Log ind med sociale netværk
14 nov 2012, 11:09
Det håber jeg ihvertfald at der kommer. Gerne 55" da det er den jeg er interesseret i. Umiddelbart lyder det til at 65" og 55" benytter forskellige paneler, bl.a. skriver brugere af 65" panelet at betragtningsvinklerne er dårlige, hvilket de ikke skulle være på 55", men der er divergerende meninger.
Men overall får skærmen stor ros blandt ejerne i USA. Det lyder dog til at der er rigtigt mange panelfejl. Mange kommer med døde pixels og skal dermed byttes. Har hørt fra en Sony forhandler herhjemme at de ikke de nok først kommer i december i DK og de regner ikke med at kunne få mange hjem da Sony har svært ved at levere pga. de mange fejl på panelerne.
-Morten
Men overall får skærmen stor ros blandt ejerne i USA. Det lyder dog til at der er rigtigt mange panelfejl. Mange kommer med døde pixels og skal dermed byttes. Har hørt fra en Sony forhandler herhjemme at de ikke de nok først kommer i december i DK og de regner ikke med at kunne få mange hjem da Sony har svært ved at levere pga. de mange fejl på panelerne.
-Morten
14 nov 2012, 11:21
- overvejer at skifte mit 55" VT50 ud med denne
klinge skrev:Det håber jeg ihvertfald at der kommer. Gerne 55" da det er den jeg er interesseret i. Umiddelbart lyder det til at 65" og 55" benytter forskellige paneler, bl.a. skriver brugere af 65" panelet at betragtningsvinklerne er dårlige, hvilket de ikke skulle være på 55", men der er divergerende meninger.Hmm det var da irriterende med de panelfejl
-Morten
14 nov 2012, 11:32
hvis det holder (det med de fejl) så tror jeg at de satser på at blive - økonomisk - reddet til næste år (PS4 lancering i slutningen af 2013) - for det må koste dem vold mange penge (reparationer + produktion ((siden at de ikke er i stand til at levere)) m.m.)
alle sammen (LG, Samsung, Panasonic m.f.) mister super mange penge på alle deres fejl...- endnu et godt eksempel på ingen af dem har tjek på det de laver (jojo - de laver ok produkter men...- kigger man på alle de fejl, reparationer, problemer, ombytninger m.m. så er det skræmmende...- og i de fleste tilfælde så er der enten tale om helt nye produkter eller max et par år gamle...)
det bliver også spændende at se Philips 9-serien (hvordan de kommer til at klare div.test)
tilbage til CTR :-D
alle sammen (LG, Samsung, Panasonic m.f.) mister super mange penge på alle deres fejl...- endnu et godt eksempel på ingen af dem har tjek på det de laver (jojo - de laver ok produkter men...- kigger man på alle de fejl, reparationer, problemer, ombytninger m.m. så er det skræmmende...- og i de fleste tilfælde så er der enten tale om helt nye produkter eller max et par år gamle...)
det bliver også spændende at se Philips 9-serien (hvordan de kommer til at klare div.test)
tilbage til CTR :-D
14 nov 2012, 12:24
Og mon ikke de får styr på deres produktion på et tidspunkt, så de kan begynde at hælde paneler ud, som ikke skal byttes.
-Morten
kennethbrdk skrev: Hmm det var da irriterende med de panelfejlDer er også flere VT50 ejere i US tråden jeg følger som er glade for skiftet til Sony 955.- overvejer at skifte mit 55" VT50 ud med denne
Og mon ikke de får styr på deres produktion på et tidspunkt, så de kan begynde at hælde paneler ud, som ikke skal byttes.
-Morten
14 nov 2012, 12:32
klinge skrev:Har du et link til den trådkennethbrdk skrev: Hmm det var da irriterende med de panelfejlDer er også flere VT50 ejere i US tråden jeg følger som er glade for skiftet til Sony 955.- overvejer at skifte mit 55" VT50 ud med denne
-Morten
14 nov 2012, 12:51
Ja, google "hx950 owners thread" (kender ikke lige link politikkerne på flatpanels)
Men det er en noget lang tråd, som jeg har luret på fra starten. Snart på 1600 posts... så afsæt et par timer ;-)
En anden lidt sjov ting man erfarer når man læser den er at den nye fod er flot, men i realiteten en pain, fordi dens form og materialevalg gør at den reflekterer meget lys og det rammer nemt dine øjne, da det er en regulær diskokugle ;-) Så flere overvejer at spraymale den sort.
Desuden har man fundet ud af at hx950 også har problemer med headtilt i 3D, MEEN det er ikke panelet som har skylden. Det er de smarte designer briller som leveres med skærmen. Bruger man istedet de mere klodsede PS3 briller, så kan man fint vippe med hovedet. ;-)
-Morten
Men det er en noget lang tråd, som jeg har luret på fra starten. Snart på 1600 posts... så afsæt et par timer ;-)
En anden lidt sjov ting man erfarer når man læser den er at den nye fod er flot, men i realiteten en pain, fordi dens form og materialevalg gør at den reflekterer meget lys og det rammer nemt dine øjne, da det er en regulær diskokugle ;-) Så flere overvejer at spraymale den sort.
