Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brian_Hoppe
Hermed mit første indlæg på forummet. Har dog fulgt med fra sidelinien, og har brugt jeres tråde til at finde mit nye tv. Det endte med en es7005, og er rigtig glad for det. Smart tv funktionerne bruger jeg meget mere en først antaget, og har jeg undervurderet. Det der til gengæld undrer mig, er at jeg ikke kan finde DR HD. Alle de andre "gratis" hd kanaler som tv2 hd, dr1hd osv er der, men kan ikke finde dr hd.

Har læst i andre tråde at jeg skal få et kabel mere på og den kan hentes via det luftbårne signal. Forstår dog ikke hvor det kabel skal plottes i, da antenne indgangen bliver brugt til boligforeningens Yousee løsning ( Grundpakke)

Nogle der har en íde til hvad jeg skal gøre?
Af lennon
Brian_Hoppe skrev:Hermed mit første indlæg på forummet. Har dog fulgt med fra sidelinien, og har brugt jeres tråde til at finde mit nye tv. Det endte med en es7005, og er rigtig glad for det. Smart tv funktionerne bruger jeg meget mere en først antaget, og har jeg undervurderet. Det der til gengæld undrer mig, er at jeg ikke kan finde DR HD. Alle de andre "gratis" hd kanaler som tv2 hd, dr1hd osv er der, men kan ikke finde dr hd.

Har læst i andre tråde at jeg skal få et kabel mere på og den kan hentes via det luftbårne signal. Forstår dog ikke hvor det kabel skal plottes i, da antenne indgangen bliver brugt til boligforeningens Yousee løsning ( Grundpakke)

Nogle der har en íde til hvad jeg skal gøre?
Du skal ikke have eksta kabler i .
Du er 100% sikker på at det ikke er den analoge tuner du har aktiv ? - du har været igennem proceduren for digitalt opsætning med bla netværks ID ? ?
Undersøg event om dine naboer har adgang til kanalen . Prøv så igen at scanne alle kanaler ind, og gennemgå hele kanallisten, da den kan ligge helt øverst/nederst på frekvensbåndet .