Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af elfert
Har lige fået en Boxee Box i fødselsdag gave efter eget ønske !
Men jeg finder desværre ud af at der er ingen Dansk Netflix understøttelse :(
Er der nogle der ligger inde med en løsning...?
Jeg kan se at Computer city Reklamere med at boxee box understøtter Netflix i deres avis fra den 3.November til 25 November
Mærkeligt....men det kun jo være at man skulle spørge dem hvordan de har fået det til at virke...
Går lidt og overvejer om jeg skulle få den byttet til WD TV Live i stedet da den understøtter Dansk Netflix i følge
artiklen på denne side men er det et godt byt?
Brugeravatar
Af edinger
Du er ikke interesseret i den amerikanske, mere omfangsrige Netflix-version?
Af elfert
Er det noget med at jeg skal lave en DNS omdigering ? Hvad siger internet udbyderne til DNS omdigering ? er det noget der kan få internet udbyderen til at tage ekstra for dns omdigering?
Af lgowner
elfert skrev:Er det noget med at jeg skal lave en DNS omdigering ? Hvad siger internet udbyderne til DNS omdigering ? er det noget der kan få internet udbyderen til at tage ekstra for dns omdigering?
så skal du være glad for staten ikke har lagt afgifter på musetryk endnu. så når den kommer, så kommer dns opslags afgift nok også fra staten (B ;)

der er kun omkostninger ved brug af unblockus , og det er helt dit valg om du vil bruge unblock eller din udbyder hvis du altså ikke er bosiddende i Kina, så vil de nok gerne have dig arresteret som kommunist siden du omgås deres blokeringer.
Af elfert
HE HE! Men jeg bliver vel nød til at nedlægge min Danske netflix konto ikke for at oprette en i united bluff? eller hvad?
Brugeravatar
Af edinger
elfert skrev:Er det noget med at jeg skal lave en DNS omdigering?
Ja.
elfert skrev:Hvad siger internet udbyderne til DNS omdigering?
Ikke spor.
elfert skrev:Er det noget der kan få internet udbyderen til at tage ekstra for dns omdigering?
Du skal blot betale en beskeden abonnementsudgift til unblock-us.
Af elfert
Ja men skal den danske netflix konto nedlægges for derefter at oprette en i United bluff?
Af elfert
Og er det ikke noget med at man så ikke kan få danske undertekster?
Brugeravatar
Af edinger
elfert skrev:Ja men skal den danske netflix konto nedlægges for derefter at oprette en i United bluff?
Den SKAL ikke nedlægges, nej. Men da du alligevel ingen glæde har af den, ville det da bestemt være det mest fornuftige ;)
elfert skrev:Og er det ikke noget med at man så ikke kan få danske undertekster?
Nej, det kan du skam sagtens få. Dog ikke nødvendigvis på ALLE film.
Af lgowner
edinger skrev:Den SKAL ikke nedlægges, nej. Men da du alligevel ingen glæde har af den, ville det da bestemt være det mest fornuftige ;)
ikke helt sandt. Har man oprettet en dansk netflix konto og vil bruge den til USA login på boxee, så skal man have US oprettet konto og dansk konto SKAL lukkes.

desværre fungerer boxee lidt anderledes og mere sikkerhed ift. smarttv og tablets. så der checker de på hvor konto kommer fra, dette kan ses i bunden af login, hvor ens origin er + aktuelle formattering af side.

så jo,
hvis du vil bruge den til US serier på boxee, så skal man. vil du bruge den til dansk netflix så har det ingen betydning.

(da man ikke kan logge ind med Dansk ip adresse på boxee, så kan jeg ikke sige om det modsatte er tilfældet når man så har dansk ip, for her forsvinder boxee app på boxee boksen)
Af PhDream
lgowner skrev:
edinger skrev:Den SKAL ikke nedlægges, nej. Men da du alligevel ingen glæde har af den, ville det da bestemt være det mest fornuftige ;)
ikke helt sandt. Har man oprettet en dansk netflix konto og vil bruge den til USA login på boxee, så skal man have US oprettet konto og dansk konto SKAL lukkes.

desværre fungerer boxee lidt anderledes og mere sikkerhed ift. smarttv og tablets. så der checker de på hvor konto kommer fra, dette kan ses i bunden af login, hvor ens origin er + aktuelle formattering af side.

så jo,
hvis du vil bruge den til US serier på boxee, så skal man. vil du bruge den til dansk netflix så har det ingen betydning.