Desuden har man fundet ud af at hx950 også har problemer med headtilt i 3D, MEEN det er ikke panelet som har skylden. Det er de smarte designer briller som leveres med skærmen. Bruger man istedet de mere klodsede PS3 briller, så kan man fint vippe med hovedet. ;-)
-Morten
14 nov 2012, 12:53
Titanium vs. PS3 briller
http://www.hometheater.com/content/sony ... -two-pairs
http://www.hometheater.com/content/sony ... -two-pairs
14 nov 2012, 13:25
Det gælder iøvrigt også ydelsen - det er en balancegang at levere noget der lige præcist er en stor nok forbedring i forhold til sidste år, og nok bedre end konkurrenternes produkter, til at man kan sælge dem - men helst heller ikke så perfekte at man ikke kan sælge noget næste år...
Jeg er måske nok i det kyniske hjørne i dag, men det er sådan det forholder sig i de fleste hjørner af forbrugerelektronik i dag. Det er benhårde kalkyler, og det ville ikke være en god forretning at producere ting der ikke gik i stykker - selv om det sagtens kan lade sig gøre.
Og så har vi slet ikke været inde på manglen på reparationsmuligheder. Producenter som Samsung og Philips burde efter min mening boykottes, alene ud fra at det som regel er så godt som umuligt at få reservedele til produkterne så snart de er 3 år gamle. Der er RIGTIGT mange Samsung TV der ligger på lossepladsen, fordi et eller andet banalt kredsløb såsom HDMI indgangen er gået i stykker, men ikke kan repareres.
allo skrev: alle sammen (LG, Samsung, Panasonic m.f.) mister super mange penge på alle deres fejl...- endnu et godt eksempel på ingen af dem har tjek på det de laver (jojo - de laver ok produkter men...- kigger man på alle de fejl, reparationer, problemer, ombytninger m.m. så er det skræmmende...- og i de fleste tilfælde så er der enten tale om helt nye produkter eller max et par år gamle...)Jeg tror desværre ikke det er et spørgsmål om at de ikke har "tjek" på det de laver - tværtimod, så er det et udslag af en stigende fokus på at producere ting der lige præcist kan holde to år, men helst ikke alt for meget længere. Nogle gange kikser det så de fejler lidt for meget, andre gange lykkes det.
Det gælder iøvrigt også ydelsen - det er en balancegang at levere noget der lige præcist er en stor nok forbedring i forhold til sidste år, og nok bedre end konkurrenternes produkter, til at man kan sælge dem - men helst heller ikke så perfekte at man ikke kan sælge noget næste år...
Jeg er måske nok i det kyniske hjørne i dag, men det er sådan det forholder sig i de fleste hjørner af forbrugerelektronik i dag. Det er benhårde kalkyler, og det ville ikke være en god forretning at producere ting der ikke gik i stykker - selv om det sagtens kan lade sig gøre.
Og så har vi slet ikke været inde på manglen på reparationsmuligheder. Producenter som Samsung og Philips burde efter min mening boykottes, alene ud fra at det som regel er så godt som umuligt at få reservedele til produkterne så snart de er 3 år gamle. Der er RIGTIGT mange Samsung TV der ligger på lossepladsen, fordi et eller andet banalt kredsløb såsom HDMI indgangen er gået i stykker, men ikke kan repareres.
Mvh. Otto
14 nov 2012, 15:51
- man kan vel undlade at bruge foden....
klinge skrev:Ja, google "hx950 owners thread" (kender ikke lige link politikkerne på flatpanels)Ok jeg skal hverken bruge fod eller 3D
-Morten
14 nov 2012, 19:40
Skal vi ikke barer vente med at se hvad rasmus larsen og co,Kommer med når sony HX955 har været på test bænken.Kan ikke tro den er så meget dårlige in HX923.
15 nov 2012, 11:12
Otto J:
det jeg mente med "...at de ike har tjek på det de laver..." det var at de mister alt for mange penge på reparationer m.v. - selvfølgelig er det os der i sidste ende står med en regning i hånden (som altid) for det er os der er nødt til at skifte/købe et nyt fjernsyn efter 2-3 år (mange gør det i hvert fald) - og det er hverken godt for dem (for deres omsætning bliver ødelagt af det de mister på reparationer m.v.) eller for os...- det koster dem simpelthen alt for mange penge og vi (desværre) havner i næsten samme problemer gang pr. gang - og hvis vi havner i samme problemer så havner de i samme problemer (mht.reparationer m.v. som koster demen en kæmpe del af deres omsætning)
i øverigt så mener jeg også at alle burde yde en on-side service for tv over 40"
men ellers så er jeg helt enig med dig
edinger:
jep ;-)
det jeg mente med "...at de ike har tjek på det de laver..." det var at de mister alt for mange penge på reparationer m.v. - selvfølgelig er det os der i sidste ende står med en regning i hånden (som altid) for det er os der er nødt til at skifte/købe et nyt fjernsyn efter 2-3 år (mange gør det i hvert fald) - og det er hverken godt for dem (for deres omsætning bliver ødelagt af det de mister på reparationer m.v.) eller for os...- det koster dem simpelthen alt for mange penge og vi (desværre) havner i næsten samme problemer gang pr. gang - og hvis vi havner i samme problemer så havner de i samme problemer (mht.reparationer m.v. som koster demen en kæmpe del af deres omsætning)
i øverigt så mener jeg også at alle burde yde en on-side service for tv over 40"
men ellers så er jeg helt enig med dig
edinger:
jep ;-)
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto