Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

jesboy skrev:Andre foreslag er også meget værdsat :)
Jeg foreslår, at du lytter til rådene i din egen tråd her og udser dig en skærm, som på forhånd er gennemtestet.
Af loland
Tror det er kompletts model af en 5'er serie fra Samsung .. Kan være den er parallel importeret måske? Kender ikke så meget til Kompletts udvalg men 5xxx serien fra Samsung er deres "entry/budget" serie. Du kan købe ue40es6305 for ca. 6000 som jeg vil mene vil være et bedre bud som stue tv. Ellers er et philips 42pfl40xx ikke et dårligt bud og ligger på 5000 ca.
Af THM
er det ikke 5serien, bare med smart tv, ligesom d5700 var sidste år.
ved ikke gvor meget bedre 6serien er, men syntes 6000kr for en 40" 6serie lyder dyrt, i forhold til hvad man ellers kan få... det samme syntes jeg dog også en 40" 5serie til knap 5000kr er...
Af 2 T ´er Uden H
Tror forskellen på ES5505 og ES5705 er tunerne.

5505 har DVB-T2/C hvor at 5705 har DVB-T/C/S2, og kan dermed bruges med parabol uden en reciver box skal tilkobles.

Om den så er de extra 900 kr værd må være op til den enkelte at vurdere udfra hvordan man modtager tv og om man vil betale det extra for at slippe for en box hvis man anvender parabol :)
Af loland
Samsung er så populært i DK, at der ikke er meget value for money over dem mere fordi folk køber det anyway :p
Af jesboy
Mange tak for svarene.

Jeg er ufattelig meget i tvivl om hvilket tv jeg skal købe.
Jeg synes desværre ikke dem der er anbefalet på denne side passer så godt til mine behov.
Af flatnesdam
Hvis billedkvaliteten er det vigtigste får du et bedre billede med et Philips 40PFL5007T. Det kan du finde mange tests af. Billedkvaliteten i Samsungs billige serier er ikke specielt god.
Brugeravatar
Af edinger
flatnesdam skrev:Hvis billedkvaliteten er det vigtigste får du et bedre billede med et Philips 40PFL5007T. Det kan du finde mange tests af. Billedkvaliteten i Samsungs billige serier er ikke specielt god.
Hvis der er så mange tests, som påviser Philips-skærmens kvalitetsmæssige overlegenhed, burde du næsten gøre spørgeren den tjeneste at poste et par links.

Det burde jo være en smal sag ;)
Af flatnesdam
Jeg mente, at der findes mange test af TV'et, ikke at der findes mange test der beviser overlegenheden. Der findes dog en test hvor det er oppe mod Samsung ES6715, og der vinder det klart på billedkvalitet, selv om Samsung'en er en dyrere model.

http://www.dinside.no/896012/samsung-es ... ps-pfl5007

Samsungs 5000 serie har næppe bedre billede end 6000 serien. At der så kan være andre prioriteter end billedkvalitet er en anden sag.