Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FalkThomsen
Hejsa

Jeg er lidt i et dilemma. Jeg skal hente mit nye fjernsyn i dag hos elgiganten. Jeg har købt et 47" LG LM760T til 11.500,-

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-47lm760t

Men faldt lige over et tilbud på nettet, hvor man kan købe en LG LM860V til 7.999,-

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-42lm860w

Mit problem er bare om de 5" der er til forskel er den prisforskel værd?
Hvad havde i gjort i mit sted???
Håber i kan hjælpe mig med mit lille dilemma... :)
Af Henrik A
Om 5"" i størrelse betyder noget, ja det er i sidste ende kun dig der kan vurdere det.

Jeg kan fortælle dig at jeg selv sidder 3m foran min skærm, og købte for 1.5år siden et 46" tv.. Syntes egentlig at det var okay i starten, men fandt det hurtigt for "lille".

Har for 1uge siden købt 55" istedet.. Og i mit tilfælde passer denne størrelse mig perfekt..
Syntes den større skærm er berettiget, da jeg får meget mere ud af at se et godt HD billede, ja selv natur programmet "den frosne planet" har fået en halt anden betydning:-)

Mvh Henrik
Af FalkThomsen
Jeg er nemlig også selv vant til en 46" hvilket jeg finder passende, og har altid været af den overbevisning, at jeg aldrig ville kunne gå ned i størrelse.
Er nemlig bange for at mine øjne har vænnet sig til den størrelse, og at det vil virke småt, hvis jeg får en 42" tommer.

Har forsøgt at læse mig lidt frem til forskellen på de to modeller. Som jeg forstår det virker det til at LG LM860V er "storebror" til LG LM760T, men ved bare ikke om der er en mærkbar forskel? :o
Af Henrik A
Selv om 5" ikke lyder af meget, så får du en markant mindre skærm hvis du vælger 42"

Var jeg i dit sted, så ville jeg bestemt vælge 47" ..

Hvilke et af de to tv du referer til er bedst, det kan jeg desværre ikke hjælpe med.. Men er sikker på at der er andre kloge hoveder herinde der kan;-)
Af lgowner
FalkThomsen skrev:Har forsøgt at læse mig lidt frem til forskellen på de to modeller. Som jeg forstår det virker det til at LG LM860V er "storebror" til LG LM760T, men ved bare ikke om der er en mærkbar forskel? :o
jeg har ikke personligt kendskab til den nye serie endnu og får det nok ikke før nye serier kommer.

men! denne site har jo givet 760T en rimlig ok modtagelse, dog ikke perfekt. 860V er som jeg har læst og som du nævner en opgradering på cpu i selve skærmen så daglig brug måske kan føles hurtigere når man zapper og HVIS man bruger smarttv delen.
så har 860V også DVBS2? det har 760T ikke. hvis du har det behov (kun til CanalDigital i Danmark)
den har så anden type MagicRemote som igen afhænger af smarttv behov.

men udover det, så er det nok vigtigst at gøre op med sig selv om man er villig til at gå ned i størrelsen.
Af FalkThomsen
Du skal i hvert fald have mange tak for hjælpen Henrik. Det var rart lige at høre at din mening. :)

Jeg tror at jeg har besluttet mig for at holde mig til 47"- eren...
Af FalkThomsen
lgowner>>> Tak for dit svar.
Det var rart lige at høre hvad der egentlig i bund og grund var forskellen på de 2 fjernsyn. For ja jeg havde nemlig læst den ganske fornuftige anbefaling, som 760T fik, hvilket også var grunden til at jeg valgte denne.
Efterfølgende så jeg så bare at 860V var 3.500 billigere i en 42" model.
Så tænkte på hvor stor en forskel det gjorde at det er en dual-core osv.
DVBS2 vidste jeg heller ikke hvad betød, men hvis det kun er til folk der er CanalDigital kunder er det vist ikke så relevant for mig.
Af J.H.
Et søm mere i kisten.....køb IKKE mindre end dit nuværende!

Tværtimod vil jeg råde dig til at overveje om du ikke hellere vil op på 50" eller mere!

Jeg købte som Henrik A en 46" for et år siden....det sker ikke igen! Der står 55" på programmet her! :D