Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ramlas
Nå så fik jeg viasat HD og blev noget skuffet. Synes ikke kvaliteten er super duper god. Film er ok men live golf og fodbold står ikke så skrapt som jeg troede HD ville være. Boxen kan indstilles til 1080 men der er ikke forskel på 720 og 1080, så er da skuffet, har ellers købt ny fladskærm som understøtter hele molevitten. Der er simpelthen for dårligt, udbyderen slynger om sig med HD mig her og HD mig der, hvad kan man stole på?
Brugeravatar
Af edinger
ramlas skrev:Der er simpelthen for dårligt, udbyderen slynger om sig med HD mig her og HD mig der, hvad kan man stole på?
Hvordan kan det være udbyderens skyld, at teknologien ikke står mål med dine forventninger?

Boksen skal i øvrigt sættes til 720p, da ingen kanaler bliver sendt i 1080p (enkelte sendes dog vistnok i 1080i).
Af ramlas
edinger skrev:
ramlas skrev:Der er simpelthen for dårligt, udbyderen slynger om sig med HD mig her og HD mig der, hvad kan man stole på?
Hvordan kan det være udbyderens skyld, at teknologien ikke står mål med dine forventninger?

Boksen skal i øvrigt sættes til 720p, da ingen kanaler bliver sendt i 1080p (enkelte sendes dog vistnok i 1080i).

Ok men hvornår regnes det så for at være HD, 720?
Netflix har sendt en serie i 1080, så teknologien kan da godt være med!!
Brugeravatar
Af MigSelv
Hverken boks eller dit tv, den er gal med. Det er nærmere Viasats såkaldte HD kvalitet, jeg kører både Viasat HD og CMore HD, og her taber Viasat klart.
Brugeravatar
Af edinger
ramlas skrev:Ok men hvornår regnes det så for at være HD, 720?

Netflix har sendt en serie i 1080, så teknologien kan da godt være med!!
Læs nu lige, hvad jeg skriver.

720p >< 1080i.