Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg faldt over Philips 42PDL7906T/12 på tilbud til 4.995 nedsat fra 7.995 her.

https://webshop.coop.dk/vare/philips-42 ... ehoer%2Ftv

Men jeg kan ikke rigtigt gennemskue modellen eller kvaliteten via Google.
Men da det lyder til at være et godt tilbud vil jeg høre hvad I tænker?

Normalt ville jeg hælde til 40":

Samsung ES5505
Samsung ES7005
LG LM669T

Hvis I skal have en referenceramme så er budgettet under kr. 8000 og TV'et SKAL kunne vægmonteres samt have WiFi.

Primært brug er dagligt tv-kiggeri samt lidt PS/Wii i vores meget lille stue.
Vi har Yousee kabel, en Synology NAS samt Netflix, så dette skal understøttes.

Netflix/Smart-TV kan evt klares ved køb af et Apple TV, da jeg har indtryk af at indbygget Smart-TV generelt halter.

Jeg vil nok ikke kigge på plasma, da jeg har en datter på 4 som snildt kunne efterlade TV'et på pause i spil og menuer, som sansynligvis ville give burn-in over tid.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi kiggede på 7606 tidligere og den var ikke helt dårlig. 7906 ser lidt anderledes ud, men umiddelbart, så bør det være kosmetiske forskelle. Til prisen så virker det som et fint køb.
Af Mikael Hansen
Hvis man sammenligner med de tre andre modeller jeg har nævnt, som alle er på anbefalingslisten, kan I så sige noget om hvordan et Philips 7906T så klarer sig?

Jeg har fundet frem til at standardmodellen 7606 billedmæssigt lagde sig solidt i midterklassen.

Men dette siger jo ikke så meget om hvordan det klarer sig mod de tre andre skærme jeg har kigget på. Jeg har ikke lyst til at købe dette, trods det gode tilbud, hvis det er mærktbart ringere end ES5505, ES7005 eller LG LM669T.

Jeg glemte at sige at jeg ikke regner med at købe seperate højtalere, så lyden skal være rimelig.

Regner med at ambilight kan slås fra?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan du finde ES7005 til 5000 kr? Til prisen synes jeg nævnte Philips er det bedste køb.
Af Mikael Hansen
Lol... Ja det ville være dejligt med et ES7005 til 5k. kr. Men nej, det er bare et af dem, der ligger inden for mit budget på max 8000 kr.

Det er nok det TV jeg selv hældte mest til, indtil jeg så det gode tilbud på Philips.
Faktisk hælder mit hjerte mest til det, da modellen Philips nok ligger under mine ønsker.
Men mit hoved siger at 2800 er mange penge som kan bruges på et Apple-TV og vægbeslag.
Af Mikael Hansen
Tror du man kan bruge skærmindstillingerne fra anmeldelsen af 7606 på et 7906?
Af flatnesdam
Mikael Hansen skrev:Tror du man kan bruge skærmindstillingerne fra anmeldelsen af 7606 på et 7906?
Efter at have studeret diverse tests er jeg ret sikker på at den eneste forskel på de to modeller er designet med den ekstra glasskærm foran. Jeg har selv kigget på det i dag og kan se at ambilight kan slås fra med betjeningsknapperne på fronten af TV'et.

Af de andre TV du nævner ligger ES5505 et stykke under i kvalitet. Men hvis du er kritisk med sortniveauet bør du nok vælge ES7005 i stedet.
Af Mikael Hansen
Jeg var i Fona og Expert og se på Philips'en. Jeg syntes det så hæderligt ud ...hvis man kan leve med girlieglimmer i rammen. Lol

Anyways, nu er det bestilt hos Coop til halv pris ifht de førnævnte butikker. Det er sgu en ok pris :-)

Så tusind tak for hjælpen herinde :-)