Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Scoring
Nogle der erfaringer med Samsungs eget wire vægbeslag? - er det pengene værd?

Vil gerne have tv'et så tæt på væggen som muligt, men det skal være let at trække ud, da jeg skal have USB stik ind og ud hele tiden.

Er der andre gode alternativer til billigere penge?
Af polski12
Nej den er ikke bedre hva men kan får så nej du skal ikke køben den 8)hvorfor købe du ik han /hun kabel USB så behøver du ik tá den ud :)
Af Scoring
Hvilke alternativer er bedre?

Du mener at der skal hænge et kabel fra TV'et hele tiden?
Af Mysen
Jeg ejer selv Samsungs originale wirebeslag, og ligesom dig, har jeg tit brug for den harddisk, der er velcroet bag på tv'et. Det er klart at anbefale, at du køber et wirebeslag, hvis det er din hensigt, at du skal kunne nå en usb-stick.

Det beslag, som polski linker til, har jeg selv monteret hos min bror, og det var en plage, at få tv'et til at hænge lige. Samtidig kan det kun vippe meget lidt, og det var temmelig umuligt at nå indgangene (på en VT30), når først tv'et var oppe at hænge.

Jeg kender ikke til kvaliteten af det beslag, du selv har fundet. Det er sikkert fint nok, men jeg turde ikke bruge det, dengang jeg i sin tid valgte det dyre beslag. Samsungs eget beslag er - på trods af navnet - faktisk meget solidt bygget i stål og kevlar. Det virker som kram, og wiren bliver hæftet fast i vægbeslaget, så den kun kan komme af igen med et fast lodret ryk op, og ikke når man hiver tv'et ud.
Af Scoring
Mysen skrev:Jeg ejer selv Samsungs originale wirebeslag, og ligesom dig, har jeg tit brug for den harddisk, der er velcroet bag på tv'et. Det er klart at anbefale, at du køber et wirebeslag, hvis det er din hensigt, at du skal kunne nå en usb-stick.

Det beslag, som polski linker til, har jeg selv monteret hos min bror, og det var en plage, at få tv'et til at hænge lige. Samtidig kan det kun vippe meget lidt, og det var temmelig umuligt at nå indgangene (på en VT30), når først tv'et var oppe at hænge.

Jeg kender ikke til kvaliteten af det beslag, du selv har fundet. Det er sikkert fint nok, men jeg turde ikke bruge det, dengang jeg i sin tid valgte det dyre beslag. Samsungs eget beslag er - på trods af navnet - faktisk meget solidt bygget i stål og kevlar. Det virker som kram, og wiren bliver hæftet fast i vægbeslaget, så den kun kan komme af igen med et fast lodret ryk op, og ikke når man hiver tv'et ud.
MANGE tak for det svar. Det fik svaret lidt på de forskellige spørgsmål.

Tror det bliver Samsungs eget. Selvom der står på alle sider at det kun virker på 2010 og 2011 modellerne, hvilket skræmmer mig lidt da jeg har en 2012 model. Men hvis VESA målene er 400x400 - er der vel intet problem?
Af Mysen
Jo, det vil virke på 2012 modellerne også. Men jeg ville nok ikke være så bange for de "falske" wire beslag, man kan få på markedet i dag, selv om jeg var det dengang. Av-blog har set nærmere på nogle af dem, og jeg vurderer, at Fredtoft, der står bag hjemmesiden, er en særdeles pålidelig kilde.

Tjek artiklen Her.
Af Scoring
Mysen skrev:Jo, det vil virke på 2012 modellerne også. Men jeg ville nok ikke være så bange for de "falske" wire beslag, man kan få på markedet i dag, selv om jeg var det dengang. Av-blog har set nærmere på nogle af dem, og jeg vurderer, at Fredtoft, der står bag hjemmesiden, er en særdeles pålidelig kilde.

Tjek artiklen Her.
De ligner jo fuldstændig det samme, utroligt at man har den der i hovedet "penge = kvalitet".

Den er svær. Men tak for linket, det beroligere mig lidt mere, hvis det er det billige jeg beslutter mig for.
Af fuzzbox
Hej.
Jeg står i samme situation - skal jeg købe det ægte Samsung beslag eller kopien.
Hvad ente du op med at købe?
Af Kean
jeg har lige hængt mit 65f8005 (2013 model) op med samsungs beslag og det spiller max - som tidligere nævnt er det nemt at komme til usb, hdmi stik osv.

Det er dyrt, men nemt at hænge op på en mureret væg og efterfølgende er det også ret nemt at få tv'et til at hænge lige.