Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af c-k
Hej Flatpanels.

Jeg har problemer med at enkelte kanaler hakker i lyd og billede på vores to fjernsyn.
Det er især de to kanaler Tv3+HD og 6'eren HD som konstant har udfald på billedet, kigger jeg på signalkvaliteten svinger den også altid omkring 5-20% og signalstyrke på 90-100%.
Dette gælder for begge fjernsyn.

Jeg synes efterhånden jeg har forsøgt det meste, men inden jeg ringer til Yousee og giver dem skylden, vil jeg meget gerne lige have jeres vurdering af mine installationer.

Et antenneudtag i stuen som er tilsluttet HF-Tæt 2-vejs antennefordeler, med F-stik.

Tv stue:
2m dobbeltskærmet (yousee ready) antennekabel.
F-stik + klasse A HF-tæt coax stik.

Tv Kontor:
8m dobbeltskærmet (yousee ready) antennekabel.
F-stik + klasse A HF-tæt coax stik.

Dette ville jeg selv mene skulle være rigeligt til at lave så korte kabelføringer??

Coax og F-stik er selvfølgeligt monteret korrekt og gennemset.
Af Bent odense
Prøv at tage stiket af kabel.OG skrue dem på igen,Kablet skal være afslutet korrekt i hver ende.Det kan værer du er kommet til at skære (FLET)skærmen væk,Så den ikke har rigtig forbindelse til skærmdelen i det påmonterede stik,Og så skal man altid bruge kabler med folieskærm.
Af noxity
Har du prøvet at droppe antennefordeleren?
Af c-k
noxity skrev:Har du prøvet at droppe antennefordeleren?
Ja det har jeg, dette fjerne de udfald jeg oplever, men signalkvaliteten kommer dog aldrig over 50%, hvilket betyder at billedekvaliteten stadig er ustabilt.

Bent Odense:
Kablerne er korrekt afsluttet, flet skærmen er foldet bagud og ikke fjernet.
Kablerne er med dobbelt folieskærm :)

Jeg er dog i kontakt med Yousee nu, som vil sende en tekniker ud.