Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allanj
Hej, jeg har lige investeret i et vt50. jeg har tdc home trio. er der nogen der kender til eller har oplevet problemer mellem vt50 og home trio?
min tdc router falder hele ud nu. der er et netværkskabel mellem routeren og home trio boksen, der har hdmi til en ymaha forstærker der endvidere har hdmi kabel til vt50.
Af allanj
Hej, jeg tror ikke mere det er min trio box der er problemet, men derimod routeren eller retter sagt vt50. Når jeg tænder for tv'et for det routeren til at tabe forbindelsen til nettet og den forsøger så herefter igen og igen at genoprette forbindelsen. vt50 er ikke tilsluttet netværket hverken med wifi eller kabel. tv er sat til kabelforbindelse, da jeg ikke ved hvordan man slukker for wifi radio på tv. det eneste kabel der er i tv er strømkablet. er der nogen der hvad man gør?
Brugeravatar
Af MigSelv
Er der en switch i dit netværk, enten i routeren eller eksternt? Jeg formoder dog, at din installation består af TDC Homebox ( router med 4 port switch og trådløst ).
Hvis ikke, kan kun en enhed tildeles en IP adresse, i dette tilfælde din router ( hvis du vil på nettet med den ). Routeren kan dermed tilgå WAN ( internettet ), hvis / når dit tv tændes, efterlyser det også en IP adresse. Hvis der så mangler en switch, og du kun har en IP adresse tildelt af udbyder, så går det galt.
Af allanj
ja jeg har tdc homebox. denne tildeler vt50 en ip, gateway og dns, både trådløst eller med kabel. jeg har også prøvet at indsætte en switch mellem router og vt50, igen tildeles vt50 ip, gateway og dns. men lige så snart jeg tænder for vt50 mister router forbindelsen til internettet (i alle 3 tilfælde). routeren kan ikke etablere forbindel til internettet sålænge vt50 er tændt. ligeså snart jeg slukker for vt50 etablerer router forbindelse til internettet igen. skal router opsættes på bestemt måde?
Brugeravatar
Af MigSelv
Nej er det korte svar, jeg har også en TDC Homebox ( dog ikke TDC TV ), og her er der ikke problemer med tilslutning. Og når IP tildeles fra Homebox, kører den med DHCP indstilling ( som er standard ).
Mit tv var forbundet til Homebox router trådløst, og tilslutning med internetadgang tog under et minut.
Jeg har sidenhen skiftet til en DLink DIR 857 ( den er selvfølgelig tilsluttet Homebox på wan siden ), da jeg har installeret NAS og mediestreamere til 3 tv. Jeg skiftede router tilslutning, da Homebox switchen ikke håndterer gigabit lan, og hvorfor bruge 40 minutter på lagring af Blurays til NAS fra pc, når man kan nøjes med 20 minutter via gigabit lan :)
Måske ikke en defekt ved dit tv, kan måske være en defekt switch i Homebox routeren. Det kan vel heller ikke udelukkes, at du har en IP adresse konflikt et sted i systemet ( lyder dog tvivlsomt, når alt tildeles uden problemer, men man ved aldrig).
Hvilken firmwareversion har dit tv?
Den nyeste hedder version 1.624.
Hvis din er ældre, kan du hente den nye her ( Y model ) : http://panasonic.jp/support/global/cs/t ... _eu13.html
Dette gøres normalt med tv tilsluttet internettet, men i dit tilfælde med en pc og usb nøgle.
Af allanj
jeg er blevet gjort opmærksom på at mine problemer kan skyldes at vt50 udsender så meget elektrisk støj, at det ødelægger mit adsl signal til homebox'en. vil nu prøve med et skærmet kabel.
update: jeg vil returnere tv'et, da jeg tror det udsender så meget elektrisk støj at skærmede kabler osv. ikke vil være en holdbar løsning.