Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Latex
Har invisteret i sådan et tv LG 50PA550T,og er ret godt tilfreds med HD kanalerne,de står knivskarpt..meeen resten af kanalerne ligner lort for at sige det mildt(Yousee kabel tv)
Har nu i 4 dage prøvet at få noget skarphed over de resterende kanaler
og det er ikke lykkedes endnu..Billede er uskarpt grumset med lidt skygge omkring,man bliver nærmest lidt søsyg af at kikke på det,som om der lige er et par millisekunder forsinkelse

Jeg har fulgt manualen slavisk som er ret nørdet opsat (112 sider)og prøvet at stille det til forskellige tilstande uden held.

TV`et skal kun bruges til alm.brug altså ikke til spil

Nogen der har erfaring med dette tv..

Mvh
Brugeravatar
Af edinger
FlatpanelsDK: "5 tips til kalibrering" (link)
Af Latex
edinger skrev:FlatpanelsDK: "5 tips til kalibrering" (link)
Tak Rasmus for link:

Melder tilbage...
Af Latex
Latex skrev:
edinger skrev:FlatpanelsDK: "5 tips til kalibrering" (link)
Tak Rasmus for link:

Melder tilbage...
Tak edinger....
Af rejnholt
Hej. Har den samme skærm - har du fundet den optimale opsætning som du vil deæe :-) ?
Af Andersss
Disse indstillinger er ikke til den helt samme model, men modellen over. Se om de ikke kan bruges:
Picture Modes
Picture Mode : Expert 1
Color Temperature : Warm
Aspect Ratio : Just Scan
Picture Settings
Contrast : 80
Brightness : 56
H Sharpness : 3
V Sharpness : 3
Color : 50
Tint : 0
Expert
Dynamic Contrast : Off
Super Resolution : Off
Gamma : High
Color Gammut : Standard
Edge Enhancer : Off
Color Filter : Off
White Balance : Factory Default
Color Management : Factory Default
Picture Options
Noise Reduction : Off
Black Level : Low
Film Mode : On
True Motion : Off
Af stof
Undskyld jeg også lige laver et OT.
Men jeg har desværre også lidt problemer,
med mit billed på mit tv. Jeg har været
en tur inde og kigge på de råd, der
gives herinde på siden, omkring indstilling
af ens tv / kalibrering. Mit problem er så
også bare det, at jeg synes bare stadig at
mit billed er ikke lige det bedste.
Mit tv er et Sony kdl40ex720
http://www.sony.dk/product/tv-102-40-lcd/kdl-40ex720

jeg håber i kan hjælpe mig
Brugeravatar
Af edinger
stof skrev:Jeg har været en tur inde og kigge på de råd, der gives omkring indstilling af ens tv / kalibrering. Jeg synes bare stadig ikke, at mit billede er det bedste.

Mit tv er et Sony kdl40ex720.
Hvis du ikke bryder dig om de justerede indstillinger, Rasmus kører med, jf. zappedronningens link ovenfor, er det muligvis, fordi du har vænnet dig til noget "forkert" – eksempelvis butikkernes indstillinger, hvor skærmene forsøger at overdøve hinanden med de mest overstyrede pangfarver (?)

I sammenligning hermed fremstår et justeret billede ofte en anelse mat/fladt/kedeligt.
Senest rettet af edinger 14 nov 2012, 10:10, rettet i alt 1 gang.
Af stof
zappedronningen* hmm, jeg vil lige tjekke det link og se om der er noget derinde der kan hjælpe.

edinger* Altså jeg indstillede mit tv til dem der er blevet nævnt herinde på siden, ganske kort efter det var købt, men jeg har en ven, med næsten samme model... og hans billed virker bare lidt pænere end mit, så jeg vil gerne til bunds i denne sag for at gøre billedet pænest muligt, uden alle de kunstige effekter.
Brugeravatar
Af edinger
stof skrev:Jeg indstillede mit tv til dem der er blevet nævnt herinde på siden, ganske kort efter det var købt.
Altså disse indstillinger?

stof skrev:Jeg har en ven, med næsten samme model... og hans billed virker bare lidt pænere end mit.
Selv inden for samme model er der ikke to paneler, som er ens. Der vil derfor altid forekomme (marginale) variationer i oplevelsen af billedet, så længe man ikke foretager en egentlig kalibrering.

Men når du ligefrem sammenligner to forskellige modeller, er det forventeligt, at billederne er forskellige.
Af stof
Jeg har ikke brugt den metode som er i det link du har lagt, jeg har brugt en anden her på siden, hvor der er forskellige statier, som fortæller hvad man skal gøre osv. Men jeg forstår bare ikke hvorfor billedet ikke er bedre end hans, da mit har fået bedre billedkvalitets score :)
Brugeravatar
Af edinger
stof skrev:Jeg har ikke brugt den metode som er i det link du har lagt, jeg har brugt en anden her på siden, hvor der er forskellige statier, som fortæller hvad man skal gøre osv.
Nu hvor Rasmus har gjort det nemt og lagt de optimale indstillinger op, er det da fjollet ikke at anvende dem.
Af Latex
rejnholt skrev:Hej. Har den samme skærm - har du fundet den optimale opsætning som du vil deæe :-) ?
Som tidliger beskrevet står mine HD kanaler knivskarpe,mens resten er skod...
Har prøvet Rasmus indstillinger uden at det rykkede meget,ligeledes disse indstillinger der er beskrevet her under,som dog gav et bedre billede på nogen af kanalerne,men blev værre på andre,hvordan det ellers kan lade sig gøre..
Har efterhånden brugt 10 dage på at få det skudt ind uden det store held
Det får en uge mere,så ryger det retur hvis det ikke falder i hak