Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HJ
(Bare pas på sidstnævnte: De vil helst sælge dig en Samsung eller LG skærm...)
Senest jeg var i Elgiganten sagde de at Samsung var = dårlig billedkvalitet (gul-stik i alle skærme)
De foreslog rigitgt nok en LG - men sagde at grundig var bedst..

I Fona sagde de det samme om Samsung, men syntes at Sony var bedst på billedkvalitet..

Jeg tror ikke man skal lægge så meget i ekspedientens meninger..
Af THM
Gul stik var det ikke sharp for et par år siden;-)
Det er rigtig nok grundig de gerne vil sælge nu, og har de ikke også eneret på LG lm760;-)

Min svigermor tog i elgiganten for at købe en Samsung eh5005 til sommerhuset, men fik at vide at et grundig var meget bedre da det var 100Hz, så det købte hun naturligvis.
Der er så tydelige billedartifacter på det 100Hz system at min kone brokkede sig over det, uden jeg havde nævnt noge først. Og så er det slemt :D
Af klingenberg
Sælgere vil langt oftest forsøge at sælge dig det produkt med højst profitmargin. Det er deres job. Hvis de var hifi-nørder(positivt ord) der gerne ville fortælle om tv'ets teknologi og hvorvidt det passer til dig, var de blevet anmeldere.
Af HJ
Der er så tydelige billedartifacter på det 100Hz system at min kone brokkede sig over det, uden jeg havde nævnt noge først. Og så er det slemt
nu ved jeg jo ikke hvilken model hun købte, men på den 32" vle7130 (samsung panel), jeg lige har købt er der ikke nogen "artifakter" ved 100hz eller 400hz..

faktisk er jeg rigtig glad for billedkvaliteten både skarpheden og farverne..[/quote]
Af michaeltoft
Tak for svar! Det lyder rigtig fornuftigt.
Af michaeltoft
Har fundet et brugt tv, som egentlig godt kunne være rigtig fint. Det er følgende model: Samsung UE40B6050. Har i nogle erfaringer med denne skærm? :).

Skærmen indeholder:

Skærmstørrelse: 40"
Opløsning: 1920 x 1080
Bagbelysning: LED
Billedteknologi: Samsung LED Engine
Dynamisk kontrastforhold: Mega
100/200Hz Motion Plus: Ja(100 Hz)
Wide Color Enhancer: WCE Pro
1080 24p Real Movie: Ja
Af Andersss
Sålænge du ikke betaler mere end 1500-2000 for den skærm (alt efter stand), så vil jeg mene det er et okay køb :)
Af jones31
THM skrev:Gul stik var det ikke sharp for et par år siden;-)
Det er rigtig nok grundig de gerne vil sælge nu, og har de ikke også eneret på LG lm760;-)

Min svigermor tog i elgiganten for at købe en Samsung eh5005 til sommerhuset, men fik at vide at et grundig var meget bedre da det var 100Hz, så det købte hun naturligvis.
Der er så tydelige billedartifacter på det 100Hz system at min kone brokkede sig over det, uden jeg havde nævnt noge først. Og så er det slemt :D
Tvivler på det tv er indstillet ordentligt og memc er instillet til høj.
Af HJ
Tvivler på det tv er indstillet ordentligt og memc er instillet til høj.
Enig..