Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey.. Nu er det ved at være tid til jeg skal have et nyt fjernsyn.
Jeg har bare et enkelt spørgsmål som jeg håber der er en der kan svarer på.
Kan lg lm669t afspille mkv filer med undertekster?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Undertekster som i "embeddede undertekster" eller som i "undertekster i en separat fil"? Førstnævnte er der ingen TV der kan klare.
Af Jaco1492
Det er desværre "embeddede undertekster".. så jeg bliver nok nød til at investere i en medie boks af en art.
Af bleed_blue
Det burde dog være relativt nemt, at hive underteksterne ud fra containeren og lave dem om til srt i stedet. Men det skal gøres ved en PC.

Værd at undersøge.
Af Mysen
Ja, det kan man gøre. Jeg bruger MKVextractGUI sammen med mkvtoolnix.
Af Jaco1492
Det må jeg lige få kigget på og så kan det godt afspilles på et LG smart tv?
Det lyder nemlig som en opgave der er til at overkomme.
Af Mysen
Jeg ved ikke om LG afspiller eksterne undertekster uden problemer, men jeg ved, at det er en smal sag, at hive tekster ud af en mkv-fil.
Af jones31
Torben Rasmussen skrev:Undertekster som i "embeddede undertekster" eller som i "undertekster i en separat fil"? Førstnævnte er der ingen TV der kan klare.
Snakker vi via usb eller via f.eks plex på deres tv?
Af Jaco1492
Det jeg mener er afspilning igennem nas eller usb.
Af Vindfeld
Ellers er der jo altid denne side
subscene.com :)
Af jones31
Jaco1492 skrev:Det jeg mener er afspilning igennem nas eller usb.

Har ingen problemer med mine filer på min harddisk eller via plex på computeren. Mine mkv filer køre fint på mit lm760.
Af nanoflower
Torben Rasmussen skrev:Undertekster som i "embeddede undertekster" eller som i "undertekster i en separat fil"? Førstnævnte er der ingen TV der kan klare.
Ikke enig.

Jeg bruger Serviio sammen med mit VT50. Transcoding er "disabled" da TV'et formår at omsætte alt hvad jeg smider efter det 'on the fly'. Jeg kan uden problemer bruge min pana-remote til at skifte mellem embedded subs og audio streams samt slå disse til/fra efter behov :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder godt, at der endelig er nogen der har fået lavet en medieafspilningsfunktion i et TV, som kan klare embeddede undertekster i en MKV-fil.
Af nanoflower
Torben Rasmussen skrev:Det lyder godt, at der endelig er nogen der har fået lavet en medieafspilningsfunktion i et TV, som kan klare embeddede undertekster i en MKV-fil.
Jeg klager skam ikke :)