligt) og så ville jeg finde et andet beslag. Er det først begyndt at bøje og deformere kan det kun være et spørgsmål om tid inden det knækker.

Kig på noget Vogel i stedet.
Af ThomasT1976
Tak for svar.

Deformeret er måske også lige overkanten at kalde det, men det ser i hvert fald belastet ud. Jeg tager lige et billede, når jeg kommer hjem.

Jeg kan desværre ikke skubbe det ind pga. skråvæg.
Af J.H.
Prøv evt. at afmontere skærmen og vrik lidt i beslaget så du kan se om det er blevet løsere eller har ændret vinkel ift da det var nyt :)
Af J.H.
Jeg kan godt se hvad du mener....det ser noget bøjet ud i leddene.
Af Jacobn
Det ophæng du linker til ligner ikke det du har monteret?
Måske du har fået et forkert der ikke kan klare belastningen.
Af ThomasT1976
Jacobn skrev:Det ophæng du linker til ligner ikke det du har monteret?
Måske du har fået et forkert der ikke kan klare belastningen.
Hovsa....det var heller ikke det, men det skulle være det her:
http://www.harald-nyborg.dk/p1777/vaegb ... 3-462-sort

Det i første link ser mere holdbart ud end det jeg har fået, måske jeg skulle gå ned og klage og få det byttet. Det havde nemlig kun det på billedet i butikken i Vejle, men jeg kunne jo prøve i Kolding.
Af J.H.
Det med de 2 arme ser unægtelig noget stærkere ud men spørgsmålet er om de er beregnet til at være trukket x antal cm ud fra væggen med belastning hele tiden, eller om de skal "klappes sammen" efter brug, hvilket jo ikke er muligt i dette tilfælde.
Du får nok ikke nogen særlig specifik og seriøs vejledning på det punkt af en medarbejder i HN (no offence) så jeg vil stadig anbefale noget Vogel eller lignende.

Jeg har iøvrigt anbefalet og monteret nogle stykker af HN´s almindelige vægbeslag som fungerer aldeles glimrende, så jeg ikke noget imod deres produkter som sådan :)