Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Scoring
Har været på TV jagt nu, og hovedsagligt kigget på Samsung (da jeg har gode erfaringer med Samsung).

Har besluttet mig for Samsung UE46ES6535.

Nu kunne jeg godt tænke mig at vide, om nogle kender de direkte konkurrenter til dette TV fra Sony, LG, Panasonic osv?

Mange tak på forhånd :)
Af DavidHimself
Det er altid besværligt at sammenligne overmærke - jeg plejer at se på hvad kan jeg få, til samme pris i andet mærke. Her er Panasonics 50ST50Y værd at se på.
Af Scoring
Er ikke så meget til plasma, da det er til et mindre værelse - og det vil forvandle det til en sauna ;)

Mente sådan, det var jo Samsungs flagskib for et par år siden, hvilke TV de andre mærker havde der.
Af Mysen
ES6535 er ikke et flagskib, men kommer fra den 3. bedste modelserie anno 2012. Til sammenligning kan du kigge på LM760 fra LG (testet herinde), da det også er fra den 3. bedste modelserie, Den koster så bare ca. 4000 mere, så jeg ved ikke, om det er en fair sammenligning?
Af Scoring
Mysen skrev:ES6535 er ikke et flagskib, men kommer fra den 3. bedste modelserie anno 2012. Til sammenligning kan du kigge på LM760 fra LG (testet herinde), da det også er fra den 3. bedste modelserie, Den koster så bare ca. 4000 mere, så jeg ved ikke, om det er en fair sammenligning?
Nå for f.......

Jeg har hørt at det var deres bedste/et af deres bedste TVs for 2-3 år siden, altså 6 serien.

Leder efter alternativer i samme prisklasse ja, da jeg allerede mener at billedkvaliteten passer mit behov perfekt. Så hvis der var konkurrenter der leverede det samme til lidt billigere pris, ville det jo være perfekt :)
Af Mysen
Det første ciffer angiver modelserien, dvs ES6535 er fra serie 6. Her er ES7005 og ES8005 bedre modeller end denne.
Bogstavet bestemmer, hvilken årgang tv'et er fra. I år er det E, sidste år var det D osv. Og for at gøre forvirringen total, så er det et andet system, der kører på konkurrenternes modeller.

David har nævnt en model, der er værd at kigge på. Den er velanmeldt overalt i Europa.