Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af latitude
Jeg har et SONY KDL-46V5500 som har DLNA, jeg har forsøgt at bruge Twonky til at afspille en film fra min computer(over netkabel og router)... der er bare intet hul igennem :s

Er der et program/opsætning som er dummyproof og virker med garanti?
Af Kickstart
Hej. Fandt nedenstående og det kunne tyde på at tv'et ikke understøtter den form for afspilning du nævner.

Multimedie afspilning:

Sony reklamere med at deres TV kan afspille billeder, musik og video både over USB og via hjemmenetværket og en DLNA kompatible server. Af supporteret formater nævner de jpeg, mp3, mpeg1, mpeg2 og AVCHD, dette er kun delvist rigtigt. Hvis almindelige teknisks begavet mennesker skal have dette til at virke skal de kun bruge sony's egne produkter, da det stort set kun af de formater som Sony bruger i deres AV udstyr der er supporteret. Dette er meget skuffende eftersom der lægges op til at man faktisk kan bruge TV som en medieafspiller. Med mp3 (musik) og jpeg (billeder) er der ikke de store problemer. De kan afspilles over USB eller DLNA. Hvis man vel og mærker kan finde en DLNA server der er kompatible med Sony (Twonkey Media Server er en af de eneste der er kompatible men dette program skal købes ved siden af). Video filer er derimod meget problematiske at afspille. De fleste bitrater og opløsninger af mpeg1 og mpeg2 kan ikke afspilles. De fleste af dem der kan afspilles kan kun afspilles vha. usb og ikke over DLNA. AVCHD kan kun afspilles over USB og det er vel og mærket kun de AVCHD formater som Sony selv bruger. Det kræver mange timers eksperimentering og søgen på nettet for at få transcoded video til et format som kan afspilles af TV'et og det er efter min mening under alt kritik at der ikke er bedre dokumentation når det bliver brugt som en salgsparameter.
Brugeravatar
Af latitude
Så er det jo direkte BEDRAG og MISINFORMATION at SONY bruger "mediesikre" løsninger, de er jo INTET værd !:(

Jeg har læst at Playstation 3 kan bruges til streame Youtube og afspille film(fra harddisk). Er der nogen der kan anbefale PS3 til det?? så kan man slå 2 fluer med et smæk; spilkonsol og videoafspiller i et :o
Af PhDream
PS3 er meget begrænset som medieafspiller mht. video. Den vil kun tage bestemte formater og filstørrelsen er også forudbestemt. Man kan f.ex. ikke afspille MKV på PS3. MKV er den mest udbredte container.

Dette fordi Sony er en stor spiller på videomarkedet og vil ikke understøtte piratkopiering. At det så også rammer lovlydige borgere, er de lidt ligeglade med.

Det samme gælder for Xbox 360.

Du kan dog sagtens streame Youtube. Dog vil en afspiller som Boxee Box være bedre - og billigere - til det formål, da det har et qwerty keyboard på remoten og faktisk kan afspille alle mulige formater af video. Derudover bruger den kun en brøkdel i strøm ift. PS3, som er en strømsluger, uanset udgave.
Af hooverphonique
Jeg har brugt PS3 som medieafspiller rigtigt meget.. det er korrekt, at den ikke kan tage mkv, men det kan ordnes med en server, der remuxer on-the-fly.. avi og mp4 filer har jeg ikke haft nogen problemer med, og det med filstørrelsen kan jeg heller ikke genkende..
Af klingenberg
latitude skrev:Jeg har et SONY KDL-46V5500 som har DLNA, jeg har forsøgt at bruge Twonky til at afspille en film fra min computer(over netkabel og router)... der er bare intet hul igennem :s

Er der et program/opsætning som er dummyproof og virker med garanti?
Havde samme problem med ST30, de danske importører har det med at overdrive i beskrivelserne, men til gengæld er det falsk salgsgrundlag, og du kan nemt få den byttet.

