Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bent odense
Det coaxial kabel og antennefodeler du har set på.De opfylder kravne til skærmende virkning.Men der kan godt opstå problemer med at dele signalet rundt til tv"er,Hvis der er en for stor afstand mellem tv,Så skal du have en godkent atennforstærker fra yousee.
Af Bent odense
Jo den er ok,Prøv først at se om signalet kommer ordentlig rundt til de tre tv"er,Uden atenneforstærker.Da den kan over styrer signalet hvis den ikke instillet rigtig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har prøvet den model og den virker fint med mindst 2 TV. Umiddelbart er kvaliteten dog ikke super god sådan rent mekanisk - den er mist flimsy og skruen til forstærkningen er noget skrøbelig. Deres Triax model med 4 udgange er kram, men den har ikke returvejen, hvilket er et problem hvis man bruger en Yousee-boks.
Af Bent odense
Nej den må du ikke bruge,Da tilslutning er til gamle standar stik.Tilslutning i atenneforstærgning skal også værer HF-TÆT.Ligesom stik/kabler.HF-tætte kabler og stik koster mere en utætte-måske en hundredelap merer-men det er en lille udgift sammenlignet med hvad et tv koster.Og så døje med pixelerin osv.
Af Bent odense
Nå der gik lidt ged i den.Men her er der lidt hjælp.
Af InkCow
Kan man med fordel godt klippe et kabel over med stik lavet på fabrik (med ferritkerne).

Jeg har tænkt mig kun at klippe den ene ende over og så sætte et f-stik på.
Af Bent odense
Det kan du nok.Men det vil aldrig blive godt.Det kan alså ikke betale sig at sparer sådan.Den montering vejledning jeg sente dig,Det er det du skal holde dig til.Og de kabler/stik der passer sammen,Men ved ikke om der er en antenne installatør/butik der vor du bor.Der kan du få montert kable/sti i de meter du skal bruge,Og det koster ikke ret meget.
Af InkCow
Okay, tak for svar.