Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Simon
Hey kære med-fladskærmsentusiaster :)

Jeg skal mødes med en ven om et par dage, som vil sælge mig hans Panasonic TX P42VT20E for omkring 3500-4000 kr (m. 3D briller osv). Fjernsynet er i fin stand, og ikke brugt så meget.

Jeg har længe haft det gamle Panasonic PX80 (37") men det er lidt tungt, og vil gerne have en opgradering. Tilgengæld kniber det lidt med økonomien.

Ville bare lige høre, om i synes det var et ok tilbud? Eller om "skærmteknologien" har indhentet VT20'eren, og derfor kunne jeg få et ligeså godt tv, bare nyt for 4000 kr plus minus 1k.

Hva siger i?

Tak!
Simon
Af Gonardo
Ved ikke om det er for dyrt, men du får ikke et nyt bedre tv til 4-5000kr :) Og nu hvor du vant til plasma, så bliver du ikke skuffet...
Af BrianH
Jeg har et 42" VT20. Hvis der er nogen der vil give 4000,- så sælger jeg det, men aldrig for 3000. For 3500 vil jeg tænke over det.

Med de sagt, så synes jeg 4000 er det højeste du skal give, men hvis det er fejlfrit er det alle pengene værd.

I de butikker jeg har set, er billedkvaliteten siden VT20 ikke forbedret. Det er stadig noget af det bedste, og lyden er også fin.
Meen... de der har måleapparater til den slags kan helt sikkert fortælle at VT30 er bedre og VT50 endnu bedre
Af PeterD
Ja, det er også min umiddelbare holdning...(Til Gonardos indlæg)

Et G20 har jeg for et par måneder siden set til salg herinde på flatpanels til prisidé 2500 kr. tror jeg det var og på dba.dk vil folk have omkring 3000-3500 kr. for deres G20...(nogle endda op til 4500 kr.....)

PS: Et godt råd: Husk dog stadig at være omhyggelig har du checker skærmen for fejl i billedkvalitet/pixelfejl etc....også selvom det er en ven :)
Af Simon
Tusind tak for jeres feedback!

Jeg har købt fjernsynet, min ven smed lidt ekstra småting udover tv'et med i prisen. Så føler det er okay givet ud.

Nårh jeg nu er i gang, hvad tror i ville være rimelig.. hvis det overhovedet kunne lade sig gøre, at tage for det gamle 37" PX80? Jeg tænkte et sted mellem 1000-2000kr, og så smide en mpeg4 tuner boks oveni?