Mht Ps3 som medieserver, handler det om at finde en server der transcoder otf, eksempelvis ps3 media server(det hedder programmet).

Ellers kan du få fat i en raspberry pi for et par hundrede kroner, og smide xbmc på(rigtig lækkert).
Af PhDream
hooverphonique skrev:Jeg har brugt PS3 som medieafspiller rigtigt meget.. det er korrekt, at den ikke kan tage mkv, men det kan ordnes med en server, der remuxer on-the-fly.. avi og mp4 filer har jeg ikke haft nogen problemer med, og det med filstørrelsen kan jeg heller ikke genkende..
Hvor smart er det, at man udover at have PS3 tændt - som i forvejen er en strømsluger - skal have en PC tændt, for at transcode filerne?

Hvorfor ikke bare købe en medieplayer til under 1000 kr. og løse problemet...
Brugeravatar
Af latitude
man kan også bruge ps3 til spil :-)

Men ok så.....
hvad for en medieplayer kan afspille de avi, mp4, mkv, sov videotyper og måske indbygget browser og youtube? 8)

PhDream skrev:
hooverphonique skrev:Jeg har brugt PS3 som medieafspiller rigtigt meget.. det er korrekt, at den ikke kan tage mkv, men det kan ordnes med en server, der remuxer on-the-fly.. avi og mp4 filer har jeg ikke haft nogen problemer med, og det med filstørrelsen kan jeg heller ikke genkende..
Hvor smart er det, at man udover at have PS3 tændt - som i forvejen er en strømsluger - skal have en PC tændt, for at transcode filerne?

Hvorfor ikke bare købe en medieplayer til under 1000 kr. og løse problemet...
Af lgowner
der er så andre som har fået PS3 med 4.11+ firmware til at sluge MKV filer uden problemer(altså uden remux eller lign.). se denne gamle tråd om emnet og måske genopfrisk denne, da det efter sigende skulle virke.
jeg personligt fik aldrig bekræftet det men husker og ser at jeg da argumenterede imod, hvor andre skrev det virkede fint.

så måske en lille guldklump her
Brugeravatar
Af latitude
jeg har kigget på wd tv før... den kan en hel masse til en fornuftig pris, men fjernbetjening er ikke så god hvis man skal skrive i en browser/youtube

boxee box er jeg tilgengæld lidt, lun på, men den er lidt grim at se på :-)

hvor mange watt sluger ps3 og hvad for en udgave skal man gå efter?
Af TRLC
Jeg vil absolut ikke anbefale Boxee Box'en af en grund: Netflix. Der startede med at være en Netflix-app da jeg købte boksen og det var faktisk et af argumenterne for at jeg købte den. Nu har de så geokodet app'en så det kun er folk i USA der kan bruge den, dvs. at selv om Netflix nu er kommet til Danmark skal man stadig bøvle med en VPN forbindelse/DNS-løsning for at se Netflix med Boxee'en.
Det virker til at de har givet op på Boxee'en og på sådan en måde at jeg næppe kommer til at købe flere produkter fra deres side...
Brugeravatar
Af latitude
det har jeg godt nok ikke set.... :o

skal WD have drivers til tastatur?
hvad gør du når der er ingen mus?

og hvad er forskellen mellem disse WD TV?
http://www.hifipriser.dk/medieboks/wd-t ... 78380.aspx
http://www.hifipriser.dk/medieboks/wd-t ... 43531.aspx
http://www.hifipriser.dk/medieboks/wd-t ... 84234.aspx

Kickstart skrev:
latitude skrev:jeg har kigget på wd tv før... den kan en hel masse til en fornuftig pris, men fjernbetjening er ikke så god hvis man skal skrive i en browser/youtube
WD understøtter fuldt ud USB tastatur, også trådløs O_O

Bruger selv dette:

http://www.computersalg.dk/produkt/7340 ... statur-24-
TRLC -> jeg har læst at man kan lave en tunnel til Boxee, så virker det