Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af A 666
Hej Folkens.

Jeg er på jagt efter et 32"/37" Fladskærms Tv. Det skal primært bruges til at se film fra pc´en.

Overvejer at bestille Toshiba´s nye C3000p 32"

Mit spørgsmål går på hvor vidt det er muligt at få skærmen til at til at køre 1360x768 fra pc´ens DVI til skærmens HDMI.
(vil helst undgå det analoge VGA)

På forhånd tak!
Af Kief
A 666 skrev:Hej Folkens.

Jeg er på jagt efter et 32"/37" Fladskærms Tv. Det skal primært bruges til at se film fra pc´en.

Overvejer at bestille Toshiba´s nye C3000p 32"

Mit spørgsmål går på hvor vidt det er muligt at få skærmen til at til at køre 1360x768 fra pc´ens DVI til skærmens HDMI.
(vil helst undgå det analoge VGA)

På forhånd tak!
Det kan den godt... kig på Toshiba's engelske hjemmeside og læs i manualen :)
Brugeravatar
Af A 666
I manualen står der "When connecting a PC using the HDMI the following signals can be accepted: 1080i,1080p,720p 50/60hz"´ :s

Vil det sige den kan køre 1360x768 fra pc´ens DVI til skærmens HDMI ?
Af Kief
A 666 skrev:I manualen står der "When connecting a PC using the HDMI the following signals can be accepted: 1080i,1080p,720p 50/60hz"´ :s

Vil det sige den kan køre 1360x768 fra pc´ens DVI til skærmens HDMI ?
Du vil formentlig skulle sende et 1360x720 igennem til skærmen så vidt jeg ved, men kan også godt være du kan få den til at acceptere den anden opløsning. Det er blot at prøve sig frem, men det kan sagtens lade sig gøre....
Brugeravatar
Af A 666
Du vil formentlig skulle sende et 1360x720 igennem til skærmen så vidt jeg ved, men kan også godt være du kan få den til at acceptere den anden opløsning. Det er blot at prøve sig frem, men det kan sagtens lade sig gøre....[/quote]

Tak for dit svar ! Men det er atlså ret tvetydigt hehe, Det kan godt være så vidt du ved kan det sagtens lade sig gøre ? Hvorfor noget af det ?
Af Kief
A 666 skrev:Du vil formentlig skulle sende et 1360x720 igennem til skærmen så vidt jeg ved, men kan også godt være du kan få den til at acceptere den anden opløsning. Det er blot at prøve sig frem, men det kan sagtens lade sig gøre....
Tak for dit svar ! Men det er atlså ret tvetydigt hehe, Det kan godt være så vidt du ved kan det sagtens lade sig gøre ? Hvorfor noget af det ?[/quote]

Jeg har ikke forsøgt mig med netop den skærm du skriver om, men efter tirsdag er jeg meget klogere :) - der får jeg nemlig min...

Men jeg ved at man som oftest kan få en opløsning på 1360x720 til at gå ind på skærmen og passe perfekt. Dog kan man opleve overscan, som kan kompenseres for ved et tool som findes i dine skærmkorts-indstillinger..
Brugeravatar
Af A 666
Det fandme geil du får sådan en :) Så kan jeg udnytte dig som testperson :D Ved du om du vil bruge DVI til HDMI eller VGA tilslutningen til pc ?
Af dad_
Kief, det ville være optimalt hvis du gider give et hurtigt review af Tv'et når du får det!
Af Kief
dad_ skrev:Kief, det ville være optimalt hvis du gider give et hurtigt review af Tv'et når du får det!
Jamen det skal jeg med glæde gøre... Jeg regner med at kunne teste både alm. antenne signal, xbox 360 samt HD-materiale fra en bærbar (via HDMI) og så skal jeg nok komme med min vudering...

Mvh

Casper
Brugeravatar
Af A 666
Hej Kief - har du fået din skrærm hooked op med pc´en endu ? :)
Af Kief
Hejsa

Nej desværre ikke, den er nok først på trapperne her tirsdag eller onsdag pga påsken. Men så snart den lander så skal jeg nok sætte den op...

Forresten, hvis der er nogen der er interesseret i en Toshiba 37c3030d så sig til, de kegler i tyskland har ved en fejl sendt mig 2 skærme, og i stedet for blot at sende den tilbage, så kunne jeg sende den videre til netop dig...

Prisen er omkring 7500.- ....

Mvh

Casper
Af dikki
Hvor bor du henne kunne godt være intra.
Af Christian Sonne
Det skulle jeg have vidst noget før :D Har lige selv bestilt præcis det TV men mit er også lidt forsinket pga. påsken
Af Kief
dikki skrev:Hvor bor du henne kunne godt være intra.
Nørrebro, CPH