Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

ES6535 og ES6517 er det samme TV, men i forskellig farve.

Jeg har kigget under guides og fulgt de 5 tips til kalibrering af fladskærmen, men jeg leder stadigvæk efter de mest optimale indstillinger til dette TV, er der nogen der kan hjælpe med dette?

Jeg forsøger også at finde ud af hvordan jeg kan sortere kanalerne, i den rækkefølge som jeg foretrækker, men der står ikke noget om dette i manualen og jeg kan ikke finde et sted i menuen hvor man kan dette. Er der nogen der ved hvordan jeg kan sortere kanal rækkefølgen på dette TV?
Af hrboenne
Du kan ikke ændre kanal rækkefølgen med mindre du har aktiveret funktionen. Det gøres her: menu - channel - Edit channel Number som så sættes til "enable"

På en es7005 skal man så åbne smart menu - channel og nu får du muligheden for at redigere dine kanaler. Tror det er det samme ved din.

Endnu nemmere er det dog hvis du henter programmet her

http://sourceforge.net/projects/samschanneledit/

Her kan du ved at eksportere din kanal liste til en usb nøgle efterfølgende redigere listen ret nemt på pc, for derefter at hente den redigerede liste ind på tv'et igen bagefter. Det er klart den nemmeste måde at gøre det på.

Angående de andre indstillinger kan jeg desværre ikke hjælpe..
Af martin90
hrboenne skrev:Du kan ikke ændre kanal rækkefølgen med mindre du har aktiveret funktionen. Det gøres her: menu - channel - Edit channel Number som så sættes til "enable"

På en es7005 skal man så åbne smart menu - channel og nu får du muligheden for at redigere dine kanaler. Tror det er det samme ved din.

Endnu nemmere er det dog hvis du henter programmet her

http://sourceforge.net/projects/samschanneledit/

Her kan du ved at eksportere din kanal liste til en usb nøgle efterfølgende redigere listen ret nemt på pc, for derefter at hente den redigerede liste ind på tv'et igen bagefter. Det er klart den nemmeste måde at gøre det på.

Angående de andre indstillinger kan jeg desværre ikke hjælpe..
Rigtig mange tak. Da TV'et ikke er tilsluttet netværket har jeg ikke haft brugt smart delen, og derfor ikke opdaget at funktionaliteten gemte sig der. Jeg vil dog lige tage et kig på programmet, da det vil være smart at kunne importere listen efter nulstilling osv.

Nu da det ene problem er løst kan jeg koncentere mig om indstilling af billedet på TV'et. Noget jeg lægger specielt mærke til er at det sorte godt kan være "uroligt", hvis dette giver mening. Jeg har lige set nyheder på DR1 og alt det sorte i studiet står roligt og dybt sort, men i nogle af indslagene flimre det sorte som firkanter af mørk lilla. Jeg er selvfølgelig godt klar over at man ikke får en hel masse kvalitet for de forholdsvis få penge TV'et har kostet, men det undre mig hvorfor det ikke er alt sort der flimre, og om effekten kan dæmpes lidt via indstillingerne?

Jeg har ikke firmware opdateret TV'et da jeg går ud fra at det kun er smart delen der kan forbedres gennem firmware opdateringerne og ikke af billedet, er der nogle der kan bekræfte dette?
Af Andersss
Slå al billedbehandling fra. I sær alt hvad der har noget med dynamisk kontrast at gøre. Læs evt. testen af Samsung ES8005. Det giver et indblik i hvad der skal slås fra.