24 nov 2012, 22:57
Leder efter kalibrerings indstillinger til Panasonic ET50Y .. Nogen der ved hvor jeg kan finde det?
Otto J skrev:Det er nok en umulig kamp, men det irriterrer mig at man kalder det "kalibrering" at kopiere andres indstillinger. "Kalibrering" er at måle noget op mod en reference. Der er forskel på gengivelsen fra apparat til apparat, to identiske apparater har ikke nødvendigvis den samme farvetemperatur, og det tager man ikke højde for ved at kopiere andres indstillinger. Det er givetvist bedre end ikke at gøre noget, men det er ikke "kalibrering".Enig, ordet kalibrering bruges nok bare i mangel af bedre og som (lidt for) generel betegnelse for justering af indstillinger.
Det er IKKE fordi jeg synes det er en dårlig idé at finde frem til nogle bedre billed-indstillinger og bruge dem, tværtimod, jeg synes bare man skal kalde tingene dét det er.
J.H. skrev:Jeg deler egentlig irritationen over den gentagne misforståelse af ordet "kalibrering", og jeg har opgivet den kamp, som Otto jo nok også ved, han ikke kan vinde.Otto J skrev:Det er nok en umulig kamp, men det irriterrer mig at man kalder det "kalibrering" at kopiere andres indstillinger. "Kalibrering" er at måle noget op mod en reference. Der er forskel på gengivelsen fra apparat til apparat, to identiske apparater har ikke nødvendigvis den samme farvetemperatur, og det tager man ikke højde for ved at kopiere andres indstillinger. Det er givetvist bedre end ikke at gøre noget, men det er ikke "kalibrering".Enig, ordet kalibrering bruges nok bare i mangel af bedre og som (lidt for) generel betegnelse for justering af indstillinger.
Det er IKKE fordi jeg synes det er en dårlig idé at finde frem til nogle bedre billed-indstillinger og bruge dem, tværtimod, jeg synes bare man skal kalde tingene dét det er.
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.