Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Jeg har et meget sært problem, efter at jeg har skiftet TV.

Det nye TV er et Panasonic P42ST50Y - det gamle var et P42G10.

Jeg kan simpelthen ikke få billede på fra XBox 360 (Slim) via HDMI (har ikke prøvet component da jeg ikke har kabel til det).

Alle tre HDMI indgange på det nye er afprøvet. Det skal bemærkes at disse indgange virker fint med andet udstyr.

Der er forsøgt med flere forskellige kabler. Det skal bemærkes at disse kabler virker fint med andet udstyr.

XBox'en er med succes koblet til et andet TV (Philips LED model) hvor der intet bøvl er).
XBox'en er (på det andet TV) blevet skruet ned til laveste setting (480) og autodetect slået fra, for at se om det var noget handshake med Panasonic skærmen der fejlede.

Kan se af anden tråd at en bruger har haft et tilsvarende problem med WD Live (http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=26611) men fandt ikke noget anvendeligt råd der (ved ikke om brugeren overhovedet fik løst sit problem).

Jeg er pt løbet tør for ideer. Nogen der har andre forslag?
Af Voight
Hej.

Jeg har tit oplevet samme problem når jeg har haft min xbox 360 frem og tilbage.

Som regel er det fordi (hvad jeg har oplevet) at xbox'en ved det et nyt tv og derfor vil sættes op til det. Derfor har jeg altid mit analog kabel med (for så virker det fint), sætter HDMI kabel i og sætter Xbox'en op til den nye skærm så blejer det at virke,
Af teejay
Ok!

Det lyder umiddelbart som om der kan være håb. Lad mig lige forstå det rigtigt.

Du sætter den til via componentkabel og får hul igennem. Tager du derefter component af og sætter HDMI til - eller har du den koblet til via både component og HDMI på samme tid?

Bare lige inden jeg køber et componentkabel.... :-)
Af Voight
Ellers prøv at sætte den til med HDMI, tænde Xboxen, og når den er tændt, går du over på Xboxen og holder Tænde knappede inde (touch) i 15-20 sek. så mener jeg den "genstarter" uden at tabe noget. Kan også være en løsning.

Lad mig høre hvordan det går.
Af teejay
Det med at holde tænd-knappen inde er jeg lidt tilbageholdende med - kan ikke gennemskue hvor meget data den smider.

Og jeg kan ikke finde det pokkers kabel - så der er bestilt et nyt og hobbykniven er fundet frem :-)

Giver lige lyd når det er afprøvet (formentlig onsdag).
Af teejay
Nå. Så har jeg afprøvet med component (rød-hvid-gul). Det gav ikke noget. Men måske jeg gør noget forkert?

Forsøg A.
1. Sætter XBox til via component. Der kommer billede og lyd (576i).
2. Kørte "Initial Setup" (hvor display så bliver component)
3. Fjernede component og startede med HDMI.
4. Konstaterede at der ikke er billede eller lyd over HDMI.

Forsøg B.
1. Sætter XBox til via component. Der kommer billede og lyd (576i).
2. Kørte "Initial Setup" (hvor display så bliver component)
3. Isætter HDMI kabel uden at fjerne component.
4. Konstaterer at billede forsvinder fra componentsignalet så jeg skifter manuelt til HDMI indgang. Der er ikke billede. Lyd over component kan stadig høres.

Forsøg C.
Som forsøg B. men her startes der bare med både component og HDMI tilsluttet. Det ændrer dog intet - samme udfald som forsøg B.

Jeg understreger lige igen at der ikke er noget i vejen med HDMI udgang på XBox, HDMI port på fjernsyn eller HDMI kabel.

Troede sgu at Panasonic var kram, men er ved at tvivle. Har iøvrigt skrevet til Panasonic support, men foreløbig er de ikke vendt tilbage endsige har sendt et autoreply.
Af teejay
Fandt denne guide fra en der havde haft lignende problem:
Kode: Vælg alt
Turn off your TV.
Turn off your Xbox.
Disconnect the HDMI cable from both the Xbox and TV.
Turn on your TV. Set it to the HDMI input channel.
Turn on your Xbox, let it power cycle.
Wait 30 seconds.
Turn off your TV.
Turn off your Xbox.
Connect the HDMI cable back to your TV and Xbox.
Turn on your TV.
Wait 5 seconds.
Turn on your Xbox.

