Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket tv?

(Afstemningen er ikke længere relevant)

Hej derude

Jeg har fulgt en del med på forummet fra sidelinjen i lang tid og har nu brug for lidt hjælp.

Jeg står og skal til at investere i et nyt tv til den nye lejlighed jeg flytter ind i om en uge. Her er der lidt information, så i forhåbentligt kan hjælpe mig bedst muligt:

- Under 15.000kr
- 40% alm tv, 40% gaming, 20% film
- Placeret i en lys stue
- LED (pga. strømforbrug, mindre genskær, ingen burn in og ingen buzzing)
- 4-5m til skærm
- 55"
- Gerne passiv 3D
- Gerne dual play

Jeg har tidligere haft et Panasonic G10 og har nu et Panasonic GT50 til at stå hjemme, da jeg mente det var en naturlig opgradering fra mit andet tv. Men tror jeg vil prøve LED vognen, da jeg ikke kan klare den buzzing der er fra tv'et, så det ryger tilbage til Elgiganten.

Jeg kunne selvfølgelig vælge at prøve et andet eksemplar, men nu vil jeg lige prøve LED først, hvor jeg jo får nogle andre fordele, men selvfølgelig på bekostning af billedet. Men synes mine forældres Samsung D6000-serie fra sidste år af ser helt fint ud, så tror fint jeg kan vænne mig til LED.

Kom gerne med din mening :)

På forhånd tak!
Senest rettet af Lehn 08 nov 2012, 07:33, rettet i alt 2 gange.
Af Klause
Mine forældre har 7006. Efter at have set kvaliteten af billedet efter det er kalibreret vil jeg ALDRIG eje et philips tv. Det er simpelthen et rystende elendigt billede!

Har selv et samsung c6005 der efter min mening slår 7006'eren med mange længder.

Skal ikke kunne sige om det er blevet bedre med den nye model, men kan ikke forestille mig at der er sket en forvandling.

Ville nok nærmere kigge i retning af Sony eller samsung. Du kan komme ret tæt på din pris hvis du kigger på 55hx855 fra Sony-

Held og lykke
Af DavidHimself
Jeg synes måske det er lidt forudindtaget at sige at man ALDRIG skal have et givent mærke på baggrund af en model :)

Har selv haft Philips 8000 serie som jeg elskede, nu er et pana og næste gang er det måske noget tredje!
Men der er dog en grund til at Philips vinder EISA-awards år efter år for bedste LCD :)
Brugeravatar
Af Lehn
Jeg tror også jeg er kommet frem til at det ikke bliver et Philips jeg skal have :) Især efter at have læst anmeldelsen af deres 8000-serie.

Har kigget på et HX855, men desværre synes jeg prisen er lidt for høj, både for 46" og 55" versionen og så har det aktive 3D briller og blank overflade, hvilket ikke er helt optimalt.

Jeg tror jeg ender op med et 47" LG LM660T/669T, da det kan erhverves for 8800kr, hvilket jeg synes er en meget fornuftig pris. Synes ikke de ekstra 8" er 4200kr værd.

Jeg har været ude og kigge på et LM670T i 55" og det så helt anstændigt ud og havde endda ingen problemer med clouding. At sort niveauet ikke er så højt, synes jeg de passive 3D briller opvejer.

Nu ved jeg godt at jeg har taget et skridt væk fra mit oprindelige spørgsmål, men der kan ske meget når man lige får sovet på det ;)
Af Mysen
Lehn skrev: Synes ikke de ekstra 8" er 4200kr værd.
Det synes jeg.

Det er selvfølge din mening, der tæller og ikke min, men jeg synes størrelsen er det forkerte sted at spare penge, når du sidder så langt fra skærmen, som du gør.

JEG ville vælge 55HX855 i din situation på trods af glasfront og aktiv 3D. Hvis du VIL have passiv 3D, og du ikke gider ofre flere penge, så tag en LM620 i stedet, for de 8" må næsten ikke ofres i din situation.
Brugeravatar
Af edinger
Enig med THM og Mysen.... og af samme årsager.
Brugeravatar
Af Lehn
Godt jeg har 30 dages fortrydelsesret så. Synes faktisk det LM660T er fint, dog har det problemer med at skelne de mørkeste farver fra hinanden, så er nødt til at skrue på for lyset på det, for at kompensere for det.

Har kigget meget på det Sony HX855, og det lader til at være et fint tv, men det er simpelthen for dyrt.

Vil tage et kig på det Sharp derimod.

Tak for jeres inputs indtil videre :)
Af Bent odense
Hvis det skal værer sony.Så er der HX753-HX755.Det er det nærmste du kommer HX855.
Brugeravatar
Af Lehn
Forvirringen er total fra min side af, men har fået solgt ud af lidt forskellige ting fra matriklen, så nu er det 55HX855 indenfor rækkevidde.

Synes egentlig også det er et godt tilbud Elgiganten kører med, hvor man får blu-ray afspiller og nogle James Bond film med, så det må næsten blive det. Pakken kommer desværre først på lager i slutningen af november, så jeg må vente lidt.

Nogen der ved om den blu-ray afspiller Sony BDP-S490 er bedre end Sonys BDP-S360?
Af Andersss
Skulle den vel være eftersom den har et højere modelnummer, men jeg tvivler på at det er noget du vil komme til at mærke forskel på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ret så væsentlige forskelle på de to afspillere idet S360 ikke håndterer 3D, hvilket nok ikke er det smarteste valg hvis du har planlagt at bruge dén funktion på HX855.
Af Andersss
... Bummer :s