Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål.

Regner med at køre til Tyskland på mandag og købe et Samsung Smart TV med LED skærm.
Må kassen ligge ned på hjemtransporten ???

Derudover skal jeg høre om et "Tysk" Samsung TV virker i DK ???

Ved ikke om der er forskellige tunere ???
KGB1986 skrev:Regner med at køre til Tyskland på mandag og købe et Samsung Smart TV med LED skærm.
Må kassen ligge ned på hjemtransporten ???
Ja. Det er glaslagene på en plasmaskærm, som er skrøbelige og risikerer at krakelere under transport, hvis den ligger ned.

KGB1986 skrev:Derudover skal jeg høre om et "Tysk" Samsung TV virker i DK ???

Ved ikke om der er forskellige tunere ???
Hvis du bruger boks, ja. Hvis du ønsker at anvende de indbyggede tunere, måske.
Af KGB1986
Tak for hurtigt svar.

Ved ikke lige, hvad du mener med Boks ???
YouSee bokse og den slags ???

Har bare et antenne stik der kommer ind i TV'et fra den lokale antenneforening.
Brugeravatar
Af edinger
KGB1986 skrev:Ved ikke lige, hvad du mener med Boks ???
YouSee bokse og den slags ???
Lige præcis.

KGB1986 skrev:Har bare et antenne stik der kommer ind i TV'et fra den lokale antenneforening.
Der KAN i så fald opstå problemer med, at skærmen mangler de fornødne indbyggede tunere.

Den bekymring er man ude over, hvis man anvender en ekstern boks og udelukkende ser skærmen som en monitor.
Af BCDK
Hej.

Har selv kigget lidt på tyske Samsung. Men - Samsung er dyre i Tyskland. En ES7005 eller ES8005 er billigere i Danmark, end hvad en tilsvarende ES7090 eller ES8090 koster i Tyskland.

7090 og 8090 og andre Samsung i Tyskland har ikke T2-tunere. De har alle T-, C- og S2-tunere. Tyskerne kører meget tv via satelit, derfor er de fleste fjernsyn i Tyskland altid udstyret med et S-tuner, hvor vi i Danmark mere bruger T2-tunere.

Der er nogle steder, hvor de tilbyder en 7000 eller 8000 - altså ikke en specifik landetilpasset model (fx. 7005 eller 8005 i Norden og 7090 og 8090 i Tyskland). Jeg har ikke helt tjek på, hvor forskellen ligger. Sandsynligvis i softwaren og noget udstyr.

Hvis du får signalet fra en antenneforening, skal du bruge C-tuneren. Så det burde virke.

MEN - tjek priserne... Ikke alt er billigere i Tyskland!!!