Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg er på udkig efter et billigt 40" led tv. Jeg har udset mig at Samsung 40es5505 til 3800 kr. Men er i mellemtiden faldet over et philips 40pfl5007t til 4600 kr. Men når man læser rundt omkring, virker det som om philips er lidt upopulært.
Hvad er det der gør philips skærme så upopulære?
[/b]
Af allo
intet...- de reklamerer og sponserer bare nul og nix i forhold til andre - og that's it

Philips er føredne når det gælder professionelle lamper (ikke dem man ser i ens dgl.st. :-D ) og projektorer m.m. - og de ved også hvad de laver når det gælder tv ;-)

de er også lidt 'for dem selv' fordi de 'opfinder' og implementerer noget som ingen andre tør...- de har ikke altid stor succes med det (f.eks.deres ovale remotes) - men ellers så er der intet i vejen med dem...(måske lige bortset fra priserne på top-models...)
Brugeravatar
Af edinger
Det, som gør Philips upopulær hos mange brugere i dette forum, er det samme, som gør mærket populært hos mange alm. forbrugere. Nemlig en historik med egen billedfilosofi, som på flere punkter strider imod branchestandarden bl.a. med farvestrålende Ambilight.
Af -claus-
Man kan vel også selv kalibrere sig frem til at opnå de rigtige farver. Tror i at philipsen vil være et bedre køb. Den skal bruges i soveværelset, til dvb t, streamingfra sever og netflix. Helst uden diverse tilsluninger. Er det et bedre panel der sidder i philipsen. Specielt med hensyn til at det ikke skal hakke så meget.
Af Andersss
Jeg kan personligt selv sige god for at man sagtens kan få et relativt præcis billed ud af et philips tv. Jeg har selv et 8404 og det giver nogle præcise farver og god håndtering af bevægelser.
Om du skal købe et Philips tv til soveværelset, tjah. Det kommer an på hvad du selv hælder til. Jeg havde taget Philipsen, men det er udelukkende en subjektiv vurdering. Du finder nok ikke den store forskel på de to tvs billede. Når du skal streame fra server og netflexe, vil du så bruge den implementerede smart-tv del i tv'et eller en boks?
Brugeravatar
Af edinger
-claus- skrev:Man kan vel også selv kalibrere sig frem til at opnå de rigtige farver.
Et stykke af vejen, ja.

-claus- skrev:Tror I at philipsen vil være et bedre køb. Den skal bruges i soveværelset, til dvb t, streamingfra sever og netflix. Helst uden diverse tilsluninger.
Det kommer helt an på DINE præferencer og prioriteringer.

-claus- skrev:Er det et bedre panel der sidder i philipsen. Specielt med hensyn til at det ikke skal hakke så meget.
Det har jeg ingen forudsætninger for at kunne svare på.