Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Mysen skrev:Komprimeringsartefakter ser anderledes ud på LCD-tv end de gør på en plasma, hvorfor et skifte kan virke som en udfordring.
Mysen skrev:Hvis du ikke kan acceptere de billedkarakteristika, der følger med, så køb en plasma.

Situationen i en nøddeskal.

Helt enig.
Af Klause
Så fodbold så sent som i går aftes på et Samsung UE55ES8005 og kan bestemt anbefale dette tv. Oplevede bestemt ingen problemer med billedet! Det var faktisk overraskende flot og tydeligt!
Af Henrik A
Klause skrev:Så fodbold så sent som i går aftes på et Samsung UE55ES8005 og kan bestemt anbefale dette tv. Oplevede bestemt ingen problemer med billedet! Det var faktisk overraskende flot og tydeligt!
Jeg har selvsamme tv, og kan heller ikke se nogen antydning af problemer for tvet, med at følge med på den grønne bane..

Til gengæld havde mit tidligere Samsung UE46D7005 tydligt problemer med hurtige billede skift og lidt "hakken" i billedet.. Kan virkelig mærke forbedringer på 2012 modellen både mht processer speed og billede kvalitet generelt..
Af HJ
Jeg tror, at jeg smutter forbi Elgiganten eller en anden butik og gør dette.
Jeg synes hellere du skulle stole på de tests du kan se her end stole på elgigantens sælgere - de vil med garanti tale om hertz og at du skal have mange af dem hvis du vil se fodbold der ikke hakker..
Af THM
HJ skrev:
Jeg tror, at jeg smutter forbi Elgiganten eller en anden butik og gør dette.
Jeg synes hellere du skulle stole på de tests du kan se her end stole på elgigantens sælgere - de vil med garanti tale om hertz og at du skal have mange af dem hvis du vil se fodbold der ikke hakker..
hehe ja sådan er det desværre i mange tilfælde.

man skal også huske det er svært at vurdere billedkvalitet i et oplyst butikslokale. og især svært at se lysgennemfald fra bagbelysningen...

er ikke i tvivl om at der findes lcd tv der er gode til fodbold og sport, men har endnu ikke set et der er ligeså godt som lg pk950 og pz950. samt efter sigende samsungs plasmaer og til dels panasonics...