Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kronow skrev:Har philips 47PFL6907T problemer med bleeding eller clouding?
Alle LCD-tv med sidebelysning har problemer med clouding og lysgennemfald. Dog i større eller mindre grad afhængig af eksemplar. Det er simpelthen en konsekvens af teknologien. Ligesom risikoen for retention og burn-in notorisk eksisterer ifm. plasma.
Af Nougatplovene
Ja jeg fik også bestilt et i går. Og som en anden nævnte, så skal man jo også lige huske Cash Back'en, så det reelt set kun bliver 6.995

Se her:

http://www.nolimitscreencampaign.dk/

Men jeg er også lidt i tvivl, da der ikke rigtigt er fremkommet nogle reviews endnu.
Men jeg glæder mig til at Rasmus får lavet en test, ikke mindst fordi jeg så kan få indstillet tv'et efter hans kalibrering :)
Af Mag12
Nu kunne jeg jo se at at nogle af jer havde bestilt tvet. Er der nogle af jer der har fået tvet, hvis i har.
Hvordan er billedkvaliteten, hvordan håndterer den "judder" . Hvordan er Ambilight.
Af lennon
Mag12 skrev:Nu kunne jeg jo se at at nogle af jer havde bestilt tvet. Er der nogle af jer der har fået tvet, hvis i har.
Hvordan er billedkvaliteten, hvordan håndterer den "judder" . Hvordan er Ambilight.
Hvis man vægter korrekt billedgengivelse, - så slår man Ambilight fra . .
Af Nougatplovene
En kommer først på lager i morgen. Så da må vi se.
Jeg håber ikke judder er for vildt, da jeg gerne vil se en masse sport.

Jeg har indtil videre kun kunne finde et par tyske reviews, som er ret positive og så en norsk test.
Der er også lige lagt denne på JP

http://jyllands-posten.dk/digitalt/tv/a ... 922785.ece

Efter sigende er 6907 og 6007 billedkvaliteten mere eller mindre identisk, så det lover da godt nok.

De største kritikpunkter so far jeg kan finde, er langsom firmware og dårlig standardindstillinger. Men de kan da i hvert fald omstilles.
Af Centine
Fik mit i dag. Umiddelbart er mit indtryk lidt blandet. Hvis jeg får tid til det så skriver jeg måske et lidt længere indlæg men kort fortalt:
  • Jeg synes billedet er rigtigt godt men jeg er også vant til et 32" LCD fjernsyn der er 6 år gammelt.
  • Der er ujævn bleeding fra edge LEDs i toppen og jeg synes det er lige lidt for meget på mørke billeder/sort baggrund. Det ses naturligvis meget mindre når der er lys på skærmen.
  • Menusystemet er rigtigt langsomt. Hvis man tager kanallisten eller menuerne op så er der først en mærkbar pause, så tegner den menupunkterne og så kommer chrome (grafikken) i sidste ryk. Det er fx også irriterende når man skal taste noget ind fordi der er ofte lag mellem tryk på remoten og at der så sker noget på skærmen.
  • Initial setup var ret nemt og intuitivt.
Specielt menusystemet ved jeg ikke om jeg kan vænne mig til. Jeg synes måske at det er lige dårligt nok for et TV til 8-10K klassen men jeg ved ikke om det er mine forventninger der var for høje...
Af Centine
Nougatplovene skrev:har du opdateret firmwaren endnu?
Jeg har været inde i Setup og "Update software" men der er ingen ny firmware tilgængelig.
Af MichaelKnudsen
Centine skrev:
Nougatplovene skrev:har du opdateret firmwaren endnu?
Jeg har været inde i Setup og "Update software" men der er ingen ny firmware tilgængelig.
Den nyeste version af software er: 000.150.048.014
og kan hentes her: http://www.philips.dk/c/tv/6900-series- ... ?t=support

I installationsnoterne står der:

The following items were improved:
• Control of TV via Smartphone or Tablet (MyRemote application).
• Zapping speed on analogue and digital channels.
• Speed of menu’s and ‘On Screen graphics’.
• Start-up behaviour with certain HTS devices.
• HbbTV performance.
• Improvements for Skype contact lists.

Får selv mit TV idag og jeg har tænkt mig at opdatere softwaren manuelt via Philips hjemmeside.

Skal nok vende tilbage med om det har hjulpet noget på de langsomme menuer.
Af Nougatplovene
Hej MichaelKnudsen,

Det lyder rigtig godt. Jeg så også godt at man kunne installere den nye 14 fw manuelt via USB. Er det den "rigtige" måde at gøre det på eller burde tv'et også selv kunne gøre det?
I øvrigt kan jeg ikke finde tråden i forummet angående erfaringer med denne fw, så jeg glæder mig til at høre dine erfaringer.
Af copro
Jeg har også købt samme TV og koblet det på wifi. Tv'et foreslår selv at opdatare software via wifi, men det ser ikke ud til at fungere så godt. Det slukker ned et par gange, beder mig om at acceptere vilkår,.... og så foreslår det at opdatere firmware igen. Dette har jeg nu gjort en 20-30 gange. Har også sat lan kabel i for at se om det havde noget med signalet at gøre.
Jeg hører meget gerne fra nogle, der er lykkedes med opdatering via wifi. (Jeg har ikke en ledig USB ved hånden, og det andet skulle kunne lade sig gøre)

Første indtryk. Fint billede, lidt langsom til at zappe. Og lidt skuffende synes jeg stadig at rulleteksterne på tv2 news hakker lidt i det.