(da man ikke kan logge ind med Dansk ip adresse på boxee, så kan jeg ikke sige om det modsatte er tilfældet når man så har dansk ip, for her forsvinder boxee app på boxee boksen)
Passer overhovedet ikke!

Jeg har oprettet en dansk konto, da nogle i familien foretrækker danske undertekster. Med den danske konto kan jeg uden problemer logge ind på amerikansk Netflix, selvfølgelig ved brug af DNS. Et problem er dog, at min forbindelse lider et tab, når jeg kører via DNS - ikke sikkert, at alle vil opleve det samme, men jeg kan køre 720p/1080p uden problemer, hvis jeg ikke bruger DNS. Med DNS slået til, er jeg begrænset til SD.

Så: NEJ, du behøver ikke slette den danske konto og kan fint bruge den både til DK og US Netflix.

Hader når folk udtaler sig om noget, de intet ved om og dermed misinformerer andre. !:(
Af pelaaja
Som PhDream skriver skal du ikke oprette en ny konto men blot ændre DNS. Kan lige tilføje at både dansk og amerikansk netflix virker fortræffeligt på min Boxee.
Af lgowner
PhDream skrev:
Så: NEJ, du behøver ikke slette den danske konto og kan fint bruge den både til DK og US Netflix.

Hader når folk udtaler sig om noget, de intet ved om og dermed misinformerer andre. !:(
hvis du gad at bruge de nye grå, så vill du læse at her omtales problemerne med Boxee og ikke generelle retningslinier omkring netflix..

Hader når folk spiller karl Smart ass, og ikke ved hvad de taler om når man kommer frem til kernen i deres udtalelse.
pelaaja skrev:Som PhDream skriver skal du ikke oprette en ny konto men blot ændre DNS. Kan lige tilføje at både dansk og amerikansk netflix virker fortræffeligt på min Boxee.
du kan ikke bruge en dansk netflix konto på Boxee amerikansk netflix ved ændring af dns alene for at se amerikansk indhold. du kan derimod det modsatte, og det er det som forklares

og læg nu mærke til vi taler HELE TIDEN om netflix på boxee, og ikke pc eller smarttv login. for som jeg også skrev så virker det fortrinligt der med dansk og amerikanske konti. så lad nu være med at skriv login virker fint på pcn for resten af familien på deres pc eller tablet, det er sagen uvedkommende når problemet er på boxee maskinen alene.

yderligere bekæftelse ses på menu skærmen på boxee, med dansk oprettet login præsenteres netflix menu med danske tekster inden noget andet ses. med amerikansk login på dansk netflix, præsenteres menu'r på engelsk selvom sprog på boksen er dansk og det er uden brug af dns redigering. det gør ingen forskel om du bruger dns med login, derimod er der for nogle problemer med netflix forsvinder fra menuen. (se anden tråd omkring netflix app forsvinder på dansk konfigureret opsætning og hvordan du åbner netflix udenom.)
Af lgowner
jeg må trække min kommentarer tilbage hvis PhDream og hans klogeåge løsning er korrekt og vil aktivere netflix uden brug af unblock, og din danske netflix så med unblock aktiverer amerikanske serier på boxee.

Så erkender jeg han er klogeåge på det.

Men vender billedet til at bruge unblock og du ikke får amerikanske serier på din boxee med dit dansk oprettet login med 30dages gratis brug, så ved du nok bedst hvad næste skridt er.

er tilfældet at 30dages gratis login løsninger slet ikke virker på amerikansk boxee login og derfor viser danske serier, så blev vi alle klogere de første 30 dage :)

et er sikkert, du kan aktivere netflix på boxee uden brug af unblock, det står beskrevet i anden netflix tråd omkring samme emne (boxee emne)
(det blev vist IKKE bekræftet at det virker af personen og jeg har ikke prøvet denne løsning)