Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
har som nogle jo ved et ST50 :-) med lid DR lgoo burn in, og en smule kraftig rentention ind imlellem :-(

Har nu sat xbox360 til og sat kontrast ned på 19-20 sykker ud af de 60 min scala går til!

Samtidig sætter jeg "lys" op i spillene for at modvirke den lave kontrast!

Spørgsmålet er så om "2 - 2 = 0" her, altså, at det er lige vidt at sætte kontrasten lav nu når man så i spillet sætter mere "blus" på lampen!

Hvorledes forholde rdet sig så?

Aner ikke om dette er rigtig sted at srkive så bære over med mig!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det burde ikke ændre noget. Det er fosforen, at retention skeer i og den er ligeglad med indstillingerne, hvis de to scenarier giver samme lysintensitet.

Kæmper du virkelig så meget med retention på ST50?
Af kbaggen
Rasmus Larsen skrev:Det burde ikke ændre noget. Det er fosforen, at retention skeer i og den er ligeglad med indstillingerne, hvis de to scenarier giver samme lysintensitet.

Ok, takker! Så 2-2 = 0!

Alt er jo relativt!

Altså iht. denne tråd og xbox, kører jeg de 19-20 i kontras iht. sikkerhed.....skal ikke have mere burn-in.

Ved TV kører jeg 40 i kontrast og det virker til ikke at give mere burn-in om ikke andet! Men logoér kan ses et pænt stykke tid derefter hvis man kigger godt efter og har grå/lyse farver! Så om jeg "døjer" så meget ved jeg faktisk ikke hvad jeg skal svare på......i forhold til det tidligere pana-plasma, så ja, men jeg bemærker jo ikke så meget i hverdagen med disse indstillinger!

Så de vaglte indstillingr iht. xbox er af sikkerhed!

Giver det svar og er forståeligt!
Af fredizy
Rasmus Larsen skrev:Det burde ikke ændre noget. Det er fosforen, at retention skeer i og den er ligeglad med indstillingerne, hvis de to scenarier giver samme lysintensitet.

De skærme er bare maks modtagelige. Jeg har efter mere end et halvt års brug netop spillet mit første PS3 spil på GT50. Det vat LEGO Batman hvor man i venstre øverste hjørne har en blå cirkel om Batman avataren. Denne kan i hvert fald ses meget tydeligt mindst en halv time efter brug og det er selv efter bare 15 minutters spil.

Jeg har også pludselig fået skygge efter TV2 hvilket jeg ikke fatter. Vi ser ikke specielt meget på kanalen og med børnenes store forbrug af f.eks. Disney Channel (ikke logo i samme hjørne som TV2) troede jeg simpelthen ikke det ville ske.
Jeg har været yderst forpasselig med kontrast og kører lige nu kontrast på 30.