Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skovsø
Hey superbrugere!

Efter møje og besvær har jeg indsnævret mit valg af tv til de to nævnte, LG 860 og Philips 8007. Desværre har jeg meget svært ved at træffe det endelige valg, da begge skærme har fordele og ulemper.

LG 860 har et sprødt design og den passive 3D synes jeg fungere ret godt. Skærmens perfomance blive dog i flere anmeldelser kritiseret ret så kraftigt, og man får nærmest indtrykket af, at man ikke kan se blu-ray og at en fodboldkamp vil være som i fladskærmenes første år med masser af efterslæb på bolden.

Philips 8007 bliver rost ret meget på billedfronten, når jeg er ude og snakke med folk i butikkerne. Da skærmene koster det samme i al væsentlighed, så har det aldrig været min tanke, at sælgeren forsøger at oversælge det ene frem for det andet.

Det kunne derfor være meget rart at få nogle input fra jer har på siden. Er der evt nogle særlige ting, jeg skal være opmærksom på ved det ene frem for det andet.

I øvrigt er jeg også en smule forvirret over de forskellige anmeldelser af LG 860. Nogle skriver, at der er skærm helt ud til rammen - som i 960'eren - andre skriver, at der er 1-2 cm sort "skærm" inden billedet starter - som i 760'eren. Nogen som kan hjælpe der?

Cheers

Skovsø
Af jones31
860eren er stort set magen til 760 bare med dual core. Har netop selv lige solgt mit 8007 og valgt 760 i stedet for. Billedmæssigt er de lige gode men LG vinder stort på deres smart tv og 3d.
Af Skovsø
Hey jones31

Tak for input! Solgte du 8007 fordi 760'eren var bedre på smart-tv og 3D - eller var der noget specielt ved 8007'eren, som du ikke kunne lide?

Ved du i øvrigt om 860'eren lider af det samme problem med blu ray-film, som Rasmus beskriver i sin anmeldelse af 960'eren? Synes desværre ikke, at jeg har kunnet blive klog på det ved at læse på nette.

Skovsø
Af Daizz
Er selv tv-sælger, og Har selv 760'eren derhjemme. LG har nok markedets bedste smart tv platform (subjektivt) til gengæld er jeg knap så begejstret for 3D-delen. Jeg er ovenud tilfreds med billedkvaliteten på mit tv (både hd og bluray). Lg-skærmene er komplet rammeløse, når skærmen er slukket. Når skærmen er tændt, er der ca 1,5 cm kant. Skærmene døjer lidt med sortniveauet, men jeg er som sagt ovenud tilfreds. Lg understøtter Netflix, hvilket Philips ikke gør pt.

Phillips'en var også mit andet alternativ. Den har det som Lg'en mangler. Billedmæssigt er de tæt på hinanden. Lidt bedre sortniveau på phillips'en. Radiostyret fjernbetjener med keyboard på undersiden er en rimelig cool feature ved phillips-skærmen. Hvis du kan lide ambilight, så er der kun det ene valg.

Skulle jeg vælge idag, havde jeg nok stadig valgt LG med Philips som nr. 2.
Af Skovsø
Hey Daizz

Tak for input!

Det lader til, at flere er rigtigt glade for 760'eren. Ved du som tv-sælger om 860'eren bare er mere af det gode eller om den døjer lidt med de problemer, som Rasmus beskriver i anmeldelsen af 960'eren?

Skovsø
Af Daizz
Np. Glad for at kunne bidrage.

Jeg har ikke selv en bluray-afspiller, da jeg streamer alt mit indhold gennem Boxee og nu Netflix, og her har jeg ikke bemærket nogle problemer med forsinkelser på billedet ved mørke scener (Antager at det er det problem, du hentyder til). Som sagt kæmper det en del med sortniveauet og bleeding, men det gør stort alle LED-skærme jo også.

Mit indtryk af 860'eren i forhold til 760'eren er, at den billedmæssigt er akkurat den samme skærm. 860'eren har dualcore, som tidligere nævnt, og så har den et minimalt anderledes design. Mht. 960'eren har jeg set Avatar via bluray på den, og jeg har ikke bemærket de problemer, som Rasmus omtaler. Har dog heller ikke været opmærksom på det før nu. Jeg har ikke set noget Bluray materiale på 860'eren, så jeg kan ikke sige dig det med sikkerhed.
Af THM
Personligt ville jeg vælge philipsen da den har en god præcis forudindstillet billedprofil, og bedre sortniveau. Dog kan jeg bedre lide lg's menusystem.
Af Daizz
Ejer ikke en ps3, så desværre nej.
Af hedi
Hej jeg har et LG760 og er yderst tilfreds.

Jeg ville ikke være bekymret for LG860 det er blot dualcore og ingen ramme som på 760 (når den er tændt) ellers samme skærm og prisen er den samme i el-giganten om du vælger den ene frem for den anden.

Du har 14 dages fortrydelsesret i el-giganten så go for it. :)