This should eliminate any handshake issues that maybe caused.
Det virkede heller ikke.
Af Mar10n
Hej,
Har du fundet en løsning?
Jeg har præcis samme problem.
Har anvendt min xbox med mit Panasonic tv i 3 år. Flyttede den midlertidigt over på et Samsung tv i forbindelse med flytning.
Når jeg nu sætter xboxen til Panasonic tvet, så får jeg intet billede over hdmi - har testet med 3 hdmi kabler. Komponent virker og hdmi virker stadig med Samsung tvet.
Jeg har nulstillet tvet til fabriksindstillinger, nulstilliet xboxens skærmindstillinger og testet alle manuelle indstillinger og inter virker.
Det er helt skørt, fordi det bare virker med det gamle Samsung tv.
Af teejay
Hej du.

Nej, jeg har ingen løsning på det endnu :-(

Har fået svar fra Panasonic support at jeg skal ringe til dem.

Fra MS support mener hjemmesiden ikke at den slags er under garanti, så jeg kan få lov at betale EUR70 (+evt skatter og afgifter) for reparation og evt ombytning.

Hos Coolshop hvor den er købt, mener de at jeg skal ringe til MS - selvom det er dem der står for reklamationsretten...

Anyway, jeg er af den opfattelse at det er Xbox'en der har problemet. Det er det sted hvor der er mest sandsynlighed for at der er sket en opdatering. Så jeg ringer til MS support onsdag/torsdag - har desværre ikke mulighed før det.

Skal nok opdatere når jeg ved mere - skulle du finde ud af noget, må du selvfølgelig meget gerne gøre det samme her i tråden.

Mvh.

Thomas
Af Supergris
Ved at søge på Google, kan jeg se, at der er mange andre, der har samme problem som dig, og de har heller ikke fundet løsningen endnu, så det er interessant, hvad du finder ud af...
Af PhDream
Ved ikke om det har noget med problemet at gøre, men du bruger ikke component kabler, hvis farven er rød/hvid/gul. Disse kabler kaldes composite, faktisk er det kun det gule kabel, der kaldes det, da rød/hvid er til lyd. Composite er den ringeste form for overførsel af video signaler, selv efter SD standarder.

Component er RGB = rød/grøn/blå og er HD og kan overføre Full HD.
Af teejay
@PhDream: Du har ret - jeg rodede lidt i navnene der. Men det gjorde nu ikke nogen forskel :-(

Jeg er nu nået så langt at jeg det er endt ved at MS tager Xbox'en ind på garantien og laver en reparation.

Jeg fik også et par forslag til hvad man kunne gøre. Intet af det hjalp dog. Hvad de vil reparere ved jeg ikke, men de siger at de har oplevet den slags før.

Jeg forventer at få returlabel her en af dagene, efter at de har opdateret min garantistatus (måtte lige fremsende kvittering til dem først).
Af teejay
Lige en update.

Jeg fik XBox'en tilbage, og alt var i skønneste orden. I ca. 1.5 dag. Så begyndte signalet af og til at falde ud.

Indtil det helt faldt ud efter 3. dag. Og XBox'en virker som sidst fint på et andet TV. *Suk*

Så nu er TV'et så til reparation, eftersom jeg ikke umiddelbart tror på at to XBox'e (med produktionsdato der er 1.5 år forskellig) i træk er synderen.

Måske endda begge har været fejlbehæftede?

Heldigvis har man da sit gamle TV at falde tilbage på.

For dem der ikke skulle have hørt om problemet før, kan jeg fortælle at der er en del beretninger på internet om det. En af de mest fyldige tråde er denne: http://forums.whirlpool.net.au/archive/